Η Ομάδα Παραστατικών Τεχνών προΤΑΣΗ παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Κρήτη το έργο του Γιόχαν Άουγκουστ Στρίντμπεργκ «Ο Πελεκάνος», δίνοντας σειρά παραστάσεων στα Χανιά, το Ηράκλειο, το Ρέθυμνο και τη Σητεία το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μάη 2015.

Πρόκειται για το τέταρτο δραματικό κείμενο (opus IV) από τα Έργα Δωματίου που ο σουηδός συγγραφέας έγραψε όταν βρέθηκε στα όρια της τρέλας μετά από το οδυνηρό τρίτο διαζύγιο, το οποίο φέρει τον τίτλο «Ο Πελεκάνος» (Pelikanen, 1907). Ο Στρίντμπεργκ, πατέρας πέντε παιδιών, κωδικοποιεί εδώ αυτοβιογραφικά στοιχεία, οικογενειακά μυστικά και επικεντρώνεται στα θεμελιώδη ζητήματα που χαρακτήρισαν την τρίτη, κυρίως, περίοδο της δραματουργίας του: τον έρωτα και τον θάνατο, τη σεξουαλικότητα, το ζόφο και τη βία στις οικογενειακές σχέσεις.

Η Ομάδα προΤΑΣΗ παρουσιάζει σε πλήρη διασκευή το έργο, μετατοπισμένο χωροχρονικά στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Πρόκειται για ένα άκρως επίκαιρο δράμα για την πείνα, τη μελανή παιδική ηλικία και τη συναισθηματική ένδεια. Μια εκδικητική σονάτα εναντίον μιας μητέρας που δεν δίστασε να υποσιτίζει τα παιδιά της εν καιρώ ευμάρειας ή ακόμη και να διεκδικήσει ερωτικά τον σύζυγο της κόρης της. Μια οικογενειακή χρεοκοπία δίχως προηγούμενο σε καιρούς πραγματικής ύφεσης.

Η παράσταση αναδεικνύει την αποσύνθεση του οικογενειακού θεσμού, της χαμένης αξιοπρέπειας και της υποτίμησης της ανθρώπινης υπερηφάνειας. Κύριος άξονας, η αντιστροφή των ρόλων (θύτη – θύματος) μέσω ενός ανελέητου, επαναλαμβανόμενου παιχνιδιού εκδίκησης. Αντιθετικοί κόσμοι και βασανιστικά απομεινάρια μνήμης σε ένα σκιώδες περιβάλλον φαντασμάτων με αναγνωρίσιμα υλικά, αυτά της ευτελούς ψυχαγωγίας. Μια σαδιστική εξωτερίκευση μη διαχειρίσιμων συναισθημάτων, η οποία λαμβάνει χώρα την ίδια πάντα ώρα κάθε βράδυ στο θλιβερό διαμέρισμα των ηρώων.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Απόδοση – διασκευή – σκηνοθεσία: Δημήτρης Φοινίτσης

Σκηνικός χώρος: Βαγγέλης Γρηγοράκης

Εικαστικά έργα: Αντώνης Κοσμαδάκης

Φωτογραφίες – σχεδιασμός έντυπου υλικού: Κατερίνα Καμηλάκη

Επικοινωνία: Φανή Καλαθάκη

Τρέιλερ – μαγνητοσκόπηση παράστασης: Studio Rosso / Κωνσταντίνα Πάλλη – Νικολάι Ντορόζκιν

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά) οι ηθοποιοί:

Νικόλας Αλεξίου (Γιος / Γαμπρός)

Σοφία Δερμιτζάκη (Μητέρα)

Δέσποινα Σπυριδοπούλου (Κόρη / Γαμπρός)

Οι παραστάσεις πραγματοποιούνται με την ευγενική υποστήριξη του «Θεάτρου της Σητείας»

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΦΙΕΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΔΑΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ προΤΑΣΗ, ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ.

