Πολλά και σημαντικά βιβλία θα κυκλοφορήσουν από τις εκδόσεις Μεταίχμιο το πρώτο εξάμηνο του 2015, έως τον Ιούνιο. Δείτε αναλυτικές πληροφορίες για τα βιβλία και τους συγγραφείς τους (κριτικές, συνεντεύξεις, βίντεο) στο σχετικό συνημμένο αρχείο.

Συνοπτικά πρόκειται να κυκλοφορήσουν τα εξής:

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Η Φαύστα του Μποστ είναι ένα ιδιόμορφο έργο της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας, ιδιαίτερα αγαπητό στο πλατύ κοινό. Ο συγγραφέας πήρε την ιδέα του έργου του από ένα σκίτσο, στο οποίο ένας καρχαρίας έφαγε κάποιο παιδί που κολυμπούσε. Αυτός στάθηκε ο πυρήνας της «Φαύστας», του μικρού κοριτσιού που ξαναβρίσκεται με τους γονείς του έπειτα από είκοσι χρόνια, βγαίνοντας από την κοιλιά του κήτους που ψαρεύει ο μανιώδης ψαράς πατέρας. Ο θεατρικός λόγος του Μποστ εκφράζει την αγωνία του για τη σύγχρονη Ελλάδα μέσα από την ευφυή σάτιρα και τη δημιουργική αφομοίωση των διαβασμάτων του συγγραφέα αλλά και τη λαϊκή ελληνική παράδοση. Στην έκδοση περιλαμβάνονται άλλες πέντε ιστορίες με τον αμίμητο και ιδιαίτερα σαρκαστικό τόνο του Μποστ: «Στη χώρα των τουλίπων», «Αιγαίον αφτό το άγνοστον», «Ηρακλής μαινόμενος», «Το σενάριο», «Το επάγγελμα της μητρός μου».  (Ιανουάριος)

Σενάριο αθανασίας είναι ο τίτλος του νέου μυθιστορήματος του Βασίλη Γκουρογιάννη. Πρόκειται για ένα βιβλίο υπαρξιακό, συμβολικό, που διατρέχει την αρχαία ελληνική γραμματεία, τη μυθολογία, τη θρησκεία, τους θρύλους.

Ένας μεσήλικας μπροστά στο δίλημμα: «έζησα ή δεν έζησα». Η διαταραχή ανάμεσα στο ένστικτο και τη λογική. Ένα όργιο φαντασίας. Μια ζούγκλα στο μυαλό και στο σώμα ενός ανθρώπου. Η ώριμη ματιά του ήρωα διεισδυτική, τρυφερή και παραιτημένη, φιλοσοφημένη αλλά προπάντων στηριγμένη στη φαντασία. Και ιερατική και βέβηλη. Αλλά πάντα μέσα στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής μας εποχής. Πώς συνδυάζονται όλα αυτά; Ο Γκουρογιάννης με τη σοφή και παραληρηματική γραφή του και τις συνεχείς ανατροπές μπορεί να σε κρατάει δέσμιο της αφήγησής του.  (Απρίλιος)

Πάει η μουστάρδα στην κρεμ μπρουλέ; Ένα σπαρταριστό σατιρικό μυθιστόρημα για την οικονομική κρίση από τον Γιώργο Δενδρινό, συγγραφέα του μπεστ σέλερ Απ’ τα κόκαλα βγαλμένα (το οποίο είχε μεταφερθεί στον κινηματογράφο από τον Σωτήρη Γκορίτσα). Και ξαφνικά κάτι δεν πήγαινε καλά. Το ψυλλιαστήκαμε από την κατακόρυφη πτώση της κατανάλωσης των καλλυντικών Caviar της La Prairie. Φταίει μας είπαν το αδηφάγον κράτος, αν και κάποιοι υποστηρίζουν ότι φταίνε και οι δότες γενετικού υλικού που δεν έχουν συνήθως σταθερά ωράρια εκσπερμάτισης. Γενναία απόφαση για μείωση των πλεοναζόντων δημοσίων υπαλλήλων με προσφορές δωρεάν εισιτηρίων πούλμαν για εκδρομές στο Ζάλογγο. Σχέδιο Β η τοποθέτηση υδροκυανίου στα χαρτόσημα. Σχέδιο C τα αλλοιωμένα αμελέτητα που διατίθενται στη Βαρβάκειο ως ντόπια τύπου Μαιναλίου Πανός, ενώ πρόκειται για εισαγόμενα, που προέρχονται από μπαμπουίνους Γουινέας. Παράπονα για την ποιότητα ινδικής κάνναβης που καλλιεργείται στους πανεπιστημιακούς χώρους. Αλλά και ένα καλό νέο. Ερευνητές ανατόμοι του πανεπιστημίου της Πάτρας εντόπισαν επιτέλους το σημείο G. Όλος ο σουρεάλ θεόμουρλος θίασος επί σκηνής, σε ένα ψυχοθεραπευτικό μυθιστόρημα εθνικής ανάτασης.  (Απρίλιος)

 

Ο Γιώργος Συμπάρδης, ένας από τους σημαντικότερους νεοέλληνες λογοτέχνες, επανέρχεται με τη νουβέλα Μεγάλες γυναίκες, στην οποία αποτυπώνει τον κόσμο μιας μοναχικής γυναίκας κάπου στην πλατεία Βικτωρίας. Γύρω της, η ξαδέλφη της η Μίνα και οι υπόλοιπες γυναίκες μιας ενορίας κάπου στο Ρουφ, μαζί με τον παπα-Ιωάννη. Οι Κυριακές της είναι γεμάτες, λειτουργία και μετά συσσίτια στους απόρους… Μέχρι που και οι υπόλοιπες μέρες αποκτούν νόημα με την εμφάνιση του Σταύρου. Ενός νεαρού που μένει στην ίδια πολυκατοικία με εκείνη και που με κάποιον τρόπο της γεμίζει τη ζωή. Ο Συμπάρδης, όπως πάντα, με το ατμοσφαιρικό γράψιμό του, τις αποσιωπήσεις και τις υπόγειες και αδρές συνδέσεις συνθέτει ένα κομψοτέχνημα.  (Απρίλιος)

 

