Στην έκθεση Το φίδι που τρώει την ουρά του οι καλλιτέχνες Νίκος Μάντζιος και Joseph Stokes εξετάζουν τις ιστορικομυθολογικές δυνατότητες της σωματικής μετάλλαξης.

Ο τίτλος προκύπτει από ένα κοινό μορφολογικό στοιχείο στα έργα των δύο καλλιτεχνών, τις οργανικές συστραμμένες φόρμες οι οποίες δημιουργούν κλειστά σχήματα που έχουν την τάση να επιστρέφουν στον εαυτό τους. Αντανακλά ωστόσο και την θεματική αναφορά ορισμένων έργων σε μυθολογικές μορφές και αρχετυπικά σύμβολα (Σφίγγα, φίδι).

Τα έργα τους αναπαριστούν συμπλέγματα αποτελούμενα από αποσπασματικές συνδέσεις σωμάτων και οπτικούς αναγραμματισμούς. Ορίζοντας μια φετιχιστική σχέση με αυτό, η αναπαράσταση του ανθρωπίνου σώματος – όπου αυτό βρίσκεται – απεικονίζεται σε κατάσταση ερωτικής έκστασης, παραμένοντας ωστόσο ατελές και παραμορφωμένο, σαν να έχει συλληφθεί σε μια φάση παύσης της μεταμόρφωσης και ένωσης του με κάτι τερατώδες η ζωώδες. Ένα περαιτέρω έναυσμα ανίχνευσης των έργων τους είναι οι τίτλοι που συνδράμουν μυθοπλαστικά δημιουργώντας ένα ψυχολογικό τόπο και μια διάθεση διερώτησης για την προέλευση και επιλογή των συμβόλων που χρησιμοποιούνται.

Joseph Stokes

Σύντομα βιογραφικά:

Joseph Stokes

Ο Βρετανός καλλιτέχνης Joseph Stokes γεννήθηκε στο Μπέρμιγχαμ το 1964. Ως γλύπτης και ζωγράφος χρησιμοποιεί κυρίως παραδοσιακά υλικά όπως μάρμαρο, ξύλο, λάδι σε καμβά και γραφίτη. Σπούδασε σχέδιο και ζωγραφική (ΜΑ) στο City & Guilds Art School στο Λονδίνο (2002-2003) και γλυπτική (ΒΑ) στο Πανεπιστήμιο του Γουόλβερχαμπτον (1998-2001). Ολοκλήρωσε επίσης σπουδές στην αναπαραστατική γλυπτική στο Πανεπιστήμιο του Στάφορντ και παραδοσιακές τεχνικές γλυπτικής στο City & Guilds Art School στο Λονδίνο. Εκθέτει το καλλιτεχνικό του έργο τακτικά σε Αγγλία, Ελλάδα, Νορβηγία και Γαλλία.

Νίκος Μάντζιος

Ο Νίκος Μάντζιος γεννήθηκε το 1974 στην Αθήνα. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με καθηγητή τον Χρόνη Μπότσογλου (1993-8) και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Edinburgh College of Art από όπου αποφοίτησε το 2008. Έχει κάνει ατομικές εκθέσεις στο Εδιμβούργο (Totalkunst project space), στη Γλασκόβη (WASPS), και στο Sheffield (Bloc Projects).


Κεντρική φωτογραφία άρθρου: Νίκος Μάντζιος