ΟΜΑΔΑ προΤΑΣΗ

Η «Ομάδα Παραστατικών Τεχνών προΤΑΣΗ» συγκροτήθηκε το φθινόπωρο του 2005 από επαγγελματίες του θεάτρου. Έχει έδρα της την Αθήνα. Όραμα της να «προτείνει» το νέο, το δημιουργικά ουσιώδες, το διαφορετικό, το «άλλο» στην τέχνη του θεάτρου και των λοιπών παραστατικών τεχνών μέσω ενός γόνιμου διαλόγου της τέχνης και του ανθρώπου, σχηματίζοντας συνάμα μια «τάση» στην έκφραση∙ ριζοσπαστική, ελεύθερη, αναγνωρίσιμη στο ευρύ κοινό την οποία και επιθυμεί σταδιακά να διαμορφώσει, κατά τη διάρκεια της πορείας της στην καλλιτεχνική σκηνή της χώρας αλλά και πέρα από αυτήν.

Ο μινιμαλισμός και η αφαίρεση είναι τα κυριότερα ρεύματα που τροφοδοτούν καλλιτεχνικά το σχήμα. Τα κλασσικά έργα αλλά και η νέα γραφή, τα καινούργια -ιδιαίτερης τεχνοτροπίας- κείμενα αποτελούν τις πρώτες ύλες για έμπνευση και δημιουργία σε χώρους, κυρίως, μη θεατρικούς. Η ανατρεπτική «ιδέα» προσδιορίζει πρώτιστα το σκηνικό ύφος και την γενικότερη αισθητική της. Η ομάδα δεν χρηματοδοτείται από κανέναν κρατικό ή ιδιωτικό φορέα. «Αυτοχρηματοδοτείται», ωστόσο, από την ανεξάντλητη δεξαμενή της φαντασίας και τη ζωογόνα ανάγκη για πειραματισμό και καλλιτεχνική έκφραση.

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ και ΔΡΑΣΕΙΣ της ΟΜΑΔΑΣ προΤΑΣΗ:

• «Πολυέλαιος δια χειρός Καβάφη» – Θέατρο Τόπος Αλλού, «1ο Φεστιβάλ Νέων Θεατρίνων» (Αθήνα)

• «Στη δίψα σου!» της Δ. Σ. Πόρτογλου – Booze Cooperativa (Αθήνα) / Μικρό Θέατρο (Θεσσαλονίκη) Πρώτη Παρουσίαση

• «Κάσσυ» του Ανδρέα Φλουράκη – Τραπεζαρία Ξενώνα Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών,  «Συνάντηση Νέων Δημιουργών» της ΧΙΙΙ Διεθνούς Συνάντησης Αρχαίου Δράματος 2007 (Δελφοί) Πρώτη Παρουσίαση

• «Η σιωπή στο στόμα» της Κ. Φ. Ντάγκινη – Χώρος Τέχνης Ασωμάτων (Αθήνα) / Μικρό Θέατρο (Θεσσαλονίκη) Πρώτη Παρουσίαση

• «Balance» της Νάνσυ Σπετσιώτη – Πύργος Μπαζαίου, «9ο Φεστιβάλ Νάξου»

• «Τζούλια» του Γιόχαν Άουγκουστ Στρίντμπεργκ – Nixon, Screening Room (Αθήνα)

• «Φιλοκτήτης» του Γιάννη Ρίτσου – Θέατρο Έναστρον, Φεστιβάλ Μονολόγων από την Τέταρτη Διάσταση (Αθήνα) / Θέατρο Θεμέλιο (Αθήνα, β΄ περίοδος) Πρώτη Παρουσίαση

• «Πραγματικότητα» της Κλαίρης Λιονάκη – Εθνικό Θέατρο, Αναγνώσεις 2010 – Αίθουσα Εκδηλώσεων Κτηρίου Τσίλλερ (Αθήνα) Πρώτη Πανελλήνια Παρουσίαση

• «Οι πληγές του ανέμου» του Χουάν Κάρλος Ρούμπιο – Συνεργείο (Αθήνα) Πρώτη Πανελλήνια Παρουσίαση

• «Dominatrix» της Μ. Ρ. Αναστασάκη – γκαρσονιέρα, Πεδίον του Άρεως / γκαρσονιέρα, Κυψέλη (Αθήνα) Πρώτη Παρουσίαση

• «ταξιθέτρια(SOLO)» βασισμένο σε μέρος του μυθιστορήματος La Maschera της Έλενας Σοπράνο – Αίθουσα Εκδηλώσεων Ροδιακής Έπαυλης (Ρόδος, α΄ και β΄ περίοδος) / Πρώην Εβραϊκή Συναγωγή (Κως) / Μέγαρον Μακέδου (Αθήνα) Πρώτη Παρουσίαση

• «Πασχαλινά Διηγήματα» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη – Ναΐσκος Αγίου Ελισσαίου (Αθήνα)

• «Χριστουγεννιάτικα Διηγήματα» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη – Κατάλυμα της «Γλώσσας» της Ισπανίας (Ρόδος)

• «Οι πιο δυνατοί» του Γιόχαν Άουγκουστ Στρίντμπεργκ – Philipp champagne bar (Αθήνα) / Τεχνουργείο art cafe (Ρόδος)

• «ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ ή Τοπίο Γυναίκας στο Ύψος της Νύχτας» του Άκη Δήμου – Καλλιτεχνικός Σταθμός Ρόδου Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών / Θέατρο Πολυχώρος Σφαγείο (Κως) / Κήπος Πύργου Μπελλένη (Λέρος) / Τεχνοχώρος (Σητεία) / Πρώην Χαμάμ – Θόλος (Ρέθυμνο) / Πύλη Αγίου Γεωργίου – Λαζαρέτο (Ηράκλειο) / Αίθουσα Τέχνης, Δημοτική Πινακοθήκη Κέρκυρας

• «Πασχαλινά Διηγήματα Ελλήνων Συγγραφέων» των Δημήτρη Καμπούρογλου, Ανδρέα Καρκαβίτσα, Κώστα Κρυστάλλη, Στρατή Μυριβήλη – Αναπαυτήριο Πικιώνη Λόφου Μουσών (Αθήνα)

• «Soterrani (Υπόγειο)» του Ζουζέπ Μαρία Μπενέτ ι Ζουρνέτ – Φουαγιέ Altera Pars, «Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Θεάτρου» (Αθήνα) Πρώτη Πανελλήνια Παρουσίαση

• «Nora» του Henrik Ibsen – Πολυχώρος CAMP!, «Φεστιβάλ Page_31» (Αθήνα)

• «Χίλιες και μία Νύχτες» αραβικά παραμύθια – Νέα Δημοτικά Λουτρά Yeni Hammam (Ρόδος) Πρώτη Παρουσίαση

• «Η Σονάτα του Σεληνόφωτος» του Γιάννη Ρίτσου – Τρούλος, Πηγές Καλλιθέας (Ρόδος)

• «Οδύνη του Έρωτα» σε ποίηση Ράινερ Μαρία Ρίλκε (Duineser Elegien) – Αμφιθέατρο, Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη (Αθήνα) / Φουαγιέ, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης / Αίθουσα Εκδηλώσεων, Αναγνωστική Εταιρία Κέρκυρας

• «Λαμπριάτικος Ψάλτης» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη – ξωκλήσι των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης & Αγίων Αναργύρων (Σητεία)

• «Πασχαλινά Διηγήματα Ξένων Συγγραφέων» των Ruben Dario, Anatol France, Corando Albaro, Ernest Hemingway – Αγγλικανική Εκκλησία Αγίου Παύλου (Αθήνα)

• «Ράδιο Βαγδάτη» ολονύκτιο ακρόαμα παραμυθιών της Χαλιμάς – Σπίτι του Θεάτρου της Σητείας

• «Λεονώρα» του Γκότφριντ Άουγκουστ Μπύργκερ – Αίθουσα Μελίνα Μερκούρη Πολύκεντρου Δήμου Σητείας, «Κορνάρεια 2013» / Κάστρο Μονολίθου (Ρόδος) / Δημοτικός Ανθόκηπος «Ήχος & Φως», 7ο Μεσαιωνικό Φεστιβάλ Ρόδου / Δημοτικό Κηποθέατρο Μάνος Χατζιδάκις, «Ηράκλειο – Καλοκαίρι 2013» / Θέατρο Altera Pars, «7ο Φεστιβάλ Νύχτες Nova Pars» (Αθήνα) / Ιόνιος Βουλή, 4ο SEVEN FESTIVAL (Κέρκυρα) Πρώτη Πανελλήνια Παρουσίαση

• «Tro(i)ktika» εμπνευσμένο από το θεατρικό έργο Happy Days του Σάμιουελ Μπέκετ – Δημοτικό Θέατρο Ρόδου

• «Κορφιάτικες Ιστορίες (3)» του Κωνσταντίνου Θεοτόκη – Πολύτεχνο (Κέρκυρα) / Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Φλώρινας / Θεατρικό Εργαστήρι Πρέβεζας, Κάστρο Αγίου Ανδρέα / Αίθουσα Εκδηλώσεων «Εύη Λάσκαρι» Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Κέρκυρας (με παράλληλη διερμηνεία στην ελληνική νοηματική γλώσσα)

• «ΕΓΚΑΤΑλελειμμένοι» του Δημήτρη Φοινίτση – Εκδόσεις Αιγόκερως, Αποθήκη (Αθήνα)

Βιογραφικά σημειώματα καλλιτεχνικών συντελεστών

Γιόχαν Άουγκουστ Στρίντμπεργκ

Γεννήθηκε στη Στοκχόλμη το 1849 και πέθανε στην ίδια πόλη το 1912 από καρκίνο στομάχου. Πολυγραφότατος σουηδός συγγραφέας και δραματουργός, πατέρας -κατά τον Eugene Ο’ Neal- του σύγχρονου θεάτρου. Δύσκολη παιδική ηλικία, παράφορη φύση και ασταθής, οργισμένος ατομικισμός, βίαιος ενίοτε μισογυνισμός και διαρκής αναζήτηση του απόλυτου χαρακτηρίζουν τον κορυφαίο δραματουργό αλλά και τα πρόσωπα των έργων του, ως επί το πλείστον αυτοβιογραφικά κείμενα («Ο γιος της δούλας»). Η σκέψη του, επηρεασμένη από τον Kierkegaard, τον Nietzsche, τον Rousseau και τον Fourier, τον οδηγεί από τον ρομαντισμό, στον αθεϊσμό και τον μυστικισμό. Δεινός ερμηνευτής της ανθρώπινης συμπεριφοράς και των μυστηρίων του υποσυνείδητου, περνάει με θαυμαστή ευχέρεια από τον πιο σκληρό νατουραλισμό στον πλέον αέρινο συμβολισμό. Καταγγέλλει τον θρίαμβο της βίας στις διαπροσωπικές σχέσεις και την αδυναμία επικοινωνίας του ενός με τον άλλον, όσο και του ενός με τους πολλούς, έχοντας ο ίδιος φτάσει στα πρόθυρα της παραφροσύνης ύστερα από τις οδυνηρές αποτυχίες των τριών γάμων του. Ο αριθμός τρία σηματοδοτεί και το έργο του, που διαιρείται σε ισάριθμες περιόδους. Η νατουραλιστική περίοδος σημαδεύεται με επιρροές από τον Valles και τον Zola και περιλαμβάνει έργα όπως: «Το κόκκινο δωμάτιο», τα τρία θεατρικά «Ο πατέρας», «Δεσποινίς Τζούλια» και «Οι δανειστές», οι σουηδικές ιστορικές τραγωδίες «Ο κυρ Ούλοφ», «Γουσταύος Βάσα» και «Γουσταύος Αδόλφος» και, τέλος, το δράμα «Ο χορός του θανάτου». Ακολουθεί η περίοδος του μυστικισμού, ενός γαληνεμένου μυστικισμού, εμπνευσμένου από τον θεόσοφο Swedenborg («Ονειρόδραμα»). Η τρίτη περίοδος φωτίζεται από ένα διαυγές ουμανιστικό φως χάρη στο Intima Teatern (Εσώτερο Θέατρο), μια μικρή σκηνή την οποία ο ίδιος δημιουργεί και διευθύνει για να παρουσιάσει εκεί την «Καταιγίδα», τη «Σονάτα των φαντασμάτων», τον «Πελεκάνο», έργα δωματίου διαποτισμένα με περισσή σκληρότητα και απόγνωση.

