Η Titanium Yiayiannos Gallery παρουσιάζει την έκθεση «Τεκτονικά Αρχέτυπα/Κατακόρυφες Όψεις-Οριζόντιες Τομές».

Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν τη Δευτέρα 22 Ιουλίου  2013 και ώρα 8:00μ.μ.

Σκέψεις πάνω στην έκθεση: 

Με τα έργα της παρούσας έκθεσης, ο Κ. Πολιουδάκης επιχειρεί μια επέκταση του ερευνητικού πεδίου της εικόνας από την κατακόρυφη όψη ορατών πραγμάτων στην οριζόντια τομή της ίδιας της πραγματικότητας. Κάθε απεικόνιση αποτελεί μια κατακόρυφη τομή στο οπτικό μας πεδίο, με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται σε ορθή προβολή αυτά που βλέπουμε γύρω μας ή που μπορούμε να φανταστούμε. Αντίθετα μια οριζόντια τομή, όπως η κάτοψη ενός κτιρίου, μπορεί να φέρει στην επιφάνεια την δομή της ίδια της πραγματικότητας για να κατανοήσουμε τον τρόπο με τον οποίο δρούμε, κινούμαστε, σκεπτόμαστε. Πρόθεσή του καλλιτέχνη είναι να ξεσκεπάσει ένα μοναδικό όνειρο που ενυπάρχει στην υλική πραγματικότητα και που θα μπορούσε να καθορίσει ορθότερα την ζωή μας.

Στην έκθεση παρουσιάζονται τέσσερα χωρικά αρχέτυπα όπου το ένα εμπεριέχει το άλλο ως ένα αλληλοκαλυπτόμενο τετράπτυχο: ο κήπος, η καλύβη, το ανθρώπινο σώμα και η φροντίδα, δηλαδή το δομικό χαρακτηριστικό της ψυχής του ανθρώπου που συγκεντρώνει και ενεργοποιεί όλα τα προηγούμενα.

 

Λίγα λόγια για τον καλλιτέχνη:

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ    ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Ο Κωνσταντίνος Πολιουδάκης γεννήθηκε το 1964 στο Ρέθυμνο.

Το 1984 εισήχθη στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου όπου μαθήτευσε κοντά σε αξιόλογους αρχιτέκτονες αλλά και  ζωγράφους, όπως τον Κωνσταντίνο Δεκαβάλα, τον Σωτήρη Σόρογκα, και τον Βλάση Κανιάρη.

Μετά την αποφοίτησή του το 1990 συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές με κατεύθυνση φαινομενολογική πάνω σε συνθετικά και θεωρητικά προβλήματα της τέχνης και της αρχιτεκτονικής.

Στις 12 Ιουνίου 1991 έγινε δεκτός ως υποψήφιος διδάκτορας και κατά την διάρκεια της θητείας του δίπλα στον Ιωσήφ Στεφάνου, Σάββα Κονταράτο και Νικόλαο Καλογερά δίδαξε σε μεταπτυχιακά σεμινάρια.

Στις 7 Ιουλίου 2003 υποστήριξε την διδακτορική του διατριβή με τίτλο «Η Φαινομενολογική Βάση της Αρχιτεκτονικής».

Στις 11 Φεβρουαρίου 2004 αναγορεύτηκε από την Γενική Συνέλευση Ειδικής Σύνθεσης της Σχολής, διδάκτορας της Αρχιτεκτονικής.

Το 2005 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Παπασωτηρίου το αυτοτελές βιβλίο του «Λόγος περί Αρχιτεκτονικής».

Τον Ιανουάριο του 2006 πραγματοποίησε στην Αθήνα, στην Titanium Yiayiannos Gallery δύο ατομικές εκθέσεις με τίτλο «Ένα Καλύβι στο Ξέφωτο» και «Οικο-εικόνες», οι οποίες αποτέλεσαν ένα δίπτυχο παρουσίασης των ερευνητικών εργασιών του πάνω σε θεμελιώδη συνθετικά προβλήματα.

Tον Φεβρουάριο του 2007, στο Ηράκλειο της Κρήτης, στην Πύλη του Αγίου Γεωργίου, πραγματοποίησε τρίτη ατομική έκθεση με τίτλο: «Καλύβι και Σώμα: ένας Ναός».

Τον Σεπτέμβριο του 2008 πραγματοποίησε τετάρτη ατομική έκθεση  με τίτλο Εικόνες Λόγου και Σιωπής με ηχητική εγκατάσταση της συνθέτριας Αικατερίνης Τζεδάκη, η οποία είχε εμπνευστεί από τα έργα δίνοντας ένα μεταφυσικό ηχητικό τοπίο κατάλληλο  για την παρουσία τους.

Στις 17 Αυγούστου, πραγματοποίησε στο θέατρο Ερωφίλη μουσική παράσταση με τίτλο: «το Τραγούδι του Αδάμ», σε σύνθεση Μπάμπη Πραματευτάκη και τραγούδι της μεσόφωνου Ελένης Δάβου.

Δ Η Μ Ο Σ Ι Ε Υ Ε Ι Σ

               

Κ. ΠΟΛΙΟΥΔΑΚΗΣ: «Συγκρότημα διαμερισμάτων στο Ρέθυμνο», Αρχιτεκτονικά Θέματα, 26/1992, σελ. 52.

