«Πώς “αυτοαπομονώνεται” και προφυλάσσεται από τον κορωνοϊό ένας άστεγος;» είναι το ερώτημα που έθεσε το βρετανικό περιοδικό δρόμου «The Big Issue», πριν από λίγες μέρες. Πώς προφυλάσσεται, αλήθεια, ο άνθρωπος που βιώνει την ακραία φτώχεια ο οποίος, μάλιστα, καθόλου συμπτωματικά, ανήκει και στις ομάδες υψηλού κινδύνου;

Είναι ο έντονος προβληματισμός και των ανθρώπων της «σχεδίας», όλο αυτό το διάστημα. Πώς θα προστατευτεί ο κ. Στάθης, η κ. Δήμητρα, ο κ. Παναγιώτη, που έχουν πατήσει για τα καλά τα 70; Οι παραινέσεις να μη βγαίνουν στο δρόμο να πουλούν το περιοδικό για τη δική τους προστασία δεν έβρισκαν ανταπόκριση.

Ώς την Παρασκευή 13 Μαρτίου, μόλις δύο πωλητές είχαν διακόψει, εξαιτίας του κορωνοϊού, και εξ αυτών, ο ένας, κυρίως, επειδή συγκατοικεί με μεγάλους σε ηλικία ανθρώπους και θέλησε να τους προστατεύσει. Παρομοίως, ουδείς είχε μειώσει έστω το ωράριό του. Η ανάγκη δεν αφήνει τον άνθρωπο να κάνει μισό βήμα πίσω.

Η αναστολή της έκδοσης, με γνώμονα πάντα την υγεία των ανθρώπων που διανέμουν το ελληνικό περιοδικό δρόμου, για το κοινό καλό, ήταν αναπόφευκτη. Έτσι, αποφασίστηκε να διακοπεί η κυκλοφορία του περιοδικού τουλάχιστον ώς την Τετάρτη 1 Απριλίου.

Είναι μια υπεύθυνη μα, συνάμα, μια πάρα πολύ δύσκολη απόφαση. Ήταν δύσκολο να λες στους ανθρώπους «ξέρετε, δεν μπορείτε να πουλάτε “σχεδία” για λίγες μέρες», ήταν αβάσταχτα λυπηρό να ακούς σχεδόν από όλους, ανθρώπους ευγενικούς, αξιοπρεπέστατους, μαχητές να απαντούν «μα, έχω μεγάλη ανάγκη», «μα, αν δεν πουλάω “σχεδία” θα πεθάνω της πείνας».

ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

Για να αντιμετωπιστεί, εν μέρει, έστω, η κρίση με τη διακοπή της κυκλοφορίας στους δρόμους, την πτώση των πωλήσεων και του πραγματικού εισοδήματος των ανθρώπων με το κόκκινο γιλέκο, η «σχεδία» ξεκινάει μια καμπάνια για την εγγραφή συνδρομητών.

Η νέα καμπάνια προσφέρει τη δυνατότητα τετράμηνης (έναντι 16€ – περιλαμβάνονται τα ταχυδρομικά τέλη) ή δίμηνης συνδρομής (έναντι 8€), ενώ παρέχεται η ευκαιρία και για την ταχυδρομική αποστολή του τεύχους Μαρτίου (έναντι 4€, όσο δηλαδή κοστίζει και στο δρόμο) για τους αναγνώστες που το έχασαν ακριβώς επειδή έχουν πάψει να κυκλοφορούν στην πόλη.

Προσκαλούνται, με άλλα λόγια, οι φίλοι και υποστηρικτές του ελληνικού περιοδικού δρόμου να κάνουν μία συνδρομή και για τους επόμενους τέσσερις μήνες να λαμβάνουν το αγαπημένο τους περιοδικό στο σπίτι.

Σε αυτή την περίπτωση, όπως συμβαίνει και με την πώληση στο δρόμο, από κάθε συνδρομή, για κάθε 16€, για παράδειγμα, το 50% (8€) θα αποτελεί έσοδο για τους πωλητές του περιοδικού. Και πώς θα γίνει αυτή η διανομή με έναν δίκαιο τρόπο; Η διανομή θα γίνεται με βάση την αρχή την αναλογικότητας.

Στόχος είναι τόσο να υποστηριχθεί το εισόδημα των πωλητών του περιοδικού, αλλά και να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα, η συνέχιση της «σχεδίας» συνολικά, η οποία  –όπως έχουμε επανειλημμένα καταγράψει– δεν έχει άλλους πόρους, πέρα από αυτά που προκύπτουν από το «υπόλοιπο 1,5€», τις διαφημίσεις κ.λπ. (για περισσότερα βλ. οικονομικό απολογισμό 2018: shedia.gr/media/uploads/apologismos_2018.pdf).

Το περιοδικό είναι ο αιμοδότης και όλων των υπολοίπων κοινωνικών μας προγραμμάτων, είτε πρόκειται για τις Αόρατες Διαδρομές και την Εθνική Αστέγων είτε και γι’ αυτό ακόμα το «σχεδία home», το οποίο, όπως είναι φυσικό, μόνο ανεπηρέαστο δεν είναι από αυτά που συμβαίνουν γύρω μας.

Η καμπάνια απευθύνεται τόσο σε ιδιώτες όσο και σε εταιρείες, σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό. Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής συνδρομής. Συνδρομητής μπορεί να γίνει κάποιος είτε μέσω της ιστοσελίδας www.shediart.gr είτε τηλεφωνώντας στο 213 0231220.