Νικόλας Αλεξίου

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Άρτα. Είναι απόφοιτος του τμήματος «Θεατρικών Σπουδών» του Πανεπιστημίου Πατρών και της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης «Δήλος». Σπούδασε βυζαντινή μουσική και έχει παρακολουθήσει σεμινάρια θεάτρου, τραγουδιού και κινηματογράφου με τους Μάγια Λυμπεροπούλου, Σταύρο Τσακίρη, Mike Tweddle, Αντώνη Διαμαντή, Κώστα Γεωργουσόπουλο, Νένη Ζάππα, Νίκο Γραμματικό, Χρήστο Βούπουρα. Έλαβε μέρος στις παραστάσεις: «Βάτραχοι» του Αριστοφάνη (Σκην. Αντ.Διαμαντής), «Πεντηκοστή» του David Edgar (Σκην. Αγγ. Γκιργκινούδη), «Ιώβ – Αυτοβιογραφία» και «Ζαν ντ’ Αρκ – Ένα ροκ ορατόριο για τα θαύματα» ( Σκην. Σταύρος Τσακίρης), «Όπως σας αρέσει» του Σαίξπηρ, «Οιδίπους Τύραννος – Κρουστών χρησμός για τον Οιδίποδα» (Σκην. Θεόδωρος Εσπίριτου), «Marlene» της Pam Gems ( Σκην. / Χορογ. Razvan Mazilu), «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Σαίξπηρ (Σκην. Ισίδωρος Σιδέρης), «Παλιάτσοι» του R. Leoncavallo ( Σκην. Franco Zeffirelli) κ.α. Έχει παίξει στη μεγάλου μήκους ταινία «Πανδώρα» του Γιώργου Σταμπουλόπουλου και συμμετείχε στην τηλεοπτική σειρά «Το 10» της Πηγής Δημητρακοπούλου. Έχει σκηνοθετήσει το θεατρικό αναλόγιο «Κάτω από το Γαλατόδασος – Ένα έργο για φωνές» του Ντύλαν Τόμας για το Φεστιβάλ Παλιάς Πόλης «Ημέρες Ρεθύμνου». Από το 2013 ζει και εργάζεται στο Ηράκλειο.

Βαγγέλης Γρηγοράκης

Γεννήθηκε στο Ηράκλειο – Κρήτης. Σπούδασε στο «Τμήμα Αρχιτεκτονικής» στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) και στο μεταπτυχιακό τμήμα «Περιβαλλοντικός Σχεδιασμός Πόλεων και Κτιρίων» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Πάτρα). Συνέταιρος στην αρχιτεκτονική εταιρεία «Α2Γ Κατασκευαστές Α.Ε.» η οποία μεταξύ άλλων έχει σχεδιάσει και ολοκληρώσει την ανακαίνιση ξενοδοχείων, ιδιωτικών κτιρίων και καταστημάτων.