Το Ξέφωτο της Τατιάνας Αβέρωφ είναι ένα ιστορικό μυθιστόρημα που εκτυλίσσεται στα τέλη του 19ου αιώνα, στο τουρκοκρατούμενο ακόμη Μέτσοβο της Ηπείρου. Στο ορεινό χωριό, τα πάθη είναι οξυμμένα και οι παραδόσεις πεισματικά αναλλοίωτες μες στους αιώνες. Στη δίνη των πολιτικών και κοινωνικών αντιθέσεων, δύο νέοι αγωνίζονται να βρουν τον δρόμο τους – σε ξεχωριστούς κόσμους ο καθένας: Είναι η Ιφιγένεια, κόρη του τοπικού άρχοντα Κολάκη, ανιψιά του εθνικού ευεργέτη Γεωργίου Αβέρωφ, και ο Τέγος, γιος αγωγιάτη, γεννημένος με ορίζοντες ήδη κλειστούς από τη φτώχεια και την κοινωνική προκατάληψη. Μέσα από μια πορεία μακρόχρονη όσο και οδυνηρή, οι κεντρικοί ήρωες αναζητούν το δικό τους Ξέφωτο στη ζωή, εκείνο που θα τους οδηγήσει πέρα απ’ τα διλήμματα και τις συγκρούσεις, πέρα από τον φόβο, τα μίση, πέρα κι απ’ τα βουνά της πατρίδας. Το βιβλίο είχε πρωτοεκδοθεί το 2000 και επανεκδίδεται αυτή την άνοιξη από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ σε μορφή pocket.  (Μάρτιος)

 

Στις καινούργιες ιστορίες της, η Λένα Κιτσοπούλου, πιο θυμωμένη από ποτέ, με τον δικό της ιδιόμορφο, ρηξικέλευθο, βωμολοχικό, λοξό, βλάσφημο τρόπο, ξεδιπλώνει τις πιο μαύρες πτυχές και τα πιο σκοτεινά ένστικτα των ηρώων της. Αναδεικνύει τις καλά κρυμμένες πληγές τους με τον πιο μεγεθυντικό φακό της λογοτεχνίας. Μπορεί να τις μισήσεις, μπορεί να μην τις αντέξεις, μπορεί να σε μαυρίσουν, αλλά δεν μπορεί να σε αφήσουν αδιάφορο. Η Λένα Κιτσοπούλου δεν φτιασιδώνει, δεν ωραιοποιεί, δεν κρύβει, παρά φωνάζει και τρομάζει με τη νέα της συλλογή διηγημάτων Το μάτι του ψαριού.  (Μάρτιος)

 

Η πρωτοεμφανιζόμενη Δέσποινα Μπάτρη μιλά στο πρώτο της βιβλίο με τίτλο Ή όλοι ή κανείς για πέντε ανθρώπους που βρίσκονται αντιμέτωποι με το δίλημμα της θυσίας για χάρη του άλλου. Πέντε διαφορετικές προσεγγίσεις σε ισάριθμα διηγήματα με κοινό παρονομαστή την πραγματικότητα. Από τη Μακρόνησο μέχρι την Ουρουγουάη κι από το Παντζάμπ του Πακιστάν έως τη βόρεια Αλβανία και το Ερεβάν της Αρμενίας, άνθρωποι που βρίσκονται αντιμέτωποι με το δίλημμα της θυσίας. Ένας έλληνας κυνηγός και η κόρη του που μόλις έχει γεννήσει. Μια αλβανίδα αγρότισσα και ο άντρας που ερωτεύτηκε. Ένας αρμένιος παγκόσμιος πρωταθλητής κολύμβησης και ένας υποψήφιος αυτόχειρας. Πέντε πάμφτωχες πακιστανές μεγαλοκοπέλες και η προίκα που δώσανε στη μικρότερη για να παντρευτεί. Ένας γερμανός καπετάνιος και η χαροκαμένη μάνα ενός ναύτη. Πέντε ζευγάρια τόσο διαφορετικά μεταξύ τους, που ωστόσο παλεύουν να δώσουν απαντήσεις στο ίδιο ερώτημα –συχνά ζωής και θανάτου– και επωμίζονται το ανάλογο τίμημα.  (Φεβρουάριος)

Προσευχή στα Παλιά Ασήμια είναι ο τίτλος της συγκλονιστικής συνέχειας των Παλιών Ασημιών της Μαίρης Κόντζογλου.

Καππαδοκία, χώρα µαγική, γεµάτη θρύλους και παραδόσεις. Εκεί, ανάµεσα στα βουνά µε τα αιώνια χιόνια και τις κοιλάδες µε τα ανάγλυφα βράχια, ένας ελληνισµός ξεχασµένος στα έσχατα της Ανατολίας ζει και προκόβει, ερωτεύεται, γεννάει, προσεύχεται, λιτανεύει, γερνάει και πεθαίνει κάτω από τη σκιά των ηφαιστείων.
Καισάρεια, Σινασός, Σµύρνη και Πόντος, ο καµβάς που πάνω του κεντιέται η ιστορία του έρωτα της Σεβαστής Χατζηαβράµογλου µε τον Έλµερ Αλεξάντερ Κάρτερ στα χρόνια του Μεγάλου Πολέµου, ο οποίος άλλαξε τα σύνορα του κόσµου. Ογδόντα χρόνια αργότερα, η Έλσα κάνει ένα ταξίδι στα προγονικά χώµατα, κουβαλώντας µαζί της το ηµερολόγιο της γιαγιάς Σεβαστής. Ο αµερικάνος φωτογράφος Άλεξ πηγαίνει στην Καππαδοκία να αναζητήσει τα χνάρια του καθηγητή Έλµερ Αλεξάντερ Κάρτερ. Η ιστορία συνεχίζει αποκεί ακριβώς που σταμάτησε. Τι θα γίνει με την Έλσα και τον Άλεξ στο παρόν, καθώς και τι θα γίνει με την οικογένεια Χατζηαβράμογλου, πώς θα εξελιχθεί η ιστορία τους και πώς το παρελθόν θα συνδυαστεί με το παρόν;  (Μάιος)

