To The Breeder Studyroom είναι μια νέα πρωτοβουλία, ένας διαμορφωμένος χώρος μέσα στο κτίριο της Βreeder, όπου η γκαλερί προσκαλεί καλλιτέχνες να στήσουν ένα προσωπικό studyroom. Tο εγχείρημα σκοπεύει να προσφέρει στους “ενοίκους” του την ευκαιρία να μοιραστούν μέρος της δημιουργικής τους διαδικασίας με το κοινό, παρουσιάζοντας αναφορές, αντικείμενα από το studio τους, ή παράλληλα projects και πειραματισμούς. Το The Breeder Studyroom ενεργοποίησε πρώτη φορά η Chioma Ebinama, παράλληλα με την ατομική της έκθεση στην γκαλερί, τον Μάιο του 2023, ακολούθησε ο Ανδρεάς Αγγελιδάκης με το project The Rubble Chute Order, η Chrysanne Stathacos ξεδιπλώνοντας μια αφήγηση που φώτιζε την καλλιτεχνική της πρακτική ενώ πιο πρόσφατα φιλοξένησε υλικό έρευνας και αναφορές γύρω από τη θεατρική παράσταση Amalia melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων της Ζωής Χατζηαντωνίου.

Από τις 14 Μαρτίου το The Breeder Studyroom φιλοξενεί τον Σωκράτη Σωκράτους με μια εγκατάσταση-αναδρομή στους σημαντικότερους σταθμούς της μακρόχρονης πορείας του, αποτελούμενη από ιστορικά έργα, φωτογραφικό υλικό, αντικείμενα, εκδόσεις και ντοκουμέντα από το προσωπικό του αρχείο. Το περιβάλλον που δημιουργεί εδώ ο Σωκράτους αποτελεί μία προσωπική αφήγηση εν είδει μιας εικαστικής διάλεξης με ανέκδοτο υλικό που συμπληρώνει τα ίδια τα έργα. Η πρακτική του Σωκράτους αποτελείται από μια ποικιλία μέσων που συμπεριλάμβανει τη φωτογραφία, τις εγκαταστάσεις, την performance και τη γλυπτική ενώ παράλληλα ενσωματώνει μεθόδους κοινωνιολογικής έρευνας, έρευνας πεδίου και αρχειακή ταξινόμηση. Θέματα όπως το συλλογικό τραύμα, η απώλεια, η εκτόπιση και η καταστροφή γίνονται αντικείμενο διαπραγμάτευσης στο έργο του. Από την βίαιη διχοτόμηση της πατρίδας του, της Κύπρου, και την εσωτερική μετανάστευση που ακολούθησε μέχρι την κρίση στη Μέση Ανατολή και τις πολιτικές αναταραχές στις πρωτεύουσες του Δυτικού κόσμου, το έργο του Σωκράτους είναι βαθιά πολιτικό, ανοιχτό σε διαφορετικές ερμηνείες ενώ διατηρεί την διάσταση της αισθητικής ακέραια.

Στην εγκατάσταση που θα παρουσιάσει στο The Breeder Studyroom, ο Σωκράτους βρίσκεται στην πιο εξωστρεφή στιγμή του και για πρώτη φορά μοιράζεται προσωπικό αρχειακό υλικό που αποτυπώνει αθέατες στιγμές του οδοιπορικού, της έρευνας, της πρακτικής και της προετοιμασίας πίσω από την παραγωγή σημαντικών πρότζεκτ, όπως είναι η εγκατάσταση Rumours, με την οποία εκπροσώπησε την Κύπρο στην 53η Μπιενάλε της Βενετίας το 2009 και διαπραγματεύονταν την έννοια του ξένου και το πρότζεκτ Blue Beret Camp (2011), μια σειρά από φωτογραφίες που ελήφθησαν στο κατεχόμενο κομμάτι της Κύπρου και καταγράφει την καθημερινή ζωή των στρατιωτών του ΟΗΕ. Παράλληλα περιλαμβάνει υλικό από το έργο του A Cave in Dhariya (2012) που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της Μπιενάλε Riwaq και προέκυψε μετά από τη δίμηνη παραμονή του στην Παλαιστίνη, υλικό από τo φορτισμένo κοινωνικο-πολιτικό κλίμα που επικρατούσε στην Αθήνα μετά το ξέσπασμα της χρηματοπιστωτικής κρίσης το 2007, όπως και αναφορές στο πρότζεκτ Stolen Garden (2014) όπου συνδυάζει την κλίση του για το αντικείμενο και την δεξιοτεχνία με το ενδιαφέρον του να διερευνήσει την ιδέα του κήπου ως χώρου ανάμεσα στο ιδιωτικό και το δημόσιο. Αναδρομή σε υλικό από το Newspaper show (2012), τα Auction Lots (2017) και το Εγχειρίδιο διάσωσης/ΦΟΒΟΣ (2019-2013) είναι επίσης παρούσα.

Σωκράτης Σωκράτους:

Ο Σωκράτης Σωκράτους γεννήθηκε στην Πάφο και ζεί και εργάζεται μεταξύ Αθήνας και Λευκωσίας.

