Το Αβγό του Μουσικού Χωριού διοργανώνει ημερήσιο εργαστήριο τζαζ με τους Point Two (Χρήστος Ραφαηλίδης, Πέτρος Κλαμπάνης) και τίτλο “Tell a story“.

Οι δύο Ελληνες από την Νέα Υόρκη θα μιλήσουν για το τι μπορεί να προκαλέσει ενδιαφέρον σε μια μουσική εκτέλεση.

* Κανόνες που αναιρούνται

* Αρμονία, ρυθμός και φόρμα μέσα από το πρίσμα των εμπειριών τους 

* Αυτοσχεδιασμός και συνοδεία

Χρήστος Ραφαηλίδης

Ο Χρήστος Ραφαηλίδης γεννήθηκε στην Κοζάνη και οι πρώτες του αναμνήσεις από τη ζωή και τον κόσμο συνδέονται με τη μουσική. Η επιρροή του μεγαλύτερου αδελφού του τον οδήγησε στο πιάνο στην ηλικία των 7 ετών. Στα 14 ξεκίνησε τις σπουδές σε κλασσικά κρουστά και στα 20 είχε συνεργαστεί με μερικές από τις καλύτερες Ορχήστρες στην Ελλάδα. Ο Χρήστος ήταν πεπεισμένος ότι θα συνέχιζε την καριέρα του στα κλασικά κρουστά μέχρι το βράδυ που άκουσε τον πιανίστα George Gables και το συγκρότημα του Βilly Cobham. «Μπροστά μου είχα έναν άνθρωπο να παίζει ξυπόλητος και να εκπέμπει τόσο συναίσθημα με τη μουσική του…Αμέσως ήξερα ότι ήθελα να μπορώ να εκφραστώ με αυτόν τον τρόπο». Από τη στιγμή εκείνη, ο Χρήστος ήξερε ότι τον κέρδισε η Τζαζ.

Μετακόμισε στη Βοστόνη, με υποτροφία από το Μουσικό Κολλέγιο Berklee και εκεί ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη μουσική, παρέα με τον Ed Saindon. Το πάθος του για δημιουργία και εξέλιξη τον οδήγησε στη Νέα Υόρκη, όπου μαθήτευσε στο πλευρό του διεθνούς φήμης βιμπραφωνίστα Joe Locke, στο Manhattan School of Music. Μετά την απόκτηση του μεταπτυχιακού του τίτλου, ο Χρήστος άρχισε να απορροφάται από τη Νεοϋορκέζικη τζαζ σκηνή. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, έπαιζε με γνωστούς μουσικούς όπως, μεταξύ άλλων, ο Ravi Coltrane, ο Antonio Sanchez, ο Donny McCaslin, ο Mark Ledford, ο Ron Affif.

Ο Χρήστος απέκτησε την προσωπική του φωνή, ως μουσικός και ως συνθέτης, με τη δημιουργία των ‘Manhattan Vibes’, ενός συγκροτήματος σύγχρονης τζαζ, το οποίο αποκάλυψε την εκκολαπτόμενη αγάπη του για τη μουσική της Λατινικής Αμερικής και άλλων μουσικών του κόσμου. Στο ομώνυμο CD του συγκροτήματος, συμμετείχαν δύο βραβευμένοι με Grammy καλλιτέχνες, από τα πλέον υποσχόμενα νέα ταλέντα της σύγχρονης μουσικής σκηνής, ο μπασίστας John Benitez και ο ντράμερ Steve Hass. Ειδική συμμετοχή στο CD είχε και ο θρυλικός τρομπετίστας Randy Brecker. Το περιοδικό Jazz Times, συμπεριέλαβε την εν λόγω δουλειά στις «10 καλύτερες ηχογραφήσεις μουσικής τζαζ για το 2002».

Η συνεργασία του Χρήστου με τον μέντορά του, τον Joe Locke, γέννησε την ηχογράφηση «Van Gogh by Numbers». Το δίδυμο παρουσίασε την πρωτότυπη μουσική από την εν λόγω ηχογράφηση σε ένα ενθουσιώδες ακροατήριο κατά το συνέδριο PASIC στο Κολόμπους του Οχάιο, το 2005, σε μια εμφάνιση που προκάλεσε έντονη αίσθηση στον κόσμο των κρουστών.

Την άνοιξη του 2007 ο Χρήστος έκανε μια σειρά εμφανίσεων με την ορχήστρα ‘Epitaph’ του Charles Mingus, με συμμετοχή του μπασίστα Christian McBride υπό τον μαέστρο Gunther Schuller. Το φθινόπωρο του ίδιου χρόνου έπαιξε με την Ορχήστρα Τζαζ του Lincoln Center και τον Wynton Marsalis στο Lincoln Center στη Νέα Υόρκη.

