Οι σημαντικότερες διακρίσεις που μοιράστηκαν στην 94η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ της αμερικανικής ακαδημίας κινηματογράφου είναι οι εξής:

Καλύτερης ταινίας: «CODA»
Σκηνοθεσίας: Τζέιν Κάμπιον, «Η εξουσία του σκύλου»
Α΄ γυναικείου ρόλου: Τζέσικα Τσαστέιν, «The eyes of Tammy Faye»
Α΄ ανδρικού ρόλου: Γουίλ Σμιθ, «Η μέθοδος Γουίλιαμς»
Β΄ γυναικείου ρόλου: Αριάνα ΝτεΜπόουζ, «Γουέστ Σάιντ Στόρι»
Β΄ ανδρικού ρόλου: Τρόι Κότσουρ, «CODA»
Καλύτερης ξένης ταινίας: «Drive my car» (Ιαπωνία)
Καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων: «Ενκάντο»
Καλύτερου ντοκιμαντέρ: «Summer of Soul» (…Or, When The Revolution Could Not Be Televised) του Questlove
Καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου: «Belfast»
Καλύτερου προσαρμοσμένου σεναρίου: «CODA»

Βραβεία έλαβαν επίσης:

Μουσική: Χανς Τσίμερ για το «Dune»
Κοστούμια: Κρουέλα
Φωτογραφία: Γκρεγκ Φρέιζερ για το «Dune»
Μοντάζ: Τζο Γουόκερ για το «Dune»
Καλύτερο Τραγούδι: «No Time to Die» από την ομώνυμη ταινία.
Σκηνικά: Dune
Ντοκιμαντέρ – Μικρού Μήκους: The Queen of Basketball
Οπτικά Εφέ: Dune
Ήχος: Dune
Κομμώσεις/Μακιγιάζ: Λίντα Ντόουντς, Στέφανι Ινγκραμ και Τζάστιν Ράλι για το «The Eyes of Tammy Faye»
Μικρού Μήκους Ταινία Animation: The Windshield Wiper
Μικρού Μήκους Ταινία – Live Action: The Long Goodbye του Ανέιλ Καρία

Η Τζέιν Κάμπιον κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας για την «Εξουσία του Σκύλου» και έγινε η τρίτη γυναίκα που κερδίζει βραβείο σε αυτή την κατηγορία στα 94 χρόνια του θεσμού. «Η εξουσία του σκύλου» είναι η πρώτη ταινία με πλειοψηφία πρωταγωνιστών ανθρώπους με προβλήματα ακοής που κερδίζει Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας.

Το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου κέρδισε η Τζέσικα Τσαστέιν για την ερμηνεία της στην ταινία «The Eyes of Tammy Faye» (όπου ενσαρκώνει τον ρόλο της τηλεευαγγελίστριας Τάμι Φέι Μπέικερ), η οποία εκφώνησε έναν εξαιρετικό λόγο εναντίον της βίας και των διακρίσεων.

Στον Kένεθ Μπράνα απονεμήθηκε Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου για το «Belfast», ενώ η Σίαν Χέντερ, που κέρδισε το δεύτερο Όσκαρ για το «CODA», αυτό του Διασκευασμένου Σεναρίου, εξέφρασε την ευγνωμοσύνη της προς την κοινότητα των κωφών που της έδωσαν μαθήματα ζωής.

Ο Τρόι Κότσερ βραβεύτηκε με το Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στο «CODA» και έγινε ο πρώτος κωφός άνδρας ηθοποιός που κέρδισε ερμηνευτικό βραβείο (κι ο δεύτερος κωφός ηθοποιός, 36 χρόνια μετά την Μάρλι Μάτλιν). Στον ευχαριστήριο λόγο του, αποκάλυψε ότι ήθελε να μάθει βρισιές στη νοηματική στο επιτελείο του Λευκού Οίκου σε μια πρόσφατη επίσκεψη του καστ εκεί, ενώ αφιέρωσε το βραβείο στον πατέρα του και στην κοινότητα των κωφών και των ανθρώπων με αναπηρία.

