Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα που φιλοτέχνησαν οι δημιουργοί τα τελευταία δύο χρόνια.

Στην έκθεση παρουσιάζονται σχέδια και γλυπτικά έργα του Γιώργου Τσεριώνη. Ο λόγος σημαντικό στοιχείο της δουλειάς του καλλιτέχνη. Κομμένες και διπλωμένες σελίδες βιβλίου (πραγματικά ή αποδιδόμενες ζωγραφικά) με αναφορές στο origami ως διαδικασία (δίπλωμα, πτύχωση, ξεδίπλωμα, ανάπτυγμα, επαναδίπλωμα) ως μια διαδικασία εξελισσόμενη και δυναμική, ανοιχτή σε προσεγγίσεις καθώς και σε μία Ντελεζιανή προσέγγιση της έννοιας της πτύχωσης.

Η Κατερίνα Ζαφειροπούλου παρουσιάζει σχέδια σε πολλαπλές επιφάνειες υλικών όπως σε χαρτί και γυαλί, αποδίδοντας εικόνες και αντικείμενα μέσα από το περίγραμμά τους, τα οποία όλα μαζί συνθέτουν ένα οικείο περιβάλλον, άμεσα αντιληπτό από το θεατή, δημιουργώντας ένα ενιαίο χώρο και καταργώντας τα όρια ανάμεσα στο «μέσα» και το «έξω»

Ο ιστορικός τέχνης – Επιμελητής του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπόλης σημειώνει για αυτήν τη καλλιτεχνική «συνάντηση»:

Σε μια συνάντηση γόνιμη και δημιουργική, οι συνθέσεις του Γιώργου Τσεριώνη και της Κατερίνας Ζαφειροπούλου συνυπάρχουν, αναζητώντας κοινούς νοηματικούς κώδικες και σημεία επαφής, σε ένα ενιαίο εικαστικό περιβάλλον. Ο καθένας προτείνει τη δική του εκδοχή για τη μνήμη, τις κοινωνικές πραγματικότητες και την ανθρώπινη συνθήκη σε μια κρίσιμη εποχή μετάβασης και επαναπροσδιορισμού. 

Στη δημιουργία του Γιώργου Τσεριώνη οι φανταστικές συλλήψεις, η αποσπασματικότητα και το θραύσμα, η διαδικασία της αποδόμησης και της μετάπλασης, οι παράμετροι του χρόνου, του βιώματος και της ιστορίας, καθώς και η έννοια της ουτοπίας διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο.(…)  Σχέδια με χέρια που κρατούν σελίδες λεξικών με την ετυμολογία της λέξης «ουτοπία» και γύψινα βιβλία με χαραγμένη στο εξώφυλλό τους την ίδια λέξη, κεραμικές μακέτες ενός αναπάντεχου Πύργου της Βαβέλ ή αποτυπώσεις ενός μνημείου με χέρια πλεγμένα σε προσευχή, παρουσιάζονται και αξιολογούνται ως εκθέματα ενός φανταστικού, όσο και επίκαιρα πραγματικού και σημερινού, μουσείου των «ταραγμένων καιρών».

Ανάμεσα στον εσωτερικό (ιδιωτικό) και τον εξωτερικό (δημόσιο) χώρο, η Κατερίνα Ζαφειροπούλου παρουσιάζει τα ρευστά όρια ενός ενδιάμεσου κόσμου διαρκώς μεταλλασσόμενου, ο οποίος «κατοικείται» ασφυκτικά από αντικείμενα μιας design αισθητικής.  (…) Η εικαστικός «αφηγείται» ιστορίες· στον πυρήνα τους εντοπίζεται η σχέση, η σύνδεση και η εξάρτηση των ανθρώπων με τα πράγματα, αλλά και έννοιες όπως η ιδιοκτησία, η συσσώρευση, η οικειότητα, η απώλεια. Όλα αυτά τα αντικείμενα που κατακλύζουν την ανθρώπινη ζωή και την καθημερινότητα κουβαλούν μνήμες, συνθέτουν ένα παράδοξο μουσείο, ένα ανολοκλήρωτο πολιτισμικό «αρχείο» κοινωνικών δομών, σχέσεων και πραγματικοτήτων. 

K.Zafeiropoulou,Objectivity No37, window marker on glass, pencil on rise paper, photo-collage framed, 60×60 cm, 2016

Σύντομα Βιογραφικά

Κατερίνα Ζαφειροπούλου

Γεννήθηκε το 1980. Αποφοίτησε με άριστα από το τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. (2001-2006). Απέσπασε υποτροφία από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Αποφοίτησε με άριστα από το MFA Byam Shaw, Central Saint Martin’s College of Art and Design στο Λονδίνο (2008-2009), με υποτροφίες και βραβεία από τα Ιδρύματα Χρήστου και Καλλιόπης Λεμού, Ν. Κουκουφλή, Π. Μπακαλά. Έχει πραγματοποιήσει τρεις ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 20 εκθέσεις και art-projects στην Ελλάδα και το εξωτερικό (ΔΛ gallery, ΕΝΙΑ gallery, CASK gallery, Depo Darm Contemporary Art Space, Μουσείο Γαστρονομίας, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, Studio One Λονδίνο, Creta Maris Hotels, Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών). Έργα της ανήκουν σε πολλές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Είναι μέλος της ομάδας Future Scenarios. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Εκπροσωπείται από τη ΔΛ gallery, Αθήνα.

Γιώργος Τσεριώνης

Γεννήθηκε το 1967 . Σπούδασε στην Σχολή  «Βακαλό»  και την ΑΣΚΤ.

Έχει πραγματοποιήσει 16 ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 30 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και εξωτερικό(επιλογή),

Έχει επιμεληθεί  τις παρακάτω  εκθέσεις: «Unexpected Expedition», (Remap 2009), «Descending Utopia-New Realities» (About,2012),»The distant relative of a blind man» (About,2012), «The Cabinet» (Remap 4,2013),»Save» (ξενοδοχείο Πίνδαρος,2013). Είναι μέλος της ομάδας Provo Principles (2011-… ) Zεί και εργάζεται στην Αθήνα.


Φωτογραφία θέματος: G.Tserionis,Utopia, plaster, acrylic, 28×46 cm, 2016