Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε την έναρξη του δεύτερου μέρους του προγράμματος F.A.R. (Floor Area Ratio) – Συντελεστής Δόμησης. Το F.A.R. χαρτογραφεί τις οικονομικές, πολιτισμικές και οικιστικές αλλαγές που εκτυλίσσονται στην πόλη, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα πολλαπλές αφηγήσεις και εικόνες για το παρόν και το μέλλον της Αθήνας.

Το πρόγραμμα αναπτύσσεται μέσα από τρία διαδοχικά αυτοτελή επεισόδια: Ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2020 με ένα κοινοτικό, διαδικτυακό ραδιόφωνο και μια εικαστική παρέμβαση στον εξωτερικό χώρο του 3 137, συνεχίζεται σήμερα με μια σειρά δράσεων και εικαστικών έργων στον δημόσιο χώρο της Αθήνας και θα ολοκληρωθεί με μια ομαδική έκθεση στο 3 137 το φθινόπωρο του 2021.

Πέρα από σημείο αναφοράς και πηγή έμπνευσης, το αστικό τοπίο γίνεται πεδίο δράσης μέσα από μια σειρά εικαστικών παρεμβάσεων στον δημόσιο χώρο της Αθήνας. Οι παρεμβάσεις αυτές έχουν στόχο να διεγείρουν τη φαντασία των περαστικών και να οδηγήσουν σε απρόσμενες συναντήσεις με τους κατοίκους της πόλης. Αποσκοπούν επίσης στο να τονίσουν νοηματικές συνδέσεις μεταξύ του υλικού κόσμου που μας περιβάλλει και των οικονομικών μοντέλων που καθορίζουν τη λειτουργία του. Στόχος μας είναι να αναπτυχθούν νέες σχέσεις ανάμεσα σε κοινότητες της πόλης και να ξεκινήσουν συζητήσεις γύρω από την αναγκαιότητα της συμβίωσης και της συνεργασίας.

Οι πρώτες καλεσμένες του προγράμματος F.A.R. II είναι η Αναστασία Διαβαστή και η Δήμητρα Ιωάννου με το έργο Πολιτική ανυπακοή. Η παρέμβαση αυτή παρουσιάζεται στη γυάλινη πρόσοψη ενός άδειου χώρου γραφείων, στον πρώτο όροφο του κτιρίου της οδού Σταδίου 57, κοντά στην πλατεία Ομονοίας. Το έργο φέρνει στο προσκήνιο την έννοια της πολιτικής ανυπακοής και επιθυμεί να θίξει ερωτήματα γύρω από τη διαστρέβλωσή της.

Ως αναπόσπαστο μέρος της κοινωνίας των πολιτών, ο δημόσιος χώρος αποτελεί τον κατεξοχήν πολιτικό τόπο όπου οι πολίτες διεκδικούν τα δικαιώματά τους και εκφράζουν την αντίστασή τους απέναντι στις αυθαιρεσίες της εξουσίας. Για τις καλλιτέχνιδες αφετηρία του έργου υπήρξε η πολιτική διαχείριση της πανδημίας και η χειραγώγηση που ασκήθηκε σε αυτό το πλαίσιο.

Το έργο Πολιτική ανυπακοή οικειοποιείται τη φόρμα των διαφημιστικών ταμπλό και τον λόγο των πολιτικών αφισών. Το λεκτικό του έργου ανανεώνεται σε εβδομαδιαία βάση, δημιουργώντας έτσι μια αφήγηση που θα ξαφνιάσει τους περαστικούς και θα δώσει νέους ορισμούς και επιχειρήματα για την κεντρική έννοια που πραγματεύεται η παρέμβαση.

Σχετικά με τις καλλιτέχνιδες

Η καλλιτεχνική πρακτική της Αναστασίας Διαβαστή περιλαμβάνει επιτελεστικά, επιμελητικά, κινηματογραφικά και φωτογραφικά έργα. Αντλώντας στοιχεία από την ποπ κουλτούρα και την επικαιρότητα, δημιουργεί επιτελεστικά πειράματα που κινούνται στα σημεία διασταύρωσης της τέχνης και του ακτιβισμού. Τον Απρίλιο του 2019 ίδρυσε τον μόνιμο συνεργατικό χώρο STOA FEXI στην Ομόνοια. Ο χώρος στεγάζει, μεταξύ άλλων εγχειρημάτων, τη νέα της πρωτοβουλία NTIZEZA, μια καλλιτεχνική πλατφόρμα υποστήριξης, εκπαίδευσης και επιτελέσεων φεμινιστικής τέχνης.

Η Δήμητρα Ιωάννου πειραματίζεται με μορφές αφήγησης ή αντι-αφήγησης χρησιμοποιώντας διάφορα μέσα (γραφή, φωτογραφία, εκδόσεις). Είναι συγγραφέας των βιβλίων Electric Sarcasm (Ugly Duckling Presse, 2020) και Μια θάλασσα από σόγια (Futura, 2018). Το ποιητικό έργο της Πώς τα ποιήματα-πόλεις σε μουσική Στράτου Μπιχάκη επιλέχθηκε για τη ραδιοφωνική σειρά Radio_OCC της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση (2018). (Βίντεο)ποιήματα και φωτογραφίες της έχουν παρουσιαστεί σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα. Εκδίδει κι επιμελείται το εικαστικό και λογοτεχνικό περιοδικό A) GLIMPSE) OF).

Στο έργο συμμετέχει ο Ηλίας Γκιώνης