H Αριάνα ΝτεΜπόουζ κέρδισε το Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου και έγινε η δεύτερη λατίνα που κερδίζει στην κατηγορία: η πρώτη ήταν η Ρίτα Μορένο για τον ίδιο ρόλο στο «West Side Story» του 1961. «Σου είμαι τόσο ευγνώμων, η Ανίτα σου άνοιξε τον δρόμο σε χιλιάδες Ανίτες όπως εγώ», είπε η Αριάνα ΝτεΜπόουζ στην 90χρονη Μορένο, που την επευφημούσε μαζί με το υπόλοιπο κοινό στην αίθουσα.

Το «Drive my Car» του Ριουσούκε Χαμαγκούτσι κέρδισε το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας (είναι η πρώτη ιαπωνική ταινία που το καταφέρνει), το «Summer of Soul» πήρε το βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ, και το «Εncanto» το βραβείο καλύτερου animation. Το «Army of the Dead» του Ζακ Σνάιντερ ψηφίστηκε ως η πιο δημοφιλής ταινία της χρονιάς από τα social media κερδίζοντας το «Όσκαρ Δημοφιλίας». Πρόκειται για νέα κατηγορία, που εγκαινίασε η Ακαδημία σε μια προσπάθεια να προσελκύσει το νεότερο κοινό.

Τα πρώτα 8 Όσκαρ δόθηκαν πριν από την έναρξη της τελετής, αφού η Ακαδημία προχώρησε τελικά στην -αμφιλεγόμενη- απονομή τους παρά τις επικρίσεις από δημιουργούς και σωματεία. Το «Dune» του Ντενί Βιλνέβ έκανε… καλό ποδαρικό κερδίζοντας 4 βραβεία: Όσκαρ Μουσικής, Σκηνογραφίας, Μοντάζ και Ήχου. Το «The Eyes of Tammy Faye» απέσπασε Όσκαρ Μακιγιάζ/Κομμώσεων για την μεταμόρφωση της Τζέσικα Τσαστέιν, ενώ στις κατηγορίες μικρού μήκους αναδείχθηκαν τα «The Long Goodbye» (Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους), «The Windshield Wiper» (Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων Μικρού Μήκους) και «The Queen of Basketball» (Καλύτερο Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους).

Από τις πιο δυνατές στιγμές της βραδιάς ήταν η εμφάνιση των Φράνσις Φορντ Κόπολα, Ρόμπερτ Ντε Νίρο και Αλ Πατσίνο για τα 50 χρόνια από την δημιουργία του πρώτου «Νονού», ο χορός των Τζον Τραβόλτα, Ούμα Θέρμαν και Σάμιουελ Τζάκσον για τα 28 χρόνια του «Pulp Fiction», η κοινή εμφάνιση που έκαναν η Lady Gaga και η Λάιζα Μινέλι στη σκηνή και το ένα λεπτό σιγής που ζήτησε από την αίθουσα η Μίλα Κούνις προς τιμή του λαού της Ουκρανίας.

Η ενός λεπτού σιγή σε απότιση φόρου τιμής στην Ουκρανία, όπου εισέβαλε ο στρατός της Ρωσίας την 24η Φεβρουαρίου, τηρήθηκε κατά τη διάρκεια της 94ης τελετής απονομής των βραβείων της αμερικανικής ακαδημίας κινηματογράφου στο Χόλιγουντ.

Κατά τη διάρκεια αυτής της σύντομης διακοπής του πάρτι του αμερικανικού κινηματογράφου, στις γιγαντοοθόνες προβάλλονταν μηνύματα που καλούσαν τους θεατές να στείλουν ανθρωπιστική βοήθεια, απαριθμώντας τις ανάγκες των Ουκρανών για βασικά είδη, ανάμεσά τους «τροφή», «ιατρική φροντίδα» και φάρμακα, ή ακόμη για «κουβέρτες». «Σας ζητάμε να βοηθήσετε την Ουκρανία με όποιο τρόπο μπορείτε», ανέφερε άλλο μήνυμα.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