Το Open Score Project ξεκίνησε στις αρχές του 2012 με στόχο την έρευνα, μελέτη και συναυλιακή παρουσίαση ενός συχνά παραμελημένου …
ρεπερτορίου «ανοιχτών» συνθέσεων από συνθέτες των τελευταίων εξήντα ετών. Πρόκειται για συνθέσεις που ενσωματώνουν, σε διαφορετικό βαθμό, την απροσδιοριστία (δηλαδή την εσκεμμένη αποφυγή καθορισμού ορισμένων συνθετικών ή εκτελεστικών παραμέτρων) ή/και τον αυτοσχεδιασμό, προσφέροντας ένα πεδίο ηχητικής εξερεύνησης απροσδόκητο, τόσο για το συνθέτη και τον εκτελεστή όσο και για τον ακροατή.
Το ενδιαφέρον μας κατευθύνεται στη μελέτη των διαφόρων βαθμών οριοθέτησης -ή όχι- ηχητικών, χρονικών και χωρικών παραμέτρων μιας σύνθεσης, και την εξερεύνηση των δυνατοτήτων που παρέχονται στον εκτελεστή και τον ακροατή από διάφορα, ιδιαίτερα είδη σημειογραφίας (όπως οι λεκτικές και γραφικές παρτιτούρες), μέσω της προσπάθειας διαφορετικών (και συχνά αντιθετικών) ερμηνειών. Η πρώτη συναυλία περιλαμβάνει έργα του ιστορικού ρεπερτορίου. Κάποια από αυτά αποτελούν συχνά αντικείμενο θεωρητικών συζητήσεων και εκπαιδευτικών προσεγγίσεων στη μουσική του 20ου αιώνα, ωστόσο οι εκτελέσεις τους σε συναυλιακά πλαίσια είναι εξαιρετικά σπάνιες, ιδιαίτερα στην Ελλάδα.
Αμέσως μετά τη συναυλία θα ακολουθήσει ανοιχτή συζήτηση σχετικά με τις ιδιαιτερότητες της «ανοιχτής» σύνθεσης, τόσο σε επίπεδο παρτιτούρας και εκτέλεσης, όσο και στο πλαίσιο της ευρύτερης συναυλιακής εμπειρίας.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Πρόγραμμα Συναυλίας 17-3-2012, ΚΝΟΤ Gallery
Karlheinz Stockhausen, Communication (1968)
Morton Feldman, Intermission 6, version I (1953)
John Cage, Five (1988)
Earle Brown, December ’52 (1952)
Jed Curtis, Music for my son (date unknown)
Morton Feldman, Intermission 6, version II (1953)
George Brecht, Event score (1966)
Open Score Ensemble: Αλεξάνδρα Καραμούτσιου, Βασίλης Κλεφτάκης, Γιάννης Κοτσώνης, Μαργαρίτα Κουρτπαρασίδου, Αλέξης Πορφυριάδης, Δανάη Στεφάνου, Βασίλης Χατζημακρής.