Πώς ένα μοτίβο μπορεί να γίνει φορέας μιας ολόκληρης ιστορίας; Ποιες πλευρές του εαυτού τους κωδικοποιούν οι συνθέτες μέσα στα έργα τους; Τρία έργα από διαφορετικές εποχές δίνουν τρεις διαφορετικές διαστάσεις της δύναμης του μοτίβου ως γενεσιουργού μήτρας του μουσικού έργου.

Κουαρτέτο εγχόρδων τετART-on
Μόρφω Παπαδημητρίου, βιολί
Κώστας Καραγεωργόπουλος, βιολί
Αλέξανδρος Παπανικολάου, βιόλα
Ήβη Παπαθανασίου, βιολοντσέλο

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΓΙΟΖΕΦ ΧΑΫΝΤΝ (1732 – 1809)
Κουαρτέτο εγχόρδων σε ρε ελάσσονα, έργο 76 αρ.2 («Πέμπτες»)
ΣΕΡΓΚΕΪ ΡΑΧΜΑΝΙΝΟΦ (1873 – 1943)
Κουαρτέτο εγχόρδων αρ.1
ΝΤΜΙΤΡΙ ΣΟΣΤΑΚΟΒΙΤΣ (1906 – 1975)
Κουαρτέτο εγχόρδων αρ.8 σε ντο ελάσσονα, έργο 110

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

Μόρφω Παπαδημητρίου

Η Μόρφω Παπαδημητρίου, είναι πτυχιούχος του Πανεπιστημίου του Βερολίνου καθώς και πρώτο βιολί στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών.

Κώστας Καραγεωργόπουλος

Ο Κώστας Καραγεωργόπουλος είναι μουσικός στα Β΄ Βιολιά της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. Γεννήθηκε στο Βόλο, όπου πήρε και τα πρώτα µαθήµατα βιολιού. Στην Αθήνα πια, παράλληλα με τις σπουδές του στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (είναι Διπλωματούχος Χημικός Μηχανικός), συνέχισε να σπουδάζει βιολί στο Ωδείο Αθηνών, στην τάξη του Παντελή Δεσποτίδη, απ’ όπου πήρε το Δίπλωμά του. Έπειτα µμελέτησε συστηματικά επί διετία µε το βιολονίστα Γ. Δεµερτζή και συνέχισε επί σειρά ετών να παρακολουθεί σεµινάρια µε τους Χρήστο Πολυζωϊδη (Graz) και Katie Sebestyen(Βρυξέλλες).Έχει συµµετάσχει σε διάφορα σύνολα μουσικής δωματίου όπως το Κουαρτέτο του Γ’ Προγράµµατος, καθώς και σε συναυλίες και ηχογραφήσεις(2000-2003). Μαζί με συναδέλφους του από την Κ.Ο.Α. δημιούργησαν το σύνολο ARTE ENSEMBLE περιοδεύοντας σε Ελλάδα και Αυστραλία (1998) και το Κουαρτέτο «ENCORE», δίνοντας συναυλίες υπό την αιγίδα της Κ.Ο.Α. Με την ΚΟΑ επίσης, έχει εμφανιστεί ως σολίστ στον κύκλο συναυλιών “Μότσαρτ και Μπαρόκ”. Είναι τακτικός συνεργάτης της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών. Διδάσκει στο Ωδείο Ορφείο Αθηνών.

Αλέξανδρος Παπανικολάου

Ο Αλέξανδρος Παπανικολάου ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές σε μικρή ηλικία στο Ωδείο Αθηνών, από όπου πήρε το Δίπλωμά του το 1997, στην τάξη του Παντελή Δεσποτίδη. Το 2002 πήρε Δίπλωμα βιόλας από το Αττικό Ωδείο με δάσκαλο τον Πάρη Αναστασιάδη. Έχει εργαστεί στην Ορχήστρα της Ε.Λ.Σ., στην Ορχήστρα των Χρωμάτων, στην Ορχήστρα Ελαφράς Μουσικής της Ε.Ρ.Τ. κ.α. Επίσης υπήρξε μέλος σε πολλά σύνολα μουσικής δωματίου (κουαρτέτο Δήμου Αθηναίων, κουαρτέτο ENCORE, κουαρτέτο +KINISIS κ.α.). Από το 1995 είναι μέλος της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στα β’ βιολιά.

Ήβη Παπαθανασίου

Η Ήβη Παπαθανασίου σπούδασε πιάνο και αρμονία στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας, αντίστιξη και φούγκα στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης, μουσικολογία στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΑΠ.Θ. και τσέλο στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (τάξη Δημήτρη Πάτρα). Συνέχισε τις σπουδές της στο Trinity College of Music του Λονδίνου με τον Derek Aviss και το 1997 απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο με διάκριση, ενώ το 1998 ολοκλήρωσε το Master in Performance and Related Studies από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (διάκριση για την εργασία με θέμα «Οι Σουίτες για σόλο τσέλο του J. S. Bach και η εκτέλεσή τους από τον Pablo Casals). Έχει εμφανιστεί σε συναυλίες ως σολίστ ή ως μέλος σχημάτων μουσικής δωματίου στην Ελλάδα, την Αγγλία και την Τσεχία. Έχει κερδίσει πολλά πρώτα βραβεία σε διαγωνισμούς του Trinity College, καθώς και στην κατηγορία εγχόρδων του διαγωνισμού του Angloczechoslovak Trust. Από το 2001 αποτελεί μόνιμο μέλος της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. Ηχογράφησε μουσική του Γ. Α. Παπαϊωάννου για CD που κυκλοφόρησε τον Μάιο του 2013 από την εταιρία Naxos, το οποίο βραβεύθηκε από την Ένωση Κριτικών Μουσικής και Θεάτρου το 2015.