Κ. ΠΟΛΙΟΥΔΑΚΗΣ: «Το Τοπίο ως μέσο διαπραγμάτευσης του αρχιτεκτονημένου χώρου», Αρχιτέκτονές, 5-6/1995-1996, σελ. 31-34.

Κ. ΠΟΛΙΟΥΔΑΚΗΣ:  «Η Ιδέα στην Αρχιτεκτονική: για μια φαινομενολογική βάση της αρχιτεκτονικής επιστήμης»,  Αρχιτεκτονικά Θέματα, 29/1995, σελ. 36-39.

Κ. ΠΟΛΙΟΥΔΑΚΗΣ: «Η Φαινομενολογική Βάση της Αρχιτεκτονικής», διδακτορική διατριβή, Ε.Μ.Π., 2003.

Κ. ΠΟΛΙΟΥΔΑΚΗΣ:  «Ποιητική Κατοικία», Τεχνικά Χρονικά, Επιστημονική Έκδοση Τ.Ε.Ε., Θέματα Αρχιτεκτονικής, Πολεοδομικού Σχεδιασμού και Χωροταξίας, ΙΙ,   1-2/2004, σελ. 65-72.

Κ. ΠΟΛΙΟΥΔΑΚΗΣ:  «Ποιος είναι ο Αρχιτέκτονας; Μια περιγραφή των οικισμών Ρεθύμνης αναζητώντας την καταγωγή της αρχιτεκτονικής τους», Αρχαιολογία & Τέχνες, 99/2006, σελ. 79-84.

Κ. ΠΟΛΙΟΥΔΑΚΗΣ:  «Οικοδομώντας με την Παράδοση», Αρχαιολογία & και Τέχνες, 103/2007, σελ. 107-114. 

Κ. ΠΟΛΙΟΥΔΑΚΗΣ: «Λόγος περί Αρχιτεκτονικής», από τις εκδόσεις Παπασωτηρίου, 2005. 

Κ. ΠΟΛΙΟΥΔΑΚΗΣ:  «Το τραγούδι του Αδάμ. Ένας ποιητικός στοχασμός για το ‘τίποτα’», Οδός Πανός, 126/ 2004, σελ. 18-32.

Κ. ΠΟΛΙΟΥΔΑΚΗΣ:  «Οικο-Εικόνες», Οδός Πανός, 129/2005, σελ. 90-98.

Κ. ΠΟΛΙΟΥΔΑΚΗΣ:  «Ένα Καλύβι στο Ξέφωτό», Οδός Πανός, 131/2006, σελ. 27-33.

Κ. ΠΟΛΙΟΥΔΑΚΗΣ – Σ. ΛΕΤΖΗ: «Καλύβι και Σώμα: ένας Ναός», Περισκόπηση, Ιανουάριος 2006, σελ. 9.

Κ. ΠΟΛΙΟΥΔΑΚΗΣ – Ε. ΤΣΟΥΠΑΚΗ: «Η έννοια της Ορθότητας στην Τέχνη και στην Αρχιτεκτονική», Αξία, 14 Ιανουαρίου 2006, σελ. 5/54-6/55.

Ε. ΤΣΟΥΠΑΚΗ: «Βιβλιοπαρουσίαση: Λόγος περί Αρχιτεκτονικής», Τ.Ε.Ε., 2372/ 19-12-2005, σελ. 61.

Ν. ΧΟΛΕΒΑΣ: «Βιβλιοπαρουσίαση: Λόγος περί Αρχιτεκτονικής», Αρχαιολογία & Τέχνες, 98/2006, σελ. 123.

Γ. ΚΑΛΑΚΑΛΛΑΣ – Ε. ΤΟΥΠΑΚΗ: «Ξύπνημα της τέχνης από την λήθη της αλήθειας της», Κρητική Επιθεώρηση, 30 Δεκεμβρίου 200, σελ. 20.

Μ. ΜΑΡΑΓΚΟΥ: «Έρευνα, Ιδέα και Έργο»,  Ελευθεροτυπία, 23 Ιανουαρίου 2006, σελ. 20.

Β. ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: «Τον Χάιντεγκερ και μια καλύβη», Ο Κόσμος του Επενδυτή, 14 Ιανουαρίου 2006, σελ. 18.

Γ. ΑΛΕΞΙΟΥ: «Προβληματισμός και ανθρώπινη ύπαρξη», Βραδινή, 11 Ιανουαρίου 2006, σελ. 28.    

Δ. ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΥ: «Διπλοί εικαστικοί προβληματισμοί», Votre Beauté, Φεβρουάριος 2006, σελ. 32.

Μ. ΛΑΜΠΡΟΥ: «Ένα Καλύβι στο Ξέφωτο και Οικο-Εικόνες: το ζωγραφικό έργο του αρχιτέκτονα δρα Κωνσταντίνου Πολιουδάκη», Χώρα της Κυριακής, 8 Ιανουαρίου 2006, σελ. 44Δ.

Μ. ΚΟΥΝΟΥΠΑΣ: «Οικο-Εικόνες. Διαυγείς ποιητικές εικόνες από μια εικαστική δημιουργία διανθισμένες από εξαίσιους μουσικούς ήχους», Ρεθυμνιώτικα Νέα, 31 Ιανουαρίου 2006, σελ. 4.                                   

Π. ΡΑΠΤΗ – Δ. ΣΚΑΛΙΓΚΟΣ: «Καλύβι και Σώμα», Η Τόλμη, 3 Φεβρουαριου 2007, σελ. 14.