Ένα μυθιστόρημα-χρονικό για την περίοδο 1926-1964 γράφει η Μαίρη Μαγουλά με τίτλο Κύματα του Βοσπόρου. Γεννημένη στον Βόσπορο, από γονείς που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την Πόλη με τις απελάσεις του 1964, μεγάλωσε μέσα στις μνήμες τους. «Έφτιαξα εικόνες για τα πρόσωπα των οποίων τις ζωές είχα κάνει με τον χρόνο δικές μου. Κάποια στιγμή, ένιωσα τους ήρωες να με πιέζουν για μια “έξοδο” στο χαρτί. Μάζεψα το παρελθόν, τα εξωτερικά και εσωτερικά χαρακτηριστικά τους, τους τοποθέτησα στον χώρο και στον χρόνο που ανήκαν και τους έριξα στην ιστορία… Εκεί, συνάντησαν άλλους, φανταστικούς μα και αναγκαίους για την πλοκή χαρακτήρες. Πραγματικοί και φανταστικοί, συμπορεύτηκαν για να αναπλάσουν την εικόνα της εποχής στον Βόσπορο και το ιστορικό Πέρα». Κάπως έτσι εμπνεύστηκε η συγγραφέας το πρώτο της μυθιστόρημα, και το αποτέλεσμα είναι ένα πολυσέλιδο χορταστικό αφήγημα, γεμάτο μνήμες, νοσταλγία και έντονες συγκινήσεις.   (Μάιος)

Αστυνομικό

Στο νέο αστυνομικό μυθιστόρημα της Μαρλένας Πολιτοπούλου Η Πηνελόπη των τρένων πρωταγωνιστεί, όπως και στα προηγούμενά της βιβλία, ο Παύλος Π, ερευνητής της αστυνομίας και σκιτσογράφος, ο οποίος αυτή τη φορά αναλαμβάνει να εξιχνιάσει μια παλιά άλυτη υπόθεση, «κληρονομιά» που του άφησε ο μακαρίτης αστυνόμος πατέρας του, και αφορά τον ανεξιχνίαστο φόνο ενός έλληνα εργάτη, μετανάστη στο Μόναχο. Την ημέρα που ο Στέλιος Καζαντζίδης φτάνει στον Σταθμό του Μονάχου, το 1965, για να ξεκινήσει συναυλίες σ’ όλη τη Γερμανία, βρίσκεται δολοφονημένος σε μια κόγχη του σταθμού ο Στρατής Κοκκινίδης. Ο Παύλος αρχίζει σιγά σιγά να ξετυλίγει την υπόθεση, πενήντα χρόνια μετά, ως οφειλή στον πατέρα του, για να βρεθεί στη Νάουσα, τόπο καταγωγής του Κοκκινίδη όπου σήμερα ζει η κόρη του, και πίσω στα χρόνια του Εμφυλίου. Βρίσκονται άραγε εκεί οι αιτίες που οδήγησαν στον φόνο του έλληνα μετανάστη; Μια άκρως ενδιαφέρουσα αστυνομική υπόθεση που συνδέει πρόσωπα και καταστάσεις από τα χρόνια του Εμφυλίου, τους μετανάστες στη Γερμανία το 1965 και τη Νάουσα του σήμερα με τις παραδόσεις της και τα κρασιά της.  (Ιούνιος)

Το αστυνομικό μυθιστόρημα Έγκλημα χωρίς δολοφόνο του Χρήστου Θ. Παπαδημητρίου εκτυλίσσεται σε δύο επίπεδα: στο Παρίσι πριν από την εξέγερση του 1968 και στην εμπόλεμη Ευρώπη του 1940-1945. Ο νεαρός επιθεωρητής Ζακέ αρχίζει να ερευνά το μεγαλύτερο αίνιγμα της καριέρας του: Ένας διάσημος διευθυντής ορχήστρας δολοφονείται στο Παρίσι το 1966 εν μέσω συναυλίας. Από τα γαλλοελβετικά σύνορα, το Άουσβιτς, τη Σιβηρία έως την Τοσκάνη, ο Ζακέ θα βρεθεί μπροστά σε μια απίστευτη αλληλουχία γεγονότων που ξεδιπλώνονται με καταιγιστικό ρυθμό, προσπαθώντας να βρει τα ίχνη του στυγερού δολοφόνου. Με διαρκείς ανατροπές και κινηματογραφική ταχύτητα, το πρώτο αστυνομικό του Χρήστου Παπαδημητρίου (έχει εκδώσει ακόμα τρία μυθιστορήματα και δύο ποιητικές συλλογές), πέραν από το συνταρακτικότερο αίνιγμα στη συναρπαστική καριέρα του γάλλου επιθεωρητή, διερευνά ακόμα τις πιο απόκρυφες πτυχές της ανθρώπινης φύσης και τα ειδεχθέστερα εγκλήματα του B΄ Παγκοσμίου πολέμου.  (Μάιος)

 

Ποίηση

Στη νέα συλλογή ποιημάτων της Μαριγώς Αλεξοπούλου με τίτλο Το μπλε βιβλίο  η παλαιότερη και η νεότερη γενιά, χωρίς ποτέ να βρεθούν, συνομιλούν αθόρυβα μέσα από την κοινή τους ιδιοσυγκρασία, έστω προερχόμενοι από καιρούς διαφορετικούς αλλά το ίδιο αβέβαιους και ρευστούς, από τη μετεμφυλιακή ρημαγμένη Ελλάδα μέχρι την Ελλάδα της κρίσης και της απόγνωσης. Κι όλα αυτά διαδραματίζονται ενώ το βαθύ μπλε γίνεται εμμονή και πρόκληση για την ανίχνευση τόσο της παιδικής ψυχής όσο και του κοινωνικού αναβρασμού με αφορμή πάντα την απώλεια χωρίς καμιά οιμωγή, με σεβασμό στο τέλος που είναι αναπόφευκτα μια νέα αρχή.  (Απρίλιος)

