Ένα εργαστήρι οκτώ συναντήσεων για παιδιά 8-10 ετών με την εκπαιδευτικό Άλκηστη Χρονάκη θα διεξαχθεί στον Πολυχώρο Μεταίχμιο.

Το εργαστήρι χρησιμοποιεί ασκήσεις που βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους, να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους και να εξοικειωθούν με τη λογοτεχνική γραφή. Βασικός του στόχος ωστόσο δεν είναι να δημιουργήσει μικρούς συγγραφείς, αλλά να διαμορφώσει απαιτητικότερους και επαρκέστερους αναγνώστες μέσω της συγγραφής. Για να γίνει κανείς συγγραφέας άλλωστε πρέπει πριν από όλα να είναι αναγνώστης, ενώ η συγγραφή ως βιωματική δραστηριότητα δίνει τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να κατανοήσουν καλύτερα τις λογοτεχνικές συμβάσεις και να αγαπήσουν τη γραφή. Σκοπός του δεύτερου αυτού εργαστηρίου είναι να ασκηθούν οι συμμετέχοντες στη σύνθεση ολοκληρωμένων κειμένων έχοντας όμως συγκεκριμένους περιορισμούς και κανόνες που θα πρέπει να ακολουθήσουν.

Αναλυτικά η δομή και το περιεχόμενο κάθε συνάντησης:

1η συνάντηση: Τρεις λέξεις
• Γνωριμία με τα παιδιά (παιχνίδια γνωριμίας)
• Σύντομη ανακεφαλαίωση όσων είπαμε στο προηγούμενο εργαστήρι
• Διαβάζουμε μια ιστορία και καλούμε τα παιδιά να επιλέξουν λέξεις περίεργες, που κάνουν εντύπωση, που τους είναι άγνωστες και με αυτές να συνθέσουν μια ιστορία.

2η συνάντηση: Τίτλος
• Δίνεται μια λίστα με ουσιαστικά, ρήματα, επίθετα, επιρρήματα τα οποία συνδυάζουν για να φτιάξουν προτάσεις. 
• Χρησιμοποιούμε την πρόταση που έφτιαξαν ως τίτλο για να συνθέσουν μια ιστορία.

3η συνάντηση: Διαφορετική οπτική γωνία
• Ανάγνωση μιας ιστορίας και αναδιήγησή της από την οπτική γωνία κάποιου άλλου χαρακτήρα

4η συνάντηση: Ένα νέο κεφάλαιο 

•  Ανάγνωση ενός κεφαλαίου από το βιβλίο Ο Σιγανός που μιλάει με τα πράγματα 
• Σύνθεση μιας ιστορίας όπου ο Σιγανός συναντά κάποιο άλλο αντικείμενο που του μιλά.

5η συνάντηση: Παραμύθια
• Συζήτηση για τα παραμύθια που γνωρίζουν, ανάγνωση κάποιων παραμυθιών
• Σύνθεση μιας ιστορίας όπου δύο ήρωες από διαφορετικά παραμύθια συναντιούνται.

6η συνάντηση: Λίμερικ
• Διαβάζουμε μερικά ποιήματα λίμερικ, συζητάμε για αυτά και τα παιδιά γράφουν μερικά δικά τους τα οποία και διαβάζουμε.

7η συνάντηση: Αυτόματη γραφή
Η τεχνική της αυτόματης γραφής μπορεί να γίνει ιδιαίτερα ελκυστική για τα παιδιά, καθώς δεν έχει πολλούς περιορισμούς και αφήνει τη φαντασία τους ανεμπόδιστη. 
• Παρουσίαση ορισμένων παραδειγμάτων και παραγωγή δικών τους.

8η συνάντηση: Επιμέλεια κειμένου
• Στην τελευταία συνάντηση ξαναδιαβάζουμε και μελετάμε τα κείμενα των παιδιών για να δούμε πώς μπορούμε να τα βελτιώσουμε. Μιλάμε λοιπόν για τις δυνατότητες που έχουν να αλλάξουν το ύφος, ή/και τη σύνταξη μιας ιστορίας, να εμπλουτίσουν τη γλώσσα και το λεξιλόγιο του κειμένου, να εκφράσουν το ίδιο πράγμα χρησιμοποιώντας διαφορετική αφηγηματική τεχνική.

Κάθε παιδί θα πάρει δώρο με την εγγραφή το βιβλίο 1001 δραστηριότητες για να αγαπήσω το βιβλίο του Φιλίπ Μπρασέρ.

Η Άλκηστη Χρονάκη μετά τις μεταπτυχιακές σπουδές της στη Σύγχρονη Λογοτεχνία σε Πανεπιστήμιο της Αγγλίας ολοκλήρωσε τη διδακτορική της διατριβή στο θεματικό πεδίο «Διδακτική της Λογοτεχνίας» στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ με θέμα Η Συμβολή της Ανάγνωσης Μυθιστορημάτων στη Διαμόρφωση της Υποκειμενικότητας των Εφήβων. Στο πλαίσιο της διατριβής και για τις ανάγκες της έρευνας, οργάνωσε και λειτούργησε λέσχες ανάγνωσης παιδιών προεφηβικής και εφηβικής ηλικίας στις δημοτικές βιβλιοθήκες της Θεσσαλονίκης. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών της εργάστηκε στη Θεσσαλονίκη σε Φροντιστήρια, Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών και ΙΕΚ ως καθηγήτρια Αγγλικών, συνεργάστηκε με το Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων και το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης ως εκπαιδεύτρια σε προγράμματα που υλοποιούσε και ως μεταφράστρια. Παράλληλα, από το 1998 μέχρι το 2003 αρθρογραφούσε στο λογοτεχνικό περιοδικό ΔΙΑΒΑΖΩ με βιβλιοκριτικές και παρουσιάσεις βιβλίων. Από το 2006 εργάζεται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως καθηγήτρια Αγγλικών.

Κατά τη διάρκεια διεξαγωγής τους, οι γονείς μπορούν να παραμείνουν στον ΠΟΛΥΧΩΡΟ, όπου μπορούν να πιουν τον καφέ ή το τσάι τους, να σερφάρουν στο Internet (και ασύρματο – Wi-Fi) ή να επιστρέψουν μετά τη λήξη κάθε συνάντησης.