Ατομικές εκθέσεις (επιλογή): “So is this great and wide sea, wherein are things creeping innumerable, both small and great beasts.” (Psalm 103:25) The Breeder, Αθήνα (2019), “Casts of An Island” επιμέλεια Michelangelo Corsaro, residency στο Point Center for Contemporary Art, Λευκωσία (2016), Saint Severin Gallery, επιμέλεια Sophie Duplaix, Παρίσι, (2015), “Six Open Gates and A Closed One” The Breeder, Αθήνα (2015), βραβεία ΔΕΣΤΕ έκθεση υποψηφίων Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Αθήνα (2015), “Inviolable Refuge”, Omikron Gallery, Λευκωσία (2011), “2000- 2010 ο0 Σωκράτης Σωκράτους φωτογραφίζει την Αθήνα”, Μουσείο Μπενάκη, Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου (2010) και “Socratis Socratous/ Rumours”, επιμέλεια Sophie Duplaix, εθνική συμμετοχή περίπτερο Κυπριακής Δημοκρατιάς, 53η Μπιενάλε της Βενετίας (2009).

Ομαδικές εκθέσεις (επιλογή): “The Yard – An Outdoor Exhibition”, Contemporary Istanbul, Κωνσταντινούπολη (2023), “Public Matters”, επιμέλεια Christiane Erharter, Georg Lechner, Sergey Harutoonian, Axel Köhne, Claudia Slanar, Luisa Ziaja, Μουσείο Belvedere, Βιέννη (2023), “Les Choses; Une histoire de la nature morte”, επιμέλεια Laurence Bertrand Dorléac, Μουσείο Louvre, Παρίσι (2022), “Retours à l’Afrique”, επιμέλεια Άντρη Μιχαήλ, Bandjoun Station κέντρο τεχνών, Καμερούν (2019), “Landlord Colors: On Art, Economy, and Materiality”, επιμέλεια Laura Mott, Μουσείο Τέχνης Cranbrook, Ντιτρόιτ (2019), “The same river twice: contemporary art in Athens”, επιμέλεια Margot Norton και Natalie Bell, Μουσείο Μπενάκη σε συνεργασία με το Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, Αθήνα και το New Museum Νέα Υόρκη (2019), “The Intimate Enemy”, επιμέλεια Laura Lecce και Fabrizio Vatieri, Pelagica, Μιλάνο (2017); “Instructions for Happiness”, επιμέλεια Severin Dünser και Ολυμπία Τζώρτζη, Μουσείο Belvedere, Βιέννη (2017); “Si Sedes Non Is”, επιμέλεια Milovan Farronato, The Breeder, Athens (2017); “Cher(e)s Ami(e)s”, επιμέλεια Christine Macel, Centre Pompidou , Παρίσι (2016), “Handsome, Young and Unemployed” επιμέλεια του Michelangelo Corsaro, Komplot, Βρυξέλλες (2016), “FOCUS MENAM (Middle East, North Africa, and the Mediterranean)”, επιμέλεια Omar Kholeif , Armory Show, Νέα Ύορκη, (2015), “This is not my beautiful house”, επιμέλεια Κλέα Χαρίτου, Μαρίνα Φωκίδης, Ελεἀννα Παπαθανασιάδη και Απόστολος Βασσιλόπουλος, Kunsthalle Athena, Αθήνα (2014), “Terra Mediterranea-In Crisis”, επιμέλεια Γιάννης Τουμαζής, NiMAC (Δημοτικό Κέντρο Τεχνών Λευκωσίας σε συνεργασία με το Ίδρυμα Πιερίδη, επιμέλεια Γιάννης Τουμαζή, Λευκωσία (2013), “Gestures in Time”, επιμέλεια Jack Persekian, Katya Garcia-Anton και Lara Khaldi, Riwaq Biennial, Παλαιστίνη (2012), “Mapping Cyprus Crusaders, Traders and Explorers & Mapping Cyprus Contemporary Views”, επιμέλεια Λουκία Λοΐζου Χατζηγαβριήλ και Άντρη Μιχαήλ, BOZAR, Βρυξέλλες (2012), “Restless”, μέρος του διεθνούς φεστιβάλ Αdelaide επιμέλεια των Victoria Lynn, Anne και Gordon Samstag Μουσείου Τέχννης, Adelaide της Αυστραλίας (2012), “Ηow to Make a Garden”, επιμέλεια της Έλενα Πραπα, Λευκωσία (2012), “A Rock and a Hard Place”, επιμέλεια Paolo Colombo, Mahita El Bacha Urieta και Marina Fokidis, 3η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης, MOMus- Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη (2011), “Uncovered: Nicosia International Airport, Project #7” επιμέλεια Παυλίνα Παρασκευαΐδου και Basak Senova, Οδός Λήδρας/ Lokmaci νεκρή ζώνη, Λευκωσία (2011), “Farewell”, επιμέλεια των Θέμις Μπαζάκα και Μαρίνα Φωκίδης, Kunsthalle Athena, Αθήνα, (2011), “Expanded Ecologies”, επιμέλεια Δάφνη Βιτάλη, Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Αθήνα (2009), “Personal/Political”, επιμέλεια Αρετή Λεοπούλου και Θεοδωρής Μάρκογλου, 2η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης, MOMus- Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη (2009), “Where Do We Go From Here?”, συλλογή Νίκου Παττίχη, NiMAC (Δημοτικό Κέντρο Τεχνών Λευκωσίας σε συνεργασία με το Ίδρυμα Πιερίδη , Λευκωσία (2008), “Les Rencontres d’ Arles Photographie”, Αρλ (2008), “Hi-Lite 5”, Archimede Staffolini Gallery, Λευκωσία (2004), “The Garden”, ελληνική συμμετοχή, Μπιενάλε Τιράνων, Τίρανα (2001), “Spring Collection”, Σπίτι της Κύπρου Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, Αθήνα (1996).

Κεντρική φωτογραφία θέματος: Socratis Socratous, Blue Beret Camp, 2011, c-print, 30 x 22cm