Μαρτυρία – Ντοκουμέντο

Το κλασικό και πολύ πετυχημένο βιβλίο του σερραίου βραβευμένου και δημοφιλούς συγγραφέα Βασίλη Ι. Τζανακάρη Τα παλληκάρια τα καλά σύντροφοι τα σκοτώνουν επανεκδίδεται με νέα στοιχεία και άφθονο επικαιροποιημένο υλικό. Ένα χρονικό του τέλους της ληστοκρατίας ανάμεσα στα χρόνια 1920-1935, με πρωταγωνιστές τους τελευταίους «ωραίους των ορέων», όπως αποκλήθηκαν οι φοβεροί αχερούσιοι αρχάγγελοι των ελληνικών βουνών Γκαντάρας, Παπαγεωργίου, Γιαγκούλας, Πάντος και Λεωνίδας Μπαμπάνης, Τσαμήτας, Τζατζάς, Ρετζαίοι, Κουμπαίοι κ.ά. Ένα χρονικό σκληρό και συνάμα τρυφερό, γεμάτο προδοσία, λεβεντιά, θάνατο. Η τοιχογραφία μιας μακρινής αλλά και αφάνταστα κοντινής Ελλάδας, με τους ανυπότακτους λήσταρχους σε πρώτο πλάνο, και την ένστολη και μη εξουσία του χωροφύλακα και του πολιτικού, τα διαπλεκόμενα, τις ίντριγκες και τις αυθαιρεσίες τους σε δεύτερο. Μια «εγκληματογραφία» εποχής, που διανθίζεται από επίκαιρα άρθρα για το πρόβλημα της ληστείας στην Ελλάδα και άγνωστες σελίδες για τους σταυρικούς τόπους του μαρτυρίου και του ανείπωτου πόνου, όπως υπήρξαν για χρόνια το Παλαμήδι και το διαβόητο Γεντί Κουλέ της Θεσσαλονίκης.  (Απρίλιος)

Μελέτη

Ο Στάθης Καλύβας και ο Νίκος Μαραντζίδης, πολιτικοί επιστήμονες και οι δύο, επί σειρά ετών ερευνούν, αρθρογραφούν και γράφουν βιβλία σχετικά με τον Εμφύλιο. Με τη μορφή ερωταπαντήσεων τα Εμφύλια πάθη συνοψίζουν και ερμηνεύουν την ιστορία του Εμφυλίου. Ενδεικτικά κάποιοι τίτλοι κεφαλαίων: Τι είδους κόμμα ήταν το ΚΚΕ; Τι ήταν ο δωσιλογισμός και ποιοι ήταν οι δωσίλογοι; Ποιος ήταν ο ρόλος των Βρετανών στον εμφύλιο πόλεμο;  (Μάιος)

 

ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Ο ονειροπόλος κύριος Τσβάιχ περιλαμβάνει εννέα ιστορίες του πολυταξιδεμένου και πολυγραφότατου Στέφαν Τσβάιχ. Την ανθολόγηση και τη μετάφραση έχει κάνει η Γιώτα Λαγουδάκου, η οποία υπογράφει και την εισαγωγή της έκδοσης.  (Μάρτιος)

 

Στην ίδια λογική Ο απρόβλεπτος κύριος Τσέχοφ είναι μια αναπάντεχη ανθολόγηση που περιλαμβάνει σαράντα δύο διηγήματα του ρώσου συγγραφέα. Η έγκριτη μεταφράστρια και μελετήτρια του Αντόν Τσέχοφ Σταυρούλα Αργυροπούλου ανθολογεί και μεταφράζει.  (Μάρτιος)

Και οι δύο παραπάνω εκδόσεις περιλαμβάνουν ιστορίες και διηγήματα που μεταφράζονται για πρώτη φορά στα ελληνικά.

 

Το κλασικό μυθιστόρημα Ο κύριος Νόρις αλλάζει τρένα (Mr. Norris Changes Trains, μετάφραση: Ιωάννα Ηλιάδη) του Κρίστοφερ Ίσεργουντ (Christopher Isherwood, 1904-1986) αποτελεί τη γλαφυρότερη αποτύπωση της ατμόσφαιρας ανόδου του ναζισμού στη λογοτεχνία. Μια τυχαία συνάντηση στο τρένο θα γίνει η αφορμή για να συνδεθούν φιλικά ο καθηγητής αγγλικών Ουίλιαμ Μπράντσο με τον Άρθουρ Νόρις, έναν γοητευτικό αν και ιδιαίτερα αντιφατικό άντρα: γενναιόδωρο αν και καταχρεωμένο, εξαιρετικά ευγενή αλλά με αποκλίνουσα σεξουαλικότητα. Από τη διαμονή του Ίσεργουντ και την εμπειρία του στο Βερολίνο την περίοδο της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης προέκυψε τόσο αυτό το βιβλίο όσο και το Αντίο Βερολίνο (ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ 2014).

Ο συναρπαστικός τρόπος με τον οποίο ο Ίσεργουντ προσεγγίζει τα θέματά του, η ποιότητα του χιούμορ, η ειρωνεία, η ακρίβεια της παρατήρησης όπου αφορά ανθρώπινες αδυναμίες, έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην καθιέρωσή του στο ευρύτερο αναγνωστικό κοινό, ενώ παράλληλα έχαιρε μεγάλης εκτίμησης μεταξύ των ομότεχνών του όπως ο Τένεσι Γουίλιαμς, ο E. M. Φόρστερ, ο Τρούμαν Καπότε, ο Γκορ Βιντάλ, ο Γ. Σόμερσετ Μομ, ο Γκράχαμ Γκρην και ο ποιητής Γ. Χ. Ώντεν με τον οποίο τον συνέδεε παιδιόθεν μακρόχρονη φιλία που τον σημάδεψε τόσο ως άνθρωπο όσο και ως καλλιτέχνη. Ο Ίσεργουντ ήταν από τους πρώτους συγγραφείς που εξέφρασαν ανοικτά την ομοφυλοφιλία του και υπήρξε δραστήριο μέλος του κινήματος για την απελευθέρωση των ομοφυλόφιλων στην Αμερική. Το γεγονός αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μην τύχει ιδιαίτερα θετικής αντιμετώπισης από τους κριτικούς, οι οποίοι επέμεναν πως τα καλύτερα έργα του είναι αυτά της νεανικής του εποχής και μάλιστα εκείνα που ανήκουν στον «βερολινέζικο κύκλο», εποχή που ο συγγραφέας δεν είχε δηλώσει ανοιχτά τις σεξουαλικές του προτιμήσεις. Από το 1953 έως το τέλος της ζωής του, στις 4 Ιανουαρίου 1986, έζησε στη Σάντα Μόνικα της Καλιφόρνια με τον νεαρό σύντροφό του Don Bachardy.  (Απρίλιος)

 

