Η Feelgood παρουσιάζει στους κινηματογράφους από τις 14 Ιουλίου 2016 την ταινία «Θα σε Περιμένω, Πάντα.» (La Corrispondenza) σε σενάριο και σκηνοθεσία του Giuseppe Tornatore.

Ο μεγάλος Ιταλός δημιουργός Giuseppe Tornatore (The Best Offer, Cinema Il Paradiso), γράφει το σενάριο και σκηνοθετεί την τρίτη αγγλόφωνη ταινία του με πρωταγωνιστές τον πάντα γοητευτικό Jeremy Irons (Lolita) και την υπέροχη Olga Kurylenko (Quantum of Solace). Ο Tornatore αφηγείται μια γλυκόπικρη ιστορία αγάπης γεμάτη μυστήριο με τον μοναδικά συγκινητικό του τρόπο, ενώ τη μουσική συνθέτει για μια ακόμα φορά ο Ennio Morricone. Οι δύο πρωταγωνιστές ενσαρκώνουν ένα ρομαντικό δίδυμο που βιώνει έναν μεγάλο έρωτα πέρα από τον χρόνο και τον χώρο.

Σύνοψη:

Η Amy (Olga Kurylenko), μια φοιτήτρια διδακτορικού, ρισκάρει επανειλημμένως τη ζωή της καθώς εργάζεται ως κασκαντέρ. Επηρεασμένη από συντριπτικές ενοχές για ένα τραγικό περιστατικό του παρελθόντος και χωρίς πραγματική επιθυμία για τον ίδιο τον κίνδυνο, αρχίζει να συμφιλιώνεται με το παρελθόν, το παρόν και τις αντιξοότητες της ζωής μέσα από τη σχέση της με τον Ed (Jeremy Irons), έναν μεγαλύτερο σε ηλικία καθηγητή αστροφυσικής. Η σχέση αυτή θα παραμείνει, παράδοξα αλλά και ρομαντικά, αναλλοίωτη και μετά τον αιφνίδιο θάνατο του Ed.

Διάρκεια: 116’

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Giuseppe Tornatore

Σενάριο: Giuseppe Tornatore

Παίζουν: Jeremy Irons, Olga Kurylenko, Simon Johns, James Warren, Shauna Macdonald, Oscar Sanders, Paolo Calabresi

Διευθυντής Φωτογραφίας: Fabio Zamarion

Μοντάζ: Massimo Quaglia

Μουσική: Ennio Morrricone


Σημείωμα του Giuseppe Tornatore

Η ιδέα

Η ταινία είναι μια σύγχρονη ερωτική ιστορία. Πριν από 20 χρόνια, μπορεί να θεωρούνταν επιστημονική φαντασία και η πλοκή θα έμοιαζε ονειρική. Αλλά όχι σήμερα. Όλα είναι εντελώς ρεαλιστικά. Έχει να κάνει με μια αγάπη που μπορεί να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο και με τη δύναμη που δίνει αυτό το σπουδαίο και μυστήριο συναίσθημα.

Είχα την ιδέα πολύ καιρό, κάτι που μου συμβαίνει συχνά. Αρχικά, σκέφτηκα έναν αντρικό χαρακτήρα και μετά ορισμένους γυναικείους, αλλά δεν ήμουν εντελώς σίγουρος και το άφησα στην άκρη. Μετά αποφάσισα να βασίσω την ιστορία σε δύο χαρακτήρες, έναν άντρα και μία γυναίκα. Χάρη στην πρόοδο της τεχνολογίας και της επικοινωνίας η ιδέα έγινε πιο συγκεκριμένη και έτοιμη για τη μεγάλη οθόνη.

Ηθοποιοί και χαρακτήρες

Η επιλογή του Jeremy Irons και της Olga Kurylenko ήταν το αποτέλεσμα μακροχρόνιας έρευνας, όπως συμβαίνει τις περισσότερες φορές. Κάνεις πολλές οντισιόν και σε κάποιο σημείο αντιλαμβάνεσαι ότι βρήκες ακριβώς αυτό που έψαχνες. Και όταν συμβαίνει αυτό, όπως με την Olga, είναι υπέροχο! Χρειαζόμουν μια νέα, ομολογουμένως πανέμορφη και κυρίως ταλαντούχα ηθοποιό, καθώς ο ρόλος ήταν δύσκολος. Όλα συμβαίνουν από τη δική της οπτική και είναι πάντα παρούσα. Η Olga υποδύθηκε τον ρόλο με πολύ πάθος σε όλη τη διάρκεια της ταινίας.

