Πώς κατέληξε ο «λευκός» άντρας ο αποδιοπομπαίος τράγος των ημερών µας; Ποιοι μετασχηματισµοί στις δυτικές κοινωνίες δημιούργησαν τους μηχανισµούς που του φορτώνουν την ευθύνη για όλες τις συμφορές της ανθρωπότητας διαχρονικά; Με ορόσημο την πτώση του Τείχους του Βερολίνου, ο διάσημος Γάλλος συγγραφέας εξετάζει, µε λόγο αντισυμβατικό και άρτια δομηµένη επιχειρηματολογία, τη διολίσθηση στη Γαλλία αλλά και σε όλη την Ευρώπη από τον προοδευτισμό του τριπτύχου «φεμινισµός – αποαποικιοποίηση – αντιρατσισμός» της παραδοσιακής αριστεράς στον σκοταδισμό που εκπροσωπεί η κακοχωνεμένη made in USA εκδοχή του.

Αναλύοντας την τρέχουσα επικαιρότητα και αντλώντας στοιχεία από τη νεότερη και σύγχρονη παγκόσμια ιστορία, ο Πασκάλ Μπρυκνέρ διατυπώνει το εξής ερώτημα: Μήπως η αδιαμαρτύρητη αποδοχή του στίγματος του σύγχρονου αποδιοπομπαίου τράγου για τον λευκό άντρα οδηγεί εν τέλει στην υποκατάσταση ενός ρατσισµού από έναν άλλον και σε ένα είδος πολέμου όλων εναντίον όλων;

Πασκάλ Μπρυκνέρ

Ο Πασκάλ Μπρυκνέρ γεννήθηκε στο Παρίσι το 1948. To όνοµά του συνδέθηκε µε τους Νέους Φιλοσόφους, ενώ έγινε παγκόσμια γνωστός µε τα Μαύρα φεγγάρια του έρωτα (Εκδόσεις Πατάκη, 2017), που πρωτοεκδόθηκαν το 1981 και έγιναν ταινία από τον Ρόµαν Πολάνσκι το 1992. Από τις Εκδόσεις Πατάκη κυκλοφορούν επίσης τα βιβλία του Ο γάμος από έρωτα έχει αποτύχει; (2012), Το παράδοξο του έρωτα (2013), Η σοφία του χρήματος (2019), καθώς και τα μυθιστορήµατα Ένας καλός γιος (2015) και Ένας χρόνος και μια μέρα (2020).