Το καλτ μυθιστόρημα Pulp (Pulp μετάφραση: Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης) του Τσαρλς Μπουκόβσκι (Charles Bukowski, 1920-1994), από τις  δεσπόζουσες μορφές της αμερικανικής ποίησης και πεζογραφίας, είναι γνωστό και ως το αστυνομικό του. Πρωταγωνιστής είναι ο Νίκι Μπιλέιν, ένας αλκοολικός ιδιωτικός ντετέκτιβ, ένας βασανισμένος άνθρωπος. Η υπόθεση που αναλαμβάνει είναι να εντοπίσει τον γάλλο κλασικό συγγραφέα Σελίν, ο οποίος υποτίθεται πως είναι νεκρός, καθώς και τον Ρεντ Σπάροου ο οποίος μπορεί να είναι αληθινό πρόσωπο μπορεί και όχι. Σουρεαλιστικό, ευρηματικό, πνευματώδες, είναι μια σπουδή πάνω στο αστυνομικό μυθιστόρημα αλά Μπουκόβσκι.  (Απρίλιος)

 

Η συλλογή ιστοριών Απόδραση (Runaway, μετάφραση: Σοφία Σκουλικάρη) της βραβευμένης με Νόμπελ καναδής συγγραφέα Άλις Μονρό (Alice Munro) εστιάζει στη δύναμη της αγάπης και στην προδοσία, στις χαμένες ευκαιρίες και στις παγιδευμένες ζωές, στα ασφυκτικά πάθη και στην ανάγκη για φυγή. Μια αίσθηση υπόγειας απειλής ακόμα και βίας διαπερνά όλα τα διηγήματα της συλλογής. Κάποιες φορές ξεσπά, πάντα όμως με τον πιο απρόβλεπτο τρόπο και με συνέπειες που δεν τις περιμένεις. Καθεμία από τις ιστορίες του βιβλίου αυτού, από τις πιο όμορφες και βασανιστικές που έχει γράψει ποτέ, περιλαμβάνει αρκετό υλικό για να γεμίσει ένα μυθιστόρημα. Στα χέρια της Μονρό, οι ήρωες των ιστοριών της –γυναίκες κάθε ηλικίας, καταγωγής και τάξης, καθώς και οι φίλοι, οι εραστές, οι γονείς και τα παιδιά τους– είναι τόσο ζωντανοί όσο οι γείτονές μας. Αυτό είναι ένα από τα θαυμάσια χαρίσματά της: να πλάθει ιστορίες τόσο αληθινές και αξέχαστες όσο οι δικές μας. Μια συγκινητική συλλογή ιστοριών που διαπνέεται από μια επίμονη αίσθηση μετάνοιας από την κορυφαία διηγηματογράφο της εποχής μας, η οποία «με κάθε διήγημά της καταφέρνει να φτάσει το βάθος και την ακρίβεια που οι περισσότεροι μυθιστοριογράφοι πετυχαίνουν με το σύνολο του έργου τους».

Για το συγκεκριμένο έργο της  η Μονρό τιμήθηκε με το βραβείο Giller, ενώ το βιβλίο χαρακτηρίστηκε ως το καλύτερο της χρονιάς (2004) από τις εφημερίδες New York Times, San Francisco Chronicle, Atlantic Monthly, Kansas City Star.

Ο Τζόναθαν Φράνζεν σε κριτική του για το συγκεκριμένο βιβλίο της Μονρό σημειώνει: «Όταν διαβάζω τη Μονρό μπαίνω σ’ εκείνη την κατάσταση ήρεμου στοχασμού, όπου σκέφτομαι τη δική μου ζωή: τις αποφάσεις που έχω πάρει, τα πράγματα που έχω κάνει και που δεν έχω κάνει, το είδος του ανθρώπου που είμαι, την προοπτική του θανάτου. Ανήκει σ’ εκείνη τη χούφτα συγγραφέων, τους οποίους έχω στον νου μου όταν λέω πως η πεζογραφία είναι η θρησκεία μου. Γιατί όσο είμαι βυθισμένος σε ένα διήγημα της Μονρό, προσδίδω σε έναν απολύτως φανταστικό ήρωα τον ευλαβικό σεβασμό και το ήρεμο, βαθύ ενδιαφέρον που αποδίδω και στον εαυτό μου στις καλύτερες στιγμές μου ως ανθρώπινου όντος». 

 

Η επινόηση της μοναξιάς (The Invention of Solitude, μετάφραση: Σταυρούλα Αργυροπούλου) του μεγάλου αμερικανού συγγραφέα Paul Auster είναι ένας συγκινητικός στοχασμός πάνω στην πατρότητα. Διαρθρωμένο σε δύο μέρη, το βιβλίο αποτελεί τον τρόπο με τον οποίο ο Auster επέλεξε να διαχειριστεί το πένθος του για την απώλεια του πατέρα του, αλλά και τον δικό του πατρικό ρόλο. Στο πρώτο μέρος του βιβλίου, ο συγγραφέας μάς αποκαλύπτει τις αναμνήσεις και τα συναισθήματά του μετά τον θάνατο του πατέρα του. Καθώς φροντίζει για τις υποθέσεις του νεκρού και σκαλίζει τα υπάρχοντά του, ο Auster ανακαλύπτει τα γεγονότα που κρύβονται πίσω από μια μυστηριώδη δολοφονία μέσα στην οικογένεια. Στο δεύτερο μέρος, η οπτική γωνία αλλάζει και ακούμε τη φωνή του αφηγητή με την ιδιότητα πλέον του πατέρα. Μέσα από ένα μωσαϊκό εικόνων, συμπτώσεων και συνειρμών, ο αφηγητής συλλογίζεται τον χωρισμό του από τον δικό του γιο, αλλά και τη μοναχική φύση της διήγησης και της συγγραφής. Ένα σημαντικό βιβλίο που αναπτύσσει μοναδικά το θέμα της απώλειας και της μνήμης.  (Απρίλιος)

