Ο συγγραφέας του έργου «Πράγα» Χαβιέρ δε Διός και συνεργάτες του από το πρώτο «ανέβασμα» του στη Μαδρίτη παρακολούθησαν την Παρασκευή 29/12. την παράσταση που συνεχίζει, για δεύτερη συνεχόμενη σεζόν, να κερδίζει το ενδιαφέρον των θεατών στο Φουαγιέ της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών.

Αμέσως μετά το τέλος της παράστασης ακολούθησε συζήτηση με τον συγγραφέα ο οποίος παρακολούθησε, για δεύτερη φορά την παράσταση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Δήλωσε ενθουσιασμένος καθώς όπως χαρακτηριστικά είπε «το έργο προσαρμόστηκε με απόλυτη επιτυχία στην ελληνική κουλτούρα και τις συνθήκες που επικρατούν στη χώρα σας».

Ο Χαβιέρ δε Διός αναφέρθηκε λεπτομερώς στον τρόπο με τον οποίο, κατά τη διάρκεια της παράστασης, πέφτουν οι μάσκες των ηρώων αποκαλύπτοντας τα αληθινά τους αισθήματα, ανασφάλειες και σκέψεις.

Οι θεατές αναφέρθηκαν στο χώρο και τη διάταξη των θέσεων για το κοινό που τους δίνουν την αίσθηση ότι είναι μέρος της παρέας των ηρώων και συμμετέχουν στο δείπνο, κατά τη διάρκεια του οποίου, αποκαλύπτονται αλήθειες και προσδοκίες.

Ο Χαβιέρ δε Διός αισθάνθηκε ικανοποίηση και συγκίνηση όταν θεατές του είπαν πως δεν υπάρχει περίπτωση κάποιος που παρακολουθεί την παράσταση να μην δεν συναντήσει τον εαυτό του μέσα από τους ήρωές του, ανεξαρτήτου φύλου. Πρόσθεσαν επίσης ότι το έργο είναι μια «βαθιά ματιά στις σημερινές ανθρώπινες σχέσεις»

Η παράσταση «Πράγα» είναι μια τρυφερή κωμωδία αποκαλύψεων για τη γονεϊκότητα, τις μνήμες, τη συντροφικότητα, τον χρόνο που αφήνει τα σημάδια του, τη μοναξιά, το φως και τα σκοτάδια που μας συντροφεύουν. Δυνατή πλοκή και σημαντικοί προβληματισμοί που, όμως, αντιμετωπίζονται με χιούμορ και ελαφρότητα συνδυάζονται σε ένα τολμηρό έργο.

«Ελάχιστοι τολμούν να δουν, αν και πολλοί κοιτάζουν»

Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΚΘΒΕ Αστέρης Πελτέκης μαζί με τον συγγραφέας Χαβιέρ δε Διος, τους ηθοποιούς της παράστασης του ΚΘΒΕ Εύη Κουταλιανού, Χρήστο Μαστρογιαννίδη, Γιάννη Τομάζο και τους ηθοποιούς από το πρώτο “ανέβασμα” του έργου στη Μαδρίτη.

Λίγα λόγια για το έργο

Ο Μπένι και ο Χάρης, ένα ζευγάρι που διανύει ήδη τα δεκαπέντε χρόνια σχέσης, ετοιμάζουν ένα δείπνο για να υποδεχτούν τη Σουζάνα, την αγαπημένη τους φίλη από το παρελθόν, που επέστρεψε στη Μαδρίτη μετά από καιρό. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής της, ξετυλίγονται μνήμες, εκφράζονται, επιθυμίες, αποκαλύπτονται αλήθειες και μυστικά, που κλονίζουν τις σχέσεις των τριών φίλων. Με αφορμή τη διαφωνία των δύο αντρών γύρω από το θέμα της υιοθεσίας ενός παιδιού -μία απόφαση που τους φέρνει αντιμέτωπους με την υπαρξιακή ανάγκη για συνέχεια, την ανάληψη ευθυνών, τον φόβο της μετάβασης σε μια διαφορετική καθημερινότητα, το πέρασμα στη συνθήκη της γονεϊκότητας- ο συγγραφέας αναδεικνύει σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα, όπως φωτίζονται μέσα από τις διαπροσωπικές σχέσεις και τα σημερινά αδιέξοδα.

Ο Χαβιέρ δε Διός (Javier de Dios) θέτει ερωτήματα γύρω από τους αναγκαίους συμβιβασμούς μέσα στις σχέσεις που διαρκούν αλλά και γύρω από τις δυνατότητες κατανόησης του εαυτού και του άλλου μέσα από τα μεταβατικά στάδια ενηλικίωσης, στο πέρασμα προς την ωριμότητα. Οι τρεις φίλοι αναμετρώνται με τον εαυτό τους, με τον χρόνο, με τις σταθερές της ζωής τους, δοκιμάζουν τα όρια της σχέσης τους και της αγάπης τους, προσπαθούν να κατανοήσουν τους άλλους, να ρίξουν τις άμυνές τους και να υπερασπιστούν τις επιλογές που θα διαμορφώσουν το μέλλον τους. Η γλώσσα τους κουβαλάει αλήθειες, πληγώνει, τραυματίζει. Πώς αντιδρούν οι χαρακτήρες στις αλήθειες αυτές; Αμύνονται, δραπετεύουν ή επιμένουν και επαναδιαπραγματεύονται τη ζωή και τα όριά τους;

Η «Πράγα» ανέβηκε για πρώτη φορά το 2013 στη Μαδρίτη. Οι ολοκληρωμένοι χαρακτήρες, η δυνατή πλοκή του έργου, ο τρόπος που το χιούμορ και η ελαφρότητα συνδυάζονται με την πιο πικρή πλευρά της ζωής, δημιουργούν ένα κείμενο ευχάριστο και τολμηρό που υπενθυμίζει την κρυστάλλινη ευθραυστότητα αλλά και ανθεκτικότητα των ανθρώπινων σχέσεων και ψυχισμών. Την ισορροπία ανάμεσα σε ό,τι αντιστέκεται στον χρόνο και σε εκείνο που η ίδια η ζωή δεν αφήνει αναλλοίωτο.

Διαβάστε επίσης:

Πράγα, του Χαβιέρ δε Διός σε σκηνοθεσία Θέμη Θεοχάρογλου ξανά στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών