Δύο φοιτητές στο τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στην Αθήνα, η Μυρτώ Συμεωνίδου και ο Νίκος Πανιεράκης δημιούργησαν ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο Oppression – Η Δημοσιογραφία της Κρίσης, η Κρίση της Δημοσιογραφίας για την ελευθεροτυπία και την καταπίεση της στην Ελλάδα, το οποίο θα προβάλλεται αποκλειστικά στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema από 26 Μαρτίου 2015 καθημερινά στις 20.00.

Σκηνοθεσία: Μυρτώ Συμεωνίδου και Νίκος Πανιεράκης

Έρευνα/Παραγωγή: Μυρτώ Συμεωνίδου

Βοηθός Παραγωγής: Θάνος Καμηλάλης

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Χαρά Καλλιοντζή

Μίξη ήχου: Τάσος Μασχαλίδης

Μουσική: Δανάη Κοκόγια

Σχεδιασμός λογότυπου: Μάριος Μαγλογιάννης

Σκίτσο: Βάλια Καπάδαη

Η οικονομική και χρηματοπιστωτική κρίση έφερε στο φως τις αδυναμίες και τις πρακτικές μίας ακρωτηριασμένης αγοράς των Μέσων Ενημέρωσης. Υποχρηματοδοτούμενα και υποστηριζόμενα τεχνητά, οι όμιλοι των Μέσων Ενημέρωσης υπάρχει κίνδυνος να καταρρεύσουν, ή ακόμη και να εξαφανιστούν τελείως. Ο τύπος, στα χέρια κάποιων πλοιοκτητών και μεγάλων επιχειρηματιών, γνωρίζει κύματα απολύσεων, οι οποίες ενισχύουν την ανασφάλεια των δημοσιογράφων. Αναγνωρίζοντας μία αύξηση και μία γενίκευση της αυτολογοκρισίας, οι επαγγελματίες των Μέσων Ενημέρωσης μαρτυρούν μία πολύ μεγάλη απαισιοδοξία για το μέλλον του επαγγέλματός τους.

Το φιλμ Oppression των Μυρτώς Συμεωνίδου και Νίκου Πανιεράκη σκιαγραφεί το τοπίο της σύγχρονης δημοσιογραφίας, τομέα τον οποίο έπληξε σφοδρά η οικονομική ύφεση.

Όσο η οικονομική κρίση βαθαίνει, οι παρεμβάσεις στο δημοσιογραφικό έργο αυξάνονται και οι δημοσιογράφοι καλούνται να επιλέξουν αν θα ακολουθήσουν μία κεντρική γραμμή ή αν θα τολμήσουν να τηρήσουν διαφορετική στάση.

Αυτοί που τολμούν, ρισκάρουν όχι μόνο να απολυθούν ή να διωχθούν νομικά, αλλά ακόμα και τη σωματική τους ακεραιότητα. Το Oppression παρουσιάζει μόνο μερικά από τα εκατοντάδες περιστατικά που δείχνουν ότι ένα από τα θύματα της κρίσης στην Ελλάδα είναι η ελευθεροτυπία.

Όταν όλοι ασχολούνται με τα γεγονότα της οικονομίας κανείς δεν παρατηρεί γύρω του την αλλαγή που υφίσταται η χώρα μας στον τομέα της ελεύθερης έκφρασης με κάθε μέσο ενημέρωσης.

Οι συνέπειες της κρίσης έχουν ριζοσπαστικοποιήσει ένα μέρος της κοινής γνώμης, η οποία εκφράζει θυμό και απογοήτευση σε διαδηλώσεις όπου η βία αυξάνεται. Αντιμέτωποι σε αυτά τα κοινωνικά κινήματα, σε πλαίσια που προσομοιάζουν σε ορισμένους εμφυλίους πολέμους, οι φωτογράφοι και οι εικονολήπτες λειτουργούν σε δύσκολες συνθήκες ασφάλειας. Παγιδευμένοι ανάμεσα στη βία των εξτρεμιστικών κινήσεων και την καταστολή των δυνάμεων καταπολέμησης των ταραχών, οι οποίες λίγο σέβονται την επαγγελματική τους δραστηριότητα, οι φωτορεπόρτερ πληρώνουν ένα βαρύ τίμημα για να παρέχουν στο κόσμο τις εικόνες μίας κοινωνίας που αποσυντίθεται επικίνδυνα.