Ο Γιάννης Ευθυμιάδης επιχειρεί την αποτύπωση του αρχέγονου τοπίου της Σαντορίνης απομονώνοντας τα υλικά που το συναπαρτίζουν, το ηφαιστειακό έδαφος, το βαθύ γαλάζιο της θάλασσας και το αχανές του ουράνιου θόλου, όπως αναδεικνύονται μέσα από τις μεταβολές του φωτός. Γιατί το φως στη Σαντορίνη, περισσότερο από οπουδήποτε αλλού, αποδομεί και ανασυνθέτει τις φόρμες γεννώντας απαρχής κάθε στιγμή μια νέα αδιατάρακτη συνθήκη, μια νέα κραταιή πραγματικότητα. Τα σχήματα, τα χρώματα, η ίδια η σύνθεση, όλα επαναπροσδιορίζονται και αφήνουν ανεξίτηλο το στίγμα τους στο βλέμμα του θεατή. Έτσι ο παρατηρητής αφομοιώνεται από το τοπίο ενώ ταυτόχρονα γίνεται ο αέναος δημιουργός του.

Βγήκες από τα σωθικά της βροντής
Ανατριχιάζοντας μες στα μετανιωμένα σύννεφα Πέτρα πικρή, δοκιμασμένη, αγέρωχη
Ζήτησες πρωτομάρτυρα τον ήλιο
Για ν’ αντικρίσετε μαζί τη ριψοκίνδυνη αίγλη
Ν’ ανοιχτείτε με μια σταυροφόρο ηχώ στο πέλαγος.

Οδυσσέας Ελύτης, Ωδή στη Σαντορίνη

Γιάννης Ευθυμιάδης

Ο Γιάννης Ευθυμιάδης γεννήθηκε το 1969 στον Πειραιά. Σπούδασε κλασική φιλολογία και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο αρχαίο ελληνικό δράμα. Έχει εκδώσει έξι ποιητικές συλλογές (Στίγμα, ιδιωτική έκδοση 2004, Καινός διαιρέτης, Νεφέλη 2007, Γράμματα στον Πρίγκιπα, Μικρή Άρκτος 2010, 27 ή ο άνθρωπος που πέφτει, Μικρή Άρκτος 2012, Πάνω στο σώμα σου, Μικρή Άρκτος 2014, Πατρείδα, Ίκαρος 2018) και ένα λογοτεχνικό δοκίμιο (12 κείμενα συνομιλίας με Το Μονόγραμμα του Οδυσσέα Ελύτη, Καλλιγράφος 2014). Έχει μεταφράσει άγγλους και αμερικανούς ποιητές. Ποιήματά του έχουν συμπεριληφθεί σε ελληνικές και ξένες ανθολογίες και έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά, ενώ έχει μελοποιηθεί και δισκογραφηθεί ο κύκλος ποιημάτων Το κρύσταλλο του κόσμου (Μετρονόμος 2016). Εργάζεται ως εκπαιδευτικός, έχει εκδώσει φιλολογικά βιβλία για τη Μέση Εκπαίδευση και είναι συνεργάτης σε λογοτεχνικά, έντυπα και ηλεκτρονικά, περιοδικά. Από το 2105 φοιτά στο Α΄ Εργαστήριο Χαρακτικής της Α.Σ.Κ.Τ. με καθηγητή τον Γιάννη Γουρζή. Έχει συμμετάσχει σε τρεις ομαδικές εκθέσεις. Η Θηρογένεια είναι η πρώτη ατομική του έκθεση.