O Σοπέν δεν είναι ούτε Πολωνός, ούτε Γάλλος, ούτε Γερμανός… έχει μια υψηλή καταγωγή, προέρχεται από την γη του Μότσαρτ, του Ραφαήλ, του Γκαίτε. Η αληθινή του πατρίδα είναι το ονειρικό βασίλειο της ποίησης… όταν αυτοσχεδιάζει στο πιάνο, μου φαίνεται ότι ένας συμπατριώτης από την αγαπημένη μου πατρίδα με επισκέπτεται και μου διηγείται τα πιο περίεργα πράγματα που συνέβησαν εκεί κατά την διάρκεια της απουσίας μου…

Έτσι περιγράφει ο ποιητής Heinrich Heine τη μουσική του Σοπέν και έτσι την αντιλαμβάνεται ο πιανίστας Λάμπης Βασιλειάδης που θα επιχειρήσει να την ερμηνεύσει με δυο πολωνέζες και δυο σκέρτσα- «ιστορίες», στο πρώτο μέρος της συναυλίας της 24ης Ιανουαρίου, στον Πολυχώρο του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, στις 20.00 το βράδυ.

Στο δεύτερο μισό, θα ακουστεί το περίφημο έργο «Παραλλαγές σε ένα θέμα του Παγκανίνι» του Γιοχάνες Μπραμς. Στην περίπτωση του Γερμανού συνθέτη, η αναζήτηση της πατρίδας δεν ταυτίζεται με την ποίηση αλλά με τον έρωτα: η αφοσίωσή του στην Κλάρα Σούμαν, σύμβολο ενός διαρκούς νόστου και μιας άλλης πατρίδας τον κυριεύει και τον καθοδηγεί.

Το θέμα της συναυλίας στρέφεται γύρω από την αναζήτηση μιας ιδέας, έτσι όπως αυτή άλλοτε γίνεται πατρίδα, άλλοτε γυναίκα και καθορίζει τις μοίρες των ανθρώπων.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΡΕΣΙΤΑΛ

Frédéric Chopin
Polonaise Op.61
Polonaise Op.44
Chopin Scherzo Op.31 No.2
Chopin Scherzo Op.39 No.3

Johannes Brahms
Variations on a Theme of Paganini Op.35