Σοφία Δερμιτζάκη

Απόφοιτος της Ανωτέρας Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών με άριστα. Παρακολούθησε σεμινάρια με θέμα τον κατακερματισμό του ρόλου στον κινηματογράφο από το Dance and Drama school of Surrey, ενώ την περίοδο 2002-2007 συμμετείχε στα σεμινάρια του Actor’s Studio, με τον Α. Μανωλικάκη. Στο θέατρο πήρε μέρος στις παραστάσεις: «Ο Τυχερός στρατιώτης» της Ξ. Καλογεροπούλου και Θ. Μοσχόπουλου, σε σκηνοθεσία Κώστα Μεταξάκη, «Μαχαίρι στο κόκκαλο» του Κ. Μουρσελά, σκην. Γ. Μαρκόπουλου, «Σκοινοβάτη Απόπειρα», βασισμένο στο έργο του Ζαν Ζενέ, σε σκην. της ιδίας, «Από την κρύπτη στο φως με τρεις μπακιρένιες δεκάρες» του Ε. Χ. Γονατά, σκην. Γ. Αναστασάκη, «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας» του Ο. Σαίξπηρ, σκην. Γ. Αναστασάκη, (ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων), «Πραγματικότητα», της Κλ. Λιονάκη, σκην. Δ. Φοινίτσης (Αναγνώσεις, Εθνικό Θέατρο), «Γιου» της Όλγα Μούχινα, (Εθνικό Θέατρο, Πειραματική Σκηνή, σκην. Μ.Ζήρα), «Οικογένεια Νώε», της Ξ. Καλογεροπούλου και Θ. Μοσχόπουλου, (ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων, σκην. Γ. Αναστασάκης), «Τι είδε το φεγγάρι», βασισμένο σε παραμύθια του Χ. Κ. Άντερσεν, (περιοδεία, σκην. Σ. Δερμιτζάκη), «Ιστορίες του Πινόκιο», σε σκην. Δ. Αδάμη, «Η θάλασσα του χαμένου χρόνου», του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες, σε σκην. Κ. Φανουράκη. Στον κινηματογράφο συμμετείχε ως ηθοποιός στις ταινίες μικρού μήκους: «Αέναη Κυπαρισσία» σε σκην. Ζαφείρη Χαϊτίδη, «Ώμος προς ενοικίαση» σε σκην. Δ. Εμμανουηλίδη, «Ναι κλαίω» σε σκην. Ν. Τραχανά. Επίσης, διδάσκει θεατρικό παιχνίδι στο Θεατρικό Εργαστήρι του Λυκείου Ελληνίδων Ηρακλείου και έχει σκηνοθετήσει παραστάσεις ερασιτεχνικών ομάδων.

Κατερίνα Καμηλάκη

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Καστέλι Κισσάμου όπου και έζησε μέχρι τα 18 της χρόνια. Έφυγε από τη γενέτειρα της για να σπουδάσει στη σχολή «Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης» στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Επικέντρωσε το καλλιτεχνικό της ενδιαφέρον στη φωτογραφία με την οποία ασχολήθηκε στενά, συμμετέχοντας σε σεμινάρια και διαγωνισμούς. Αυτή τη χρονική περίοδο ζει και εργάζεται στο Ηράκλειο Κρήτης ως καθηγήτρια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και είναι μέλος της Φωτογραφικής Ομάδας Πανεπιστημίου Κρήτης (ΦΟΠΚ).

Αντώνης Κοσμαδάκης

Γεννήθηκε το 1978 στο Ηράκλειο Κρήτης. Το 2003 ολοκλήρωσε τις σπουδές του στην Α.Σ.Κ.Τ  της Αθήνας στο «Τμήμα Ζωγραφικής». Με υποτροφίες από τα ιδρύματα Αλέξανδρος Σ. Ωνάση και Fulbright συμπλήρωσε το τριετές μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Σαν Φρανσίσκο από όπου και αποφοίτησε το 2007. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του στις Ηνωμένες Πολιτείες έλαβε μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις ενώ βραβεύτηκε από το “The San Fransisco Foundation” λαμβάνοντας την υποτροφία Murphy and Cadogan. Το 2010 έγινε η πρώτη ατομική του έκθεση με τίτλο “hard times” στη γκαλερί k-art στην Αθήνα. Πρόσφατα συμμετείχε με έργο του στην εναρκτήρια έκθεση της Ena Art Gallery. Από το 2011 διδάσκει το μάθημα των καλλιτεχνικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Δέσποινα Σπυριδοπούλου