Από τις πιο πρόσφατες αξιοσημείωτες εμφανίσεις του, είναι με την Ορχήστρα των Χρωμάτων, στο Μέγαρο Μουσικής, όπου, ως προσκεκλημένος σολίστας, ερμήνευσε τις “Μουσικές Ιστορίες” του Θάνου Μικρούτσικου, η συμμετοχή του μαζί με τους Mike Stern και Dave Weckl στο βραβευμένο CD “Ντόμινο” του Γιώργου Φακανά, η εμφάνισή του με τη Μαρία Φαραντούρη στο Ηρώδειο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, η συνοδεία και πλαισίωση με τους ήχους του βιμπραφώνου και της μαρίμπα των καλλιτεχνών Chaka Khan, Christy Baron, του Ιταλού Super Star Jovanotti και του Αλκίνοου Ιωαννίδη στις πρόσφατες ηχογραφήσεις τους. Έπαιξε επίσης στο soundtrack της τελευταίας ταινίας του Michael Moore “Καπιταλισμός, μια ιστορία αγάπης”.

Η τελευταία του συνεργασία με τον θρυλικό Μίμη Πλέσσα απέδωσε δύο έργα βασισμένα στη μουσική του Πλέσσα: το άλμπουμ “Ηχώ/Echo: η μουσική του Μίμη Πλέσσα” με την Εύη Σιαμαντά στο τραγούδι και τη συλλεκτική ηχογράφηση “We Two”, με τον Μίμη Πλέσσα στο πιάνο και το Χρήστο στο βιμπράφωνο. Τα δύο αυτά άλμπουμ ώθησαν τον Χρήστο στην δημιουργία της δισκογραφικής εταιρίας “Emarel Music” η οποία αποτελεί και το μέσο διανομής της μουσικής του.

Σε μια άλλη μουσική συνάντηση με τον πιανίστα Sergio Salvatore, με τον οποίο ξεκίνησε να παίζει το 2007, ο Χρήστος ηχογράφησε το ντουέτο “Dark Sand”. Salvatore και Ραφαηλίδης έχουν κάνει περιοδείες ανά την Αμερική και έχουν εμφανιστεί σε φημισμένες αίθουσες της Νέας Υόρκης όπως το Carnegie Hall και το Lincoln Center.

Είτε είναι στο στούντιο είτε σε συναυλίες, ο Χρήστος διατηρεί πάντα γεμάτο πρόγραμμα. Η τελευταία δουλειά των Manhattan Vibes με τίτλο ”Blue November” κυκλοφόρησε πρόσφατα από την “Emarel Music”. Με την ολοκαίνουργια συνεργασία “Point Two” με τον μπασίστα Πέτρο Κλαμπάνη, ο Χρήστος έκανε περιοδεία στην Ευρώπη και με το φημισμένο Ιταλό καλλιτέχνη Jovanotti πραγματοποίησε σειρά εμφανίσεων στις ΗΠΑ.

Πέτρος Κλαμπάνης

Ο Πέτρος Κλαμπάνης γεννήθηκε στη Ζάκυνθο. Εκεί πήρε τα πρώτα μαθήματα μουσικής θεωρίας και πιάνου και αργότερα ξεκίνησε να παίζει ηλεκτρικό μπάσο.

Εγκαταστάθηκε στην Αθήνα για να φοιτήσει στο Πολυτεχνείο. Όταν κατάλαβε πως οι σπουδές στη ναυπηγική δεν ήταν αυτό που ήθελε, αποφάσισε να δώσει εξετάσεις για το τμήμα μουσικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου έγινε δεκτός το 2001.

Έζησε στο Άμστερνταμ (2005-2007), όπου φοίτησε στο Conservatorium van Amsterdam. Την περίοδο δραστηριοποιήθηκε έντονα στη τζαζ σκηνής της Ολλανδίας. ‘Εχει διακρυθεί με τα γκρουπ του σε διεθνείς διαγωνισμούς (Hoeilaart Jazz / Βέλγιο,2008, YPFInternational Jazz Competition / ‘Αμστερνταμ, 2007, Amersfoort Jazz Concours/Ολλανδία, 2007.

Έχει συνεργαστεί με πολλούς κορυφαίους εκπροσώπους της Νεοϋορκέζικης τζαζ σκηνής (Greg Osby, Ari Hoenig, JeanMichelPilc, Paul Bollenback, Gilad Hekselman, David Berkman, Gretchen Parlato, Ron Affif, Antonio Hart, Samuel Torres, Steve Hass, AntonioSanchez κ.α.). Tο πρώτο προσωπικό του άλμπουμ, με τίτλο CONTEXTUAL, είναι ένα ηχητικό πορτραίτο του κοντραμπάσου κυκλοφορεί από την εταιρεία Inner Circle και έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές.

Το δεύτερο άλμπουμ του θα κυκλοφορήσει το 2014.