Η ερμηνεία του Jeremy Irons ήταν καταπληκτική και δημιούργησε μια καλή ατμόσφαιρα στο γύρισμα. Είχε όλα τα χαρακτηριστικά του ρόλου του. Χρειαζόμουν ένα ζευγάρι με μεγάλη διαφορά ηλικίας και την ίδια στιγμή με καλή χημεία. Η χημεία πραγματικά λειτούργησε. Το ίδιο συνέβη και με το μοτίβο της ιστορίας. Ήταν πραγματικά μια μοναδική εμπειρία.

Η σχέση ανάμεσα στους δύο χαρακτήρες ξεχωρίζει γιατί είναι ασυνήθιστη. Στην ταινία, εκτός από ορισμένες σκηνές, εκείνος είναι παρών στη ζωή της μέσα από μηνύματα, γράμματα, βίντεο και emails. Ο χαρακτήρας του Ed προϋπήρχε. Αυτές οι σκηνές γυρίστηκαν και μονταρίστηκαν πριν το γύρισμα της υπόλοιπης ταινίας. Έτσι, κάθε φορά που η Olga είχε αλληλεπίδραση με τον Jeremy Irons, στην πραγματικότητα είχε αλληλεπίδραση με τον χαρακτήρα στις σκηνές που είχαν ήδη γυριστεί. Η Olga δεν βρισκόταν με έναν ηθοποιό, αλλά με έναν χαρακτήρα. Από την αρχή, είχα την αίσθηση ότι θα μπορούσαν να προκύψουν πολλές απρόβλεπτες εκπλήξεις, αλλά αποφάσισα να μην κάνω πρόβες, καθώς ήθελα να αιχμαλωτίσω την αυθεντική της αντίδραση.

Η συνεργασία με τον Morricone

Πρωτοσυνάντησα τον Ennio Morricone τον Ιανουάριο του 1988. Από τότε δουλεύουμε συνεχώς μαζί. Ο Ennio ποτέ δεν θεώρησε αυτή τη φιλία ως επαγγελματική παράκαμψη. Αυτό είναι ένα συχνό λάθος που κάνουν οι μακροχρόνιοι συνεργάτες και καταλήγουν καμιά φορά να παρεξηγούν την τρυφερότητα για ανεκτικότητα και ως αποτέλεσμα μειώνουν την ποιότητα του έργου. Αυτό δεν μπορεί να συμβεί με τον Ennio, καθώς είναι πολύ αυστηρός και σχολαστικός. Είμαστε πολύ καλοί φίλοι. Δεν θα χρησιμοποιήσει γλυκιές κουβέντες για να μην με πληγώσει. Αν προτείνει κάτι λάθος, τίποτα, ούτε η τρυφερότητα  μου για εκείνον ή το γεγονός ότι είναι μεγαλύτερος μου σε ηλικία, δε με σταματάει από το να του πω όταν κάτι είναι λάθος. Έχουμε συνεργαστεί για πάνω από 25 χρόνια. Είναι πολύ γενναιόδωρος και μου προσφέρει τις ικανότητες του και την εμπειρία του. Έτσι, ξέρω ότι μπορώ να του ζητήσω τα πάντα. Νιώθω σαν ακροβάτης, που ξέρει ότι δεν θα τραυματιστεί, καθώς υπάρχει ένα δίχτυ από κάτω. Η σχέση μας λειτουργεί καλά και πάντα θα είναι έτσι.

 

Η σχέση με το κοινό

Η σχέση μου με το κοινό είναι εύκολη. Αισθάνομαι μέρος του κοινού και πάντα προσπαθώ να το έχω στο μυαλό μου σε όλα τα στάδια της κινηματογραφικής παραγωγής. Όταν δημιουργώ μια ιστορία ποτέ δεν αναρωτιέμαι τι θα πει το κοινό, αν θα εκτιμήσουν το θέμα ή το ύφος. Ποτέ δεν κάνω αυτές τις ερωτήσεις στον εαυτό μου, γιατί νιώθω μέρος του κοινού που παρακολουθεί την ιστορία που γράφω. Δεν είναι απλώς μια σχέση, είναι πραγματική ταύτιση.