Γεννήθηκε και σπούδασε στην Αθήνα. Είναι πτυχιούχος του τμήματος «Θεατρικών Σπουδών» της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και της Ανώτερης Δραματικής Σχολής του Δήμου Αγίας Βαρβάρας. Έλαβε μέρος σε διάφορες θεατρικές ομάδες και έχει παρακολουθήσει εκπαιδευτικά σεμινάρια θεάτρου, ψυχολογίας και διοργάνωσης παραστάσεων. Στο θέατρο πήρε μέρος στις παραστάσεις  «Ερωφίλη» (σκην. Ευανθία Στιβανάκη) και «Τραγουδώντας τους στίχους» του Ιάκωβου Καμπανέλλη (σκην. Γιάννη Παπαγιάννη), καθώς και σε μουσικοχορευτικές παρουσιάσεις. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με την αρθρογραφία και τη συγγραφή παραμυθιών, τη διδασκαλία της Θεατρικής Αγωγής σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και τη δημιουργία παραστάσεων, ενώ εργάζεται και ως ανιματέρ σε εκδηλώσεις.

Δημήτρης Φοινίτσης

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ηράκλειο – Κρήτης σε μικρασιατική οικογένεια. Σπούδασε στο μεταπτυχιακό τμήμα «Δημιουργικής Γραφής» της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (διπλωματική εργασία στο Θεατρικό Έργο), στο «Τμήμα Θεάτρου» της Σχολής Καλών Τεχνών – Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (κατεύθυνση Θεατρολογίας με διπλωματική εργασία στη Σκηνοθεσία), στο Scuola di Lettere e Filosofia – Universita degli Studi di Genova, στη Δραματική Σχολή Αθηνών και την Ανωτέρα Σχολή Δραματικής Τέχνης «Θεμέλιο» καθώς και στη Σχολή Δημοσιογραφίας «ΑΝΤ1». Έχει γράψει θεατρικά έργα, μονολόγους, διηγήματα και παραμύθια. Εργάστηκε επί σειρά ετών στον έντυπο και τον ηλεκτρονικό Τύπο της Αθήνας και της περιφέρειας ως πολιτιστικός συντάκτης, εκφωνητής ειδήσεων και ραδιοφωνικός παραγωγός. Μετά από συνεργασίες στις κρατικές σκηνές και το ελεύθερο θέατρο εγκατέλειψε το επάγγελμα του ηθοποιού για να στραφεί –καλλιτεχνικά- στη σκηνοθεσία. Ιδρυτικό μέλος και σκηνοθέτης της «Ομάδας Παραστατικών Τεχνών προΤΑΣΗ», έχει ανεβάσει κλασσικά και σύγχρονα έργα σε, κυρίως, μη θεατρικούς χώρους. Εκτός ομάδας ανέλαβε τη σκηνοθετική επιμέλεια των θεατρικών έργων «Balance» στις Αναγνώσεις του Εθνικού Θεάτρου και «Μήδεια show» στο Φόρουμ Σύγχρονης Δραματουργίας του Ι.Τ.Ι. στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών. Τα τελευταία χρόνια διδάσκει το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής σε δημόσια σχολεία Ε.Α.Ε.Π. στη Ρόδο, την Κρήτη και την Κέρκυρα ενώ παράλληλα διοργανώνει εργαστήρια θεατρικής γραφής στα μέρη που διορίζεται. Από τις Εκδόσεις Αιγόκερως κυκλοφορούν η πρώτη τετραλογία θεατρικών έργων του με γενικό τίτλο «Dominatrix», ένα δίπτυχο έργων docudrama με γενικό τίτλο «ΕΓΚΑΤΑλελειμμένοι» και μια τριλογία αρχαιόθεμων έργων με γενικό τίτλο «BELLEΛΕΝ – Η (αιώνια) τραγωδία της Ελένης». Το τελευταίο έργο του, «BELLEΛΕΝ», παρουσιάζεται αυτό το διάστημα στο Από Μηχανής Θέατρο της Αθήνας.