Το βιβλίο του αμερικανού μπεστσελερίστα Douglas Kennedy Η ζωή ξεκινά σήμερα (Five Days, μετάφραση: Αργυρώ Μαντόγλου), ένα υπέροχο μυθιστόρημα για το πώς και το γιατί ερωτευόμαστε. Η Λόρα είναι μια γυναίκα σε κρίση. Δουλεύει ως ακτινοδιαγνώστρια και κάθε μέρα έρχεται αντιμέτωπη με τραγικά γεγονότα, ενώ έχει αποξενωθεί με τον άνεργο άντρα της και τα παιδιά της ετοιμάζονται να φύγουν από το σπίτι για σπουδές. Όταν της προτείνουν να συμμετάσχει σε ένα συνέδριο στη Βοστόνη, σπεύδει να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία, προκειμένου να ξεφύγει από την καθημερινότητά της. Εκεί θα γνωρίσει έναν πενηντάρη πωλητή, έναν συνηθισμένο άντρα που τον λένε Ρίτσαρντ, ο οποίος δεν θα της κάνει ιδιαίτερη εντύπωση. Οι δρόμοι τους όμως θα ξανασυναντηθούν και θα αρχίσει μια γνωριμία που θα αλλάξει τη ζωή και των δύο. Η αφηγηματική επιδεξιότητα του Kennedy, τα βιβλία του οποίου κυκλοφορούν σε 22 χώρες, μας χαρίζει μια συγκινητική ιστορία αγάπης που θα κάνει τους αναγνώστες να αναρωτηθούν για τις επιλογές που διαμορφώνουν τη ζωή μας, ρουφώντας τις σελίδες μέχρι το τέλος. Ένας ευφυής στοχασμός για την πίστη, τη μετάνοια, την οικογένεια και τις δεύτερες ευκαιρίες, ένα θλιβερό και ταυτόχρονα ελπιδοφόρο μυθιστόρημα από έναν διεθνώς αναγνωρισμένο συγγραφέα που βρίσκεται στην καλύτερη στιγμή του.  (Φεβρουάριος)

 

Το σκοτεινό και αγωνιώδες ψυχολογικό θρίλερ του Ολλανδού Herman Koch Εξοχικό με πισίνα (Summer House with Swimming Pool, μετάφραση από τα ολλανδικά: Ινώ βαν Ντάικ-Μπαλτά) θίγει με καυστικό τρόπο και υπαινικτικό τόνο ακανθώδη ηθικά ζητήματα, ενώ ταυτόχρονα συναρπάζει με την πλοκή του. Πρωταγωνιστής του βιβλίου είναι ο Marc Schlosser, γιατρός των πλούσιων και των διάσημων. Όταν ο πιο δημοφιλής ασθενής του, ο ηθοποιός Ralph Meier, προσκαλεί αυτόν και την οικογένειά του στο εξοχικό του για διακοπές, ο Marc είναι αναγκασμένος να δεχθεί. Δεν περνάει πολύς καιρός και ο Ralph βρίσκεται νεκρός. Ο ιατρικός σύλλογος κατηγορεί τον Marc για αμέλεια, ενώ η σύζυγος του Ralph τον κατηγορεί για φόνο.

Ο συγγραφέας χρησιμοποιεί τη γλώσσα σαν το στηθοσκόπιο, έτσι που να ακούμε τους χτύπους της καρδιάς των χαρακτήρων του και να αφουγκραζόμαστε τα ενστικτώδη συναισθήματα της ζήλιας, της αγάπης, του φόβου και του μίσους. Ο Koch έρχεται με φόρα από την Ευρώπη με ένα νέο βιβλίο, γραμμένο με μαεστρία, το οποίο, όπως και το προηγούμενό του Το δείπνο (ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ 2013), καθηλώνει τους αναγνώστες και τους βάζει σε σκέψεις ακόμα και μετά την τελευταία σελίδα. Μια μαύρη κωμωδία που μεταφράζεται ήδη σε περισσότερες από δεκαπέντε χώρες και αναδεικνύει τον συγγραφέα της σε μεγάλο δεξιοτέχνη της γραφής.  (Απρίλιος)

Αστυνομικό

Αν και δεν ανήκει στη δημοφιλή σειρά με τις περιπέτειες του καλτ ντετέκτιβ Χάρι Χόλε, όλοι μιλούν για το καλύτερο βιβλίο του βασιλιά της σκανδιναβικής αστυνομικής λογοτεχνίας Jo Nesbo. Ο γιος (The Son, μετάφραση από τα νορβηγικά: Κρυστάλλη Γλυνιαδάκη) είναι ένα εξαιρετικά δυνατό μυθιστόρημα με σκηνικό έναν λαβύρινθο διαφθοράς στα υψηλότερα κυβερνητικά κλιμάκια. Το βιβλίο γνωρίζει τεράστια επιτυχία, σκαρφαλώνοντας στην κορυφή των ευπώλητων σε κάθε χώρα που εκδίδεται. Στον Γιο έχουμε έναν ολοκαίνουργιο αντιήρωα, έναν εκδικητή άγγελο, το πεπρωμένο του οποίου είναι να διορθώνει όσα θεωρεί στραβά μέσα από μια αιματοβαμμένη πορεία στον κόσμο του εγκλήματος και της διαφθοράς.

Ο ήρωας του βιβλίου ονόματι Σόνι είναι ένας παράξενα χαρισματικός και μακάριος νεαρός άνδρας που έχει περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στη φυλακή. Οι συγκρατούμενοί του επιζητούν να βρεθούν για λίγο στο κελί μαζί του χάρη στην απόκοσμη ικανότητά του να παρηγορεί και να κατευνάζει τις ψυχικές τους εντάσεις. Δεν τους ενδιαφέρει φυσικά που ο Σόνι είναι ηρωινομανής ούτε από πού προμηθεύεται ναρκωτικά ούτε ότι εκτίει την ποινή για εγκλήματα που δεν έχει διαπράξει ο ίδιος…

Ο Nesbo έγραψε ένα βιβλίο με σύνθετους χαρακτήρες και πανέξυπνη, δουλεμένη πλοκή, στο οποίο διερευνά τα βαθύτερα μυστήρια: την αμαρτία, τη λύτρωση, την αγάπη, το κακό, την ανθρώπινη φύση. Ένας εξαιρετικά χαρισματικός συγγραφέας στην καλύτερη στιγμή του.

Με τον Γιο, ο αναγνώστης συνειδητοποιεί πως ο Nesbo ξέρει τη συνταγή για ένα πετυχημένο αστυνομικό μυθιστόρημα, είναι αναμφισβήτητα ένας από τους σημαντικότερους ευρωπαίους συγγραφείς αστυνομικών θρίλερ και με κάθε νέο του βιβλίο γίνεται ολοένα και καλύτερος. Κινείται με εντυπωσιακή πειστικότητα και ταυτόχρονα με μοναδική ανεξαρτησία στον δρόμο που χάραξαν οι εκπρόσωποι του αμερικάνικου hardboiled Τσάντλερ, Χάμετ και Ελρόι. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που τα βιβλία του ξεπερνούν σήμερα τα 25.000.000 αντίτυπα σε πωλήσεις και εκδίδονται σε περισσότερες από 40 χώρες.  (Φεβρουάριος)

Τον Μάιο θα κυκλοφορήσει ο πρώτος τόμος της νέας διλογίας του νορβηγού συγγραφέα με τίτλο Αίμα στο χιόνι (Blood on Snow, μετάφραση: Γωγώ Αρβανίτη), ταυτόχρονα με την αγγλόφωνη έκδοση. Ένας πληρωμένος δολοφόνος ερωτεύεται το θύμα του, τη γυναίκα του πελάτη του, την οποία έχει αναλάβει να σκοτώσει.

