Γιατί οι selfies κατόρθωσαν να γίνουν μέχρι σήμερα το πιο πετυχημένο είδος εικόνας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Ποια είναι η αναλογία τους προς το προσωπικό πορτρέτο και την αυτοσκηνοθεσία; Ο Βόλφγκανγκ Ούλριχ θεωρεί τις selfies τον πρώτο τύπο ενός δημοκρατικοποιημένου και παγκοσμιοποιημένου πολιτισμού εικόνας. Μέσω της ψηφιοποίησης, οι εικόνες αυξήθηκαν και απέκτησαν τεράστια σημασία. Το γεγονός ότι παράγονται πιο εύκολα, και διαχέονται και μοιράζονται γρηγορότερα σε σύγκριση με το παρελθόν, δεν οδηγεί μονάχα στη βεβαιωμένη «παλίρροια εικόνων», αλλά αποδίδει και επιπλέον λειτουργίες στις εικόνες. Για πρώτη φορά οι άνθρωποι είναι δυνατόν μέσω εικόνων να ανταλλάσσουν απόψεις ακριβώς όπως συμβαίνει μέσω του προφορικού ή γραπτού λόγου. Η εδώ και πολλά χρόνια διακηρυγμένη «εικονική στροφή» έχει γίνει πραγματικότητα.

Βόλφγκανγκ Ούλριχ

Ο Βόλφγκανγκ Ούλριχ (Wolfgang Ullrich) γεννήθηκε το 1967. Σπούδασε Φιλοσοφία, Ιστορία Τέχνης, Λογική/Θεωρία της Επιστήμης και Γερμανική Φιλολογία στο Μόναχο. Από το 2006 ως το 2015 ήταν καθηγητής Ιστορίας Τέχνης, Αισθητικής και Θεωρίας των ΜΜΕ στο κρατικό πανεπιστήμιο τεχνών της Καρλσρούης. Έκτοτε εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας και ζει ως συγγραφέας και πολιτισμολόγος στη Λειψία