H έκθεση Owls and Chairs είναι η τέταρτη που πραγματοποιεί ο Robert Wilson στην γκαλερί Bernier / Eliades και θα παραβρίσκεται στα εγκαίνια.

Με την ευκαιρία αυτή, ο Robert Wilson θα δημιουργήσει ένα περιβάλλον αναπαριστώντας σχέδια από την παραγωγή του 1998 “The White Raven”, το 1999 “THE DAYS BEFORE: death, destruction & detroit III” και το 2006 “KOOL”.

Όπως και στη δουλειά του επί σκηνής, ο Wilson θα μετατρέψει τη γκαλερί σε έναν χώρο για τη φαντασία, προκαλώντας τον θεατή να προσεγγίσει συνειρμικά την εμπειρία.

Λίγα λόγια για τον Robert Wilson:

Γεννημένος στο Waco του Τέξας, ο Robert Wilson συγκαταλέγεται μεταξύ των σημαντικότερων θεατρικών και εικαστικών καλλιτεχνών στον κόσμο. Τα έργα του για τη σκηνή ενσωματώνουν μια μεγάλη ποικιλία καλλιτεχνικών μέσων, όπως χορό, κίνηση, φωτισμό, γλυπτική, μουσική και κείμενο. Οι εικόνες του είναι αισθητικά εντυπωσιακές και συναισθηματικά φορτισμένες και οι παραγωγές του έχουν κερδίσει την αναγνώριση του κοινού και των κριτικών παγκοσμίως.

Τα σχέδια, οι πίνακες ζωγραφικής και τα γλυπτά του Wilson έχουν παρουσιαστεί σε όλο τον κόσμο σε εκατοντάδες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις και τα έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές και μουσεία σε όλο τον κόσμο.

Father’s Chair, 2022, wood, painted (white), 110 x 70 x 70 cm | Father’s Chair, 2022, wood, painted (black), 110 x 70 x 70 cm | Photograph © Linda Inconi-Jansen

Μετά τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο του Τέξας και στο Ινστιτούτο Pratt του Μπρούκλιν, ο Γουίλσον ίδρυσε στα μέσα της δεκαετίας του 1960 τη νεοϋορκέζικη κολεκτίβα παραστάσεων “The Byrd Hoffman School of Byrds” και ανέπτυξε τα πρώτα έργα που φέρουν την υπογραφή του, όπως το Deafman Glance (1970) και το A Letter for Queen Victoria (1974-1975).

Μαζί με τον Philip Glass έγραψε τη θεμελιώδη όπερα Einstein on the Beach (1976).

Στους καλλιτεχνικούς συνεργάτες του Wilson περιλαμβάνονται πολλοί συγγραφείς και μουσικοί, όπως οι Heiner Müller, Tom Waits, Susan Sontag, Laurie Anderson, William Burroughs, Lou Reed, Jessye Norman και Anna Calvi. Έχει επίσης αφήσει το αποτύπωμά του σε αριστουργήματα όπως: Τελευταία Μαγνητοταινία του Κραπ, του Σάμουελ Μπέκετ, Όπερα της Πεντάρας, του Μπέρτολτ Μπρεχτ, Πελλέας και Μελισσάνθη, του Κλωντ Ντεμπυσσί, Φάουστ, του Γκαίτε, Οδύσσεια, του Ομήρου, Οι Μύθοι, του Ζαν ντε λα Φοντέν, Μαντάμ Μπάτερφλαι, του Τζάκομο Πουτσίνι, Λα Τραβιάτα, του Τζιουζέπε Βέρντι και ο Οιδίπους, του Σοφοκλή.

Ο Γουίλσον έχει τιμηθεί με πολλά βραβεία αριστείας, μεταξύ των οποίων μια υποψηφιότητα για βραβείο Πούλιτζερ, δύο βραβεία Premio Ubu, ο Χρυσός Λέων της Μπιενάλε της Βενετίας και ένα βραβείο Olivier. Έχει εκλεγεί στην Αμερικανική Ακαδημία Τεχνών και Γραμμάτων, καθώς και στη Γερμανική Ακαδημία Τεχνών, ενώ είναι κάτοχος 8 τιμητικών διδακτορικών τίτλων.

Κεντρική φωτογραφία θέματος: Father’s Chair, 2022, wood, painted (red), 110 x 70 x 70 cm | Photograph © Linda Inconi-Jansen