Τα δικαιώματα για την κινηματογραφική μεταφορά της διλογίας έχει ήδη αγοράσει ο Λεονάρντο ντι Κάπριο. Ο δεύτερος τόμος θα κυκλοφορήσει το φθινόπωρο και πάλι ταυτόχρονα με τις αγγλόφωνες εκδόσεις.  (Μάιος)

Η Νορβηγίδα Anne Holt, μια από τις πιο αγαπημένες και επιτυχημένες συγγραφείς αστυνομικής λογοτεχνίας σε όλο τον κόσμο, με το βιβλίο της Δεν μπορεί να είναι αλήθεια (What Never Happens, μετάφραση από τα νορβηγικά: Δ. Παπαγρηγοράκης), ένα δυνατό ψυχολογικό θρίλερ, μας συστήνει τον επιθεωρητή Adam Stubo και την ψυχολόγο-προφάιλερ με εμπειρία στο FBI Johanne Vik, οι οποίοι αναλαμβάνουν από κοινού να εξιχνιάσουν μια σειρά από βίαιους φόνους που συγκλονίζουν τη νορβηγική πρωτεύουσα. Μια τηλεπαρουσιάστρια βρίσκεται με τη γλώσσα της κομμένη, μια πολιτικός σταυρωμένη με το Κοράνι χωμένο στο σώμα της, ένας κριτικός λογοτεχνίας με ένα στιλό στο μάτι του. Ο δολοφόνος προσπαθεί να στείλει ένα μήνυμα αλλά ποιο είναι αυτό;

Τα αστυνομικά μυθιστορήματα της Holt που ξεπερνούν σε πωλήσεις τα 7.000.000 αντίτυπα, έχουν ευρηματική πλοκή, πολύ σασπένς και ενδιαφέροντες χαρακτήρες.  (Μάιος)

Περισσότερα για την Anne Holt θα βρείτε στο:

http://salomonssonagency.se/php/author.php?lang=en&authid=1

Το δεύτερο μέρος της τριλογίας θρίλερ του Σουηδού Alexander Soderberg που αποτέλεσε παγκόσμιο φαινόμενο έχει τίτλο Ο άλλος γιος (Den andre sonen, μετάφραση από τα σουηδικά: Γρηγόρης Κονδύλης). Η συναρπαστική συνέχεια του Ανδαλουσιανού φίλου μάς επιφυλάσσει πολλή δράση, γρήγορη πλοκή, διαρκείς ανατροπές κι ένα κοσμοπολίτικο σκηνικό. Ο Soderberg αποδεικνύει με το δεύτερο βιβλίο πως σίγουρα είναι μία από τις πιο πολλά υποσχόμενες και συναρπαστικές νέες φωνές θρίλερ παγκοσμίως. Με αυτή την τριλογία που χαρακτηρίστηκε η γυναικεία εκδοχή του Νονού διερευνά θέματα πίστης και ηθικού δικαίου. Πρόκειται για μια καθηλωτική ιστορία με μια εξαίσια ηρωίδα που το σθένος της, ψυχικό και σωματικό, δοκιμάζεται συνεχώς από τις πιο διεφθαρμένες και βίαιες δυνάμεις. Τα δικαιώματα της τριλογίας έχουν ήδη πουληθεί σε περισσότερες από τριάντα χώρες, ενώ το Χόλιγουντ εξετάζει ήδη την κινηματογραφική μεταφορά της.

Η υπόθεση του δεύτερου βιβλίου: Ο αρχιμαφιόζος Χέκτορ Γκουσμάν είναι σε κώμα έπειτα από ξεκαθάρισμα λογαριασμών και η αυτοκρατορία του αρχίζει σιγά σιγά να καταρρέει. Δύο άλλα συνδικάτα εγκλήματος, με τα οποία συνεργάζονταν στο παρελθόν, θέλουν να αναλάβουν όλες τις δουλειές του. Η Σοφί Μπρίνκμαν, φίλη και νοσοκόμα του, με δική της πρωτοβουλία, έρχεται σε επαφή με τα αφεντικά του ενός συνδικάτου και προσπαθεί να τους προτείνει μια μέση λύση. Η κίνησή της αυτή δεν την κάνει αρεστή σε κανέναν. Καταλήγει να γίνει πιόνι στο επικίνδυνο παιχνίδι του οργανωμένου εγκλήματος και βρίσκεται πλέον σε έναν κόσμο που βρίθει από προδοσία, ανελέητη βία και αδυσώπητο κακό.

Ο Soderberg, κορυφαίος σεναριογράφος και story editor στη σουηδική τηλεόραση, κατάφερε με το πρώτο βιβλίο να καθηλώσει τους αναγνώστες, ενώ με το δεύτερο είναι σίγουρο ότι θα τους μαγέψει με τις απαράμιλλες αφηγηματικές του ικανότητες. Ο Soderberg σπάει όλους τους κανόνες του σκανδιναβικού θρίλερ και το απογειώνει με μια τριλογία με ξέφρενο ρυθμό, κινηματογραφική ταχύτητα και αξέχαστους χαρακτήρες. Το αποτέλεσμα είναι ένα εκρηκτικό μείγμα ταινίας του Ταραντίνο και ψυχολογικού θρίλερ της Πατρίτσια Χάισμιθ(Ιανουάριος)

Στη νέα περιπέτεια του Πάτρικ και της Ερίκα με τίτλο Άγγελος θανάτου (Buried Angels, μετάφραση από τα σουηδικά: Γρηγόρης Κονδύλης), όγδοη στη σειρά με φόντο το παγωμένο ψαροχώρι της Φιελμπάκα, από τη σουηδέζα Αγκάθα Κρίστι, την Camilla Lackberg που γράφει με πάθος αστυνομική λογοτεχνία και κατακτά τον πλανήτη, ο επιθεωρητής Πάτρικ με τη βοήθεια της συζύγου του αναλαμβάνει την έρευνα ενός εμπρησμού που λαμβάνει χώρα σ’ ένα ειδυλλιακό νησάκι στις ακτές της Σουηδίας. Θύματα ένα ζευγάρι που βρέθηκε στο νησί για να ξεπεράσει τον χαμό του παιδιού τους. Η έρευνα για τον εμπρησμό θα φέρει στην επιφάνεια την τραγική ιστορία της οικογένειας της γυναίκας και τότε ο Πάτρικ και η Ερίκα ρίχνονται στο κυνήγι ενός αδίστακτου δολοφόνου που θα κάνει το παν για να μείνει θαμμένο το παρελθόν.

