Έναν χρόνο μετά την αποφοίτηση τους από την ΑΣΚΤ, ο Γιώργος Αρμακόλλας, ο Γιάννης Ευθυμίου, η Έλενα Κυρκιλή, ο Διονύσης Παππάς και η Μαλβίνα Τσιώρα μας συστήνονται, παρουσιάζοντας την δική τους εκδοχή στις σύγχρονες εικαστικές τάσεις και μας καλούν να ανακαλύψουμε τη δουλειά τους.

Ο κύκλος των σχεδίων που παρουσιάζει ο Γιώργος Αρμακόλλας έχει ως αφετηρία δυο συγγράμματα: το βιβλίο του Italo Calvino «Αόρατες Πόλεις» και αυτό της Marguerite Yourcenar «Διηγήματα της Ανατολής». Αυτόν τον κύκλο συμπληρώνουν ζωγραφικά έργα, τα οποία συγκροτούν ένα κοινό ως προς τη μορφή και το περιεχόμενό τους, σύνολο.

Ο Γιάννης Ευθυμίου υπογραμμίζει ότι η ύλη και ο τρόπος διαχείρισης της είναι η ουσία του σχεδίου του, καθώς με αυτόν τον τρόπο αναδεικνύεται η προσωπική του γραφή και η προσπάθεια να εμπλουτίσει τον πλαστικό του λόγο. «Ο μεγάλος όγκος υλικού που προκύπτει περιόρισε την χρωματική μου γκάμα, έτσι ώστε να είναι πιο εμφανής η οξύτητα του σχεδίου μέσα από την γραφή και την διαχείριση της ύλης» υποστηρίζει.

Η Έλενα Κυρκιλή μέσα από συνεχή πειραματισμό αναζητεί σχέσεις νοητικές και υλικές, χρησιμοποιώντας ανορθόδοξα υλικά, που συνομιλούν λειτουργικά και εικαστικά. Όπως σημειώνει: «Στα έργα μου, αναζητώ να βρω, τι υπάρχει πέρα από το δεδομένο νόημα και προτείνω ένα διαφορετικό τρόπο ανάγνωσης. Για τον λόγο αυτό, τα έργα μου δεν διαθέτουν ποτέ προσχέδιο. Τείνω να αντιμετωπίζω κάθε μου δουλειά ως ζώντα οργανισμό, που διαμορφώνει το δικό του χαρακτήρα κατά την πορεία εξέλιξης του».

Ο Διονύσης Παππάς τονίζει, ότι η δουλειά του, είναι κυρίως ανθρωποκεντρική. «Με απασχολούν ιδιαίτερα ζητήματα διάπλασης της ατομικής μας ταυτότητας. Παρακολουθώ τη διαδικασία της διαμόρφωσης της εικόνας μας στο χώρο, τη ρευστότητα της μορφής, τις μεταμορφώσεις του ανθρώπου αλλά και την αλλοίωση της φυσιογνωμίας στην αναζήτηση μιας νέας ταυτότητας» υπογραμμίζει.

Η Μαλβίνα Τσιώρα αναφερόμενη στα έργα της, σημειώνει τις επιρροές από τα ποιήματα του Ράινερ Μαρία Ρίλκε και ειδικότερα την όγδοη από τις «Ελεγείες του Ντουίνο», που αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τα σχέδιά της, κάνοντας λόγο για «το τίμημα ενός πολιτισμού, όπου οι διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στις διαφορετικές περιόδους της ζωής του ανθρώπου έχουν υποχωρήσει».

Από την πλευρά της, η Νάσια Ευριπίδου, η οποία και ξεχώρισε τους πέντε νέους εικαστικούς σημειώνει:

«Από την πρώτη στιγμή διέκρινα το ταλέντο, την διεισδυτική ματιά, αλλά και την επιθυμία τους, να αποδώσουν την σύγχρονη πραγματικότητα, με μια διαφορετική-συχνά ανατρεπτική γραφή. Καθένας τους, έχει τον δικό του μοναδικό τρόπο, να μετουσιώνει τις ιδέες του σε εικαστική πράξη. Οι θεματικές τους ποικίλουν, όπως και οι τεχνικές και ο τρόπος έκφρασής τους. Ωστόσο, οι ανθρώπινες σχέσεις, η σύγκρουση του παλαιού με το νέο αποτελούν αναμφίβολα πηγή έμπνευσης και δημιουργίας για τους πέντε αυτούς πολλά υποσχόμενους νέους εικαστικούς. Εξάλλου, η έκθεση αυτή αποτελεί συνέχεια, ενός εκ των βασικών στόχων ίδρυσης της Evripides Art Gallery, που αφορά την προβολή και στήριξη νέων Ελλήνων καλλιτεχνών, καθώς και την ανάδειξη νέων συνεργασιών».


Κεντρικό Έργο: Μαλβίνα Τσιώρα (Φωτογραφία: Katoufas Brothers)