Θα σε Περιμένω, Πάντα και Το Τέλειο Χτύπημα

Η νέα ταινία είναι τελείως διαφορετική από την προηγούμενη, αλλά πιστεύω ότι υπάρχουν κάποια νήματα, παρ’ όλο που δεν ξέρω πόσο ορατά είναι, τα οποία συνδέουν τις δύο ταινίες. Η πλοκή της πρώτης είναι παρόμοια με την αφηγηματική προοπτική της δεύτερης. Είναι και οι δύο ερωτικές ιστορίες και το μυστήριο είναι δυνατό στοιχείο στις δύο ταινίες , αλλά το Θα σε Περιμένω, Πάντα έχει ένα διαφορετικό μυστήριο. Ίσως αυτό που συνδέει τις δύο ταινίες περισσότερο είναι το γεγονός ότι ο ένας από τους δύο χαρακτήρες είναι σπανίως πραγματικά ορατός. Στο Τέλειο Χτύπημα επειδή ο γυναικείος χαρακτήρας έχει αγοραφοβία, ενώ σε αυτήν επειδή ο αντρικός χαρακτήρας είναι ουσιαστικά απών.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Jeremy Irons

Η νέα ταινία του Tornatore λαμβάνει χώρα στη Μεγάλη Βρετανία. Τώρα βρισκόμαστε στη Σκωτία.

Ναι, ο χαρακτήρας μου ζει στο Εδιμβούργο.

Υποδύεστε έναν καθηγητή αστροφυσικής, που προσπαθεί να βοηθήσει μια φοιτήτρια που αντιμετωπίζει προβλήματα, την οποία υποδύεται η Olga Kurylenco. Μπορείτε να μας βοηθήσετε να καταλάβουμε τον χαρακτήρα σας καλύτερα;

Δεν θέλω να πω πολλά, γιατί δεν θέλω να αποκαλύψω την ιστορία. Παίζω έναν αστροφυσικό, που έχει σχέση με μια φοιτήτρια. Το κορίτσι σπουδάζει αστροφυσική και μια οικογενειακή τραγωδία την επηρεάζει ακόμα. Την ενθαρρύνει να αντιμετωπίσει το παρελθόν για να ανακουφιστεί.

Ας μιλήσουμε για την Olga.

Η Olga είναι καταπληκτική και σαγηνευτική. Μπήκε στον χώρο στα 15 της. Είναι έξυπνη και έχει πολύ ενέργεια. Νομίζω ότι θα εξελιχθεί σε σπουδαία ηθοποιό. Είναι καταπληκτική συνεργάτιδα και είναι εύκολο να δουλεύεις μαζί της, πράγμα εξαιρετικό.

 

Ο Tornatore είναι ένας από του πιο διάσημους Ιταλούς σκηνοθέτες. Ποια είναι η δική σας εντύπωση; Σας είπε γιατί σας διάλεξε;

Όχι, δεν τον ρώτησα, ποτέ δεν ρωτάω τους σκηνοθέτες. Συχνά ζητάνε κάποιον άλλον και έχουν προβλήματα και μετά ζητάνε εμένα! Ο Tornatore έχει πολύ ιδιαίτερο όραμα. Ξεκίνησε ως φωτογράφος και έχει έναν ξεχωριστό τρόπο να βλέπει τα πράγματα. Ελέγχει το φως συχνά στο γύρισμα για να βελτιώσει την ποιότητα της εικόνας. Ξέρει ακριβώς τι θέλει και είναι τελειομανής.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ταινία του Tornatore;

Η αγαπημένη μου και πιστεύω και για πολλούς άλλους ισχύει αυτό, είναι το Σινεμά ο Παράδεισος, που είναι τόσο δυνατή που πραγματικά σε συγκινεί. Είναι κλασική, ίσως μια από τις είκοσι πιο όμορφες ταινίες που έχουν γίνει ποτέ.

Έχετε δουλέψει πολλές φορές στο Χόλιγουντ, σε μπλοκμπάστερς. Ως Βρετανός ηθοποιός είπατε ότι σας αρέσουν οι σκηνοθέτες με ευρωπαϊκή ευαισθησία. Πώς συνδυάζετε αυτές τις δύο όψεις στη δουλειά σας;

Νομίζω ότι ακούγεται σαν να ρωτάς έναν μουσικό πώς μπορεί να παίξει το βιολί σε μια ορχήστρα και σε μια ορχήστρα μουσικής δωματίου. Παίζεις βιολί, αυτό κάνεις. Είμαι ένας ηθοποιός. Δεν μου κάνει διαφορά αν είμαι στο Batman ή σ΄ αυτήν την ταινία. Μερικές λήψεις μπορεί να είναι πιο γρήγορες, άλλες πιο αστείες, αλλά δεν μου κάνει διαφορά. Είμαστε μέρος της ιστορίας που λέει η ταινία.

Μπορείτε να αποκαλύψετε κάτι για την ταινία στο οποίο δεν έχουμε αναφερθεί.

Όχι, δεν θα αποκαλύψω τίποτα. Υπάρχουν μυστικά σε αυτήν την ταινία, και δεν μου αρέσει να λέω μυστικά. Θα ήθελα το κοινό να είναι ενθουσιώδες και να νιώσει έκπληξη όταν δει την ταινία.