Η διεθνώς εδώ και δέκα χρόνια αναγνωρισμένη Camilla Lackberg φτάνει  στο ρεκόρ τα βιβλία της να ξεπερνούν σήμερα τα 12.000.000 αντίτυπα σε πωλήσεις και να εκδίδονται σε περισσότερες από 30 χώρες, ενώ από τα Χριστούγεννα του 2012 προβάλλεται στη σουηδική τηλεόραση σειρά βασισμένη στα μυστήρια της Φιελμπάκα. Ένα από τα βιβλία της σειράς, Το παιδί από τη Γερμανία (ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ 2013), μεταφέρθηκε στο σινεμά σε σκηνοθεσία του σουηδού Περ Χάνεφγιορντ. Η σειρά αριθμεί μέχρι σήμερα εννέα τίτλους. Η ικανότητα της Lackberg να χειρίζεται ταυτόχρονα πολλά και διαφορετικά ζητήματα –εκτός από τα εγκλήματα– είναι εντυπωσιακή. Ακόμα και αν μπορείς εύκολα να αναγνωρίσεις τους ήρωες, νέες αινιγματικές πληροφορίες έρχονται στο φως. Ο κατάλληλος βαθμός αβεβαιότητας κρατά αμείωτη την προσοχή του αναγνώστη. Οικογενειακή ζωή και αστυνομική έρευνα, παρόν και παρελθόν, επικίνδυνες καταστάσεις και κωμικά στοιχεία: ένας καταπληκτικός συνδυασμός, η τέλεια ισορροπία από τη σκανδιναβή βασίλισσα των μπεστ σέλερ.  (Ιανουάριος)  

Το υποβλητικό αστυνομικό μυθιστόρημα του ανερχόμενου σουηδού συγγραφέα Johan Theorin με τίτλο Το πιο σκοτεινό δωμάτιο (The Darkest Room,  μετάφραση: Λύο Καλοβυρνάς) είναι το δεύτερο κατά σειρά βιβλίο του –μετά το Αντίλαλοι νεκρών (ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ 2012)– με φόντο πάντα το νησί Έλαντ που αποτελεί μόνιμο σκηνικό του έργου του, αλλά και τόπο καταγωγής της μητέρας του. Όπως δηλώνει ο ίδιος, στόχος του είναι να γράψει ένα βιβλίο για κάθε εποχή του Έλαντ – ένα κουαρτέτο όπου ο καιρός και η ατμόσφαιρα του τοπίου θα επηρεάζουν τους χαρακτήρες της ιστορίας. Στο βιβλίο, που βραβεύτηκε ως το καλύτερο αστυνομικό μυθιστόρημα για το έτος 2008, κέρδισε το σημαντικό βραβείο Glass Key Award ως το καλύτερο σκανδιναβικό αστυνομικό μυθιστόρημα και ήταν νο1 στα σουηδικά ευπώλητα, μια οικογένεια μετακομίζει στο νησί Έλαντ μες στο καταχείμωνο. Ωστόσο, τα όνειρά τους για ειδυλλιακή ζωή στη φύση σύντομα τσακίζονται καθώς η μητέρα  πνίγεται. Ενώ ο πατέρας προσπαθεί να μην χάσει το μυαλό του, το παλιό σπίτι στο οποίο μένει με τα παιδιά του αρχίζει να τον υποβάλλει. Ποτέ του δεν πίστευε σε δεισιδαιμονίες, αλλά από πού έρχονται λοιπόν αυτοί οι ψίθυροι; Σε ποιον φωνάζει η κόρη του μες στη νύχτα; Γιατί η πόρτα του στάβλου μένει πάντα ανοιχτή;
Ενώ πλησιάζουν τα Χριστούγεννα και μια χιονοθύελλα σαρώνει το νησί, ο πατέρας της οικογένειας αρχίζει να φοβάται πως ο θρύλος που πιστεύουν στο νησί είναι αληθινός: κάθε Χριστούγεννα οι νεκροί επιστρέφουν…

Ένα αστυνομικό μυθιστόρημα πέρα από τα συνήθη. Ο αναγνώστης θα βρεθεί μπροστά σε μια πολυεπίπεδη πλοκή, μια ατμόσφαιρα μόνιμα απειλητική, μελαγχολική, μια ερημιά που συνεχώς γεννάει καταστάσεις και συναισθήματα, και θα απολαύσει την εξαιρετική ανάπτυξη των χαρακτήρων. Η καθηλωτική αφηγηματικότητα της ιστορίας του Theorin, η εντυπωσιακή υποβλητικότητα της ατμόσφαιρας και του τοπικού φολκλόρ καθιστούν το βιβλίο ένα αριστούργημα.  (Φεβρουάριος)

 

Η πρώτη θρυλική εμφάνιση του επιθεωρητή Βαν Βέτερεν από τον καταξιωμένο Hakan Nesser έχει τίτλο Αραιό δίχτυ (The Minds Eye, μετάφραση: Γωγώ Αρβανίτη) και πρόκειται για ένα αριστουργηματικό ψυχολογικό θρίλερ το οποίο βραβεύτηκε, το 1993, από τη Σουηδική Ακαδημία Αστυνομικής Λογοτεχνίας ως το καλύτερο αστυνομικό μυθιστόρημα πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα.

Ο Γιάνεκ Μίτερ δεν θυμάται και πολλά πράγματα έπειτα από την ξέφρενη νύχτα που έχει περάσει. Προσπαθεί να συνέλθει, αναγνωρίζει το σπίτι του αλλά το όνομά του και τα υπόλοιπα προσωπικά του στοιχεία τα έχει ξεχάσει. Και ξαφνικά όλα αλλάζουν, όταν ανοίγει την πόρτα του μπάνιου. Στην μπανιέρα βρίσκεται η γυναίκα του νεκρή. Ακολουθεί μια εξαντλητική