Η αίθουσα τέχνης Art Zone 42, επί της Λεωφόρου Βασιλέως Κωνσταντίνου 42, εγκαινιάζει την ατομική έκθεση ζωγραφικής του Τάσου Δήμου με τίτλο

Ferae Naturae”, τη Δευτέρα 9 Mαΐου, στις 8:00 μ.μ.


Στη νέα του δουλειά, υπό τον γενικό τίτλο “Ferae Naturae”, ο Τάσος Δήμος εξερευνά τη βαθύτερη σχέση ανθρώπου και φύσης, δύο εννοιών ουσιαστικά ταυτόσημων, καθώς ο άνθρωπος αποτελεί μέρος της φύσης, το οποίο κατά την πορεία της εξέλιξής του έχει παρεκκλίνει από τον δρόμο του και έχει απορρίψει τα ένστικτα και τις παρορμήσεις του.

Όπως φανερώνει και ο τίτλος της έκθεσης, ο ζωγράφος επιχειρεί με τη νέα σειρά έργων του, να ανακαλύψει αυτό τον αρχέγονο σύνδεσμο που κάνει τον άνθρωπο άλλοτε τόσο άγριο και παρορμητικό και άλλοτε τόσο ήρεμο και γαλήνιο, σε μια κοινωνία που βρίσκεται σε αέναη κίνηση.

Η Ιστορικός Τέχνης Αθηνά Σχινά, σε κείμενό της για την έκθεση αναφέρει :

“Συνδυάζοντας ποικίλων ειδών ερεθίσματα που ο Τάσος Δήμος αντλεί από την πραγματικότητα, στη συνέχεια τα μετασκευάζει, καθώς απελευθερώνει στην ζωγραφική την εκφραστική του δεινότητα, απομακρύνοντας την χειρονομιακή του αφαιρετική γραφή από κάθε εστία περιγραφικότητας της έμπνευσής του.

Παρ’ ότι είναι εξαίρετος σχεδιαστής, δεν ενδιαφέρεται να αποδώσει προσομοιωτικά  ότι έλκει το βλέμμα του, επικεντρώνοντας την προσοχή του μόνον στις μεταισθήσεις, τις οποίες δημιουργεί ένα πλέγμα βιωμάτων, μνήμης κι εντυπώσεων, τόσο αληθινό, όσο η πλάνη του εφήμερου και τόσο φευγαλέο όσο η συγκίνηση που προκαλείται από την αποδρομή του στιγμιαίου, αλλά όχι ανεξίτηλου.

 
Στην πρόσφατη έκθεσή του με τίτλο «Ferae naturae» o Tάσος Δήμος ανιχνεύει βαθύτερα τις υπαρξιακές σχέσεις του ατόμου με την φύση, ενδοσκοπώντας χωρίς εγκεφαλισμούς, τις συμφωνίες και τις αντιπαραθέσεις τους, τις συμπράξεις και τις εναντιώσεις τους, την φαινομενολογία της γαλήνιας ευφροσύνης και τα φωταυγή άδυτα που κρύβουν οι συνεχόμενες μεταβολές και μετατροπές τους.

Η αθέατη πραγματικότητα εμφανίζεται πλέον ως αλληγορία ή όπως στα ασπρόμαυρα όνειρα, που «χρωματίζονται» από τα συγκινησιακά φορτία ενστίκτων, επιθυμιών, παρορμήσεων και απωθημένων μιας λαθραίας ζωής, η οποία θάλλει, μετασχηματίζοντας ελεγειακά  την υπόγειά της δραματικότητα.”