Olga Kurylenko

Η ταινία είναι μια ιστορία αγάπης ανάμεσα σε μια φοιτήτρια και έναν καθηγητή αστροφυσικής. Η ιστορία αποκτά μυστήριο όταν ο καθηγητής εξαφανίζεται ξαφνικά. Γιατί και πώς διατηρεί ακόμα την επικοινωνία μαζί της;

Ο Giuseppe Tornatore σκέφτηκε μια μοναδική ιστορία, ασυνήθιστη και κυρίως πολύ καλογραμμένη. Μου έκανε εντύπωση το σενάριο. Η ιδέα είναι έξυπνη και καθηλωτική και τα θέματα της ιστορίας είναι ενδιαφέροντα. Μου αρέσει πολύ η παράλληλη δράση ανάμεσα στην ιστορία και τον κύκλο της ζωής των αστεριών, που είναι ορατά σε εμάς εκατομμύρια χρόνια μετά τον θάνατο τους.

Ήταν τιμή μου που δούλεψα με τον Tornatore. Είναι αστείος και έχει έντονη διαίσθηση. Ήταν φοβερή εμπειρία να τον βλέπω να δουλεύει στο σετ.

Έπρεπε να προετοιμαστώ για τον ρόλο. Ο χαρακτήρας μου σπουδάζει αστροφυσική και μιλάει για κάτι που δεν ξέρω. Οπότε διάβασα πολλά πράγματα στο internet: άρθρα, αποσπάσματα από βιβλία… δύσκολα πράγματα, αλλά και συναρπαστικά. Ήθελα να καταλάβω για τι πράγμα μιλούσα, ειδικά όταν ο ρόλος μου έδινε εξετάσεις. Ένας από τους ηθοποιούς στο γύρισμα με ρώτησε πώς τα έμαθα αυτά, γιατί ούτε κι αυτός είχε ιδέα για το θέμα!

Ennio Morricone

Maestro, πότε συναντήσατε για πρώτη φορά τον Giuseppe Tornatore;

Ο παραγωγός Franco Cristaldi μου πρότεινε να συνεργαστώ σε μία ταινία του Tornatore κι εγώ αρνήθηκα γιατί δυστυχώς είχα δεσμευτεί με μια αμερικάνικη ταινία. Ο Cristaldi με ανάγκασε να πάω σπίτι και να διαβάσω το σενάριο. Ήταν πολύ καλογραμμένο, σαν μυθιστόρημα. Οπότε άλλαξα γνώμη και δέχτηκα πριν ακόμα συναντήσω τον Tornatore. Μετά τηλεφώνησα στην Αμερική και αρνήθηκα τη συνεργασία.

Έτσι γεννήθηκε η φιλία σας πριν από 25 χρόνια.

Μπορεί να ήταν και νωρίτερα, δεν θυμάμαι ακριβώς.

Ο Tornatore συνήθως αλλάζει τους συνεργάτες του συχνά, αλλά δεν έχει συμβεί το ίδιο και με εσάς. Ποιο είναι το μυστικό της συνεργασίας σας;

Δεν ξέρω. Ρωτήστε τον Peppuccio!

 

Έχει αλλάξει η συνεργασία σας μέσα στα χρόνια; Αν ναι, πώς;

Γίναμε πιο γενναίοι και πιο πρόθυμοι να ρισκάρουμε. Καταλαβαίνουμε και σεβόμαστε ο ένας τον άλλο. Όταν δουλεύεις με σκηνοθέτες τέτοιου εκτοπίσματος, είναι δύσκολο, αλλά συνεχίζω, τολμώ περισσότερο και προτείνω ό,τι καλύτερο για την ταινία του.

Το soundtrack αυτής της ταινίας μοιάζει κλασικό και σύγχρονο την ίδια στιγμή, το οποίο είναι χαρακτηριστικό στις συνθέσεις σας. Πώς το κάνετε αυτό; Ποιο είναι το μυστικό σας;

Έγραψα τη μουσική που ένιωσα ότι ταιριάζει περισσότερο. Ήθελα να έχει εναλλαγές, διαφορετικές αποχρώσεις και προθέσεις. Κάποια θέματα είναι πιο σύγχρονα, άλλα πιο ήρεμα. Δεν νομίζω ότι έπρεπε να κάνω κάτι διαφορετικά. Βεβαίως, κατέληξα εδώ μετά από πολλή σκέψη, αρχικά μόνος μου και μετά σε συνεννόηση με τον Tornatore.