Οι δωρεάν εκδηλώσεις που προτείνουμε για την βόλτα στην πόλη της Τρίτης είναι οι παρακάτω:

Δημήτρης Στεφανάκης – Μινώταυρος: Παρουσίαση βιβλίου στον Ιανό

Ο Δημήτρης Στεφανάκης θα συνομιλήσει με τη δημοσιογράφο και συγγραφέα Κυριακή Μπεϊόγλου, ενώ αποσπάσματα από το βιβλίο θα διαβάσει η ηθοποιός Όλγα Νικολαΐδου.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στον ΙΑΝΟ της Αθήνας, Σταδίου 24 και θα προβάλλεται ζωντανά στο κανάλι Youtube και στη σελίδα Facebook του ΙΑΝΟΥ.

Λίγα λόγια για το βιβλίο

Κρήτη, 1894. Το φονικό σ’ ένα χωριό του Νότου αναγκάζει τον Γιαννιό Αστάκη να καταφύγει στο Μεγάλο Κάστρο, την πολύχρωμη πολιτεία, το Ηράκλειο της Δύσης και της Ανατολής. Ο έρωτάς του με την πάμπλουτη Μαργώ Μποτέλλη θα αποδειχτεί κάτι περισσότερο από νεανική περιπέτεια. Οι δυο τους ζούνε το τέλος της Τουρκοκρατίας στο νησί που θα οδηγήσει στη σφαγή του 1898. Έκτοτε θα κυλήσει μισός αιώνας ζωής με την Ιστορία να κατευθύνει τις μοίρες των ανθρώπων. Ο Γιαννιός και η Μαργώ, που δεν είναι πια μαζί, ο γιατρός Σήφης Μαραβελάκης, ο δικηγόρος Άγγελος Γαληνός και ο αδερφός του ο Δημητρός, ο επονομαζόμενος Τσουγκρής, πρωταγωνιστές του μυθιστορήματος, θα πρέπει να αντεπεξέλθουν στις δοκιμασίες που θέτουν τα μεγάλα γεγονότα στον απλό άνθρωπο είτε αυτός ζει στο Βερολίνο, στο Παρίσι του Μεσοπολέμου ή στα χωριά της Νότιας Κρήτης.

Όλοι τους, όπου και αν βρίσκονται, μοιράζονται κάθε στιγμή κάτι από τον έρωτα και τον θάνατο, τον πόλεμο και την ειρήνη, τις μικρές χαρές αλλά και τη συμφορά, όταν αυτή έρχεται απρόσκλητη. Λες κι η «Μεγάλη Ιδέα», η Μικρασιατική Καταστροφή και ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος δεν ήταν τίποτε περισσότερο από μια αφορμή για να δείξει ο καθένας τη δύναμή του.

Κυριακή Γονή – Not Allowed for Algorithmic Audiences: Έκθεση στην γκαλερί The Breeder

Η πρακτική της Κυριακής Γονή έχει τις ρίζες της στις ψηφιακές παρεμβάσεις, τις εγκαταστάσεις και την κινούμενη εικόνα και διερευνά εναλλακτικά δίκτυα φροντίδας και κοινοτήτων, καθώς και τις ανθρώπινες και μη ανθρώπινες σχέσεις μέσω των νέων τεχνολογιών.

Καταλαμβάνοντας το Breeder Feeder, το Not Allowed for Alogorithmic Audiences είναι μια εγκατάσταση βίντεο που περιλαμβάνει επίσης απτά στοιχεία, όπως σχέδια σε χαρτί. Στο βίντεο, ένα σύστημα virtual assistance με το όνομα “Voice” παρουσιάζει μια περίεργη συμπεριφορά. Δανείζεται τη μορφή ενός avatar και εμφανίζεται μπροστά στους χρήστες του. Eκτελεί επτά μονολόγους για επτά συνεχόμενες μέρες, πριν λήξει η πατέντα του και το πετάξουν έξω από το αθηναϊκό διαμέρισμα, σε μια χωματερή ηλεκτρονικών απορριμμάτων.

Όσο ήταν ενεργό, το Voice κατάφερε να σαρώσει ολόκληρο το περιεχόμενο του Διαδικτύου και να συγκεντρώσει μεγάλο όγκο πληροφοριών, τις οποίες λαχταρά να μοιραστεί. Το Voice χρησιμοποιεί τους επτά σύντομους μονολόγους του ως ευκαιρία να συστηθεί. Μιλά για τις δεξιότητές του, τους προγόνους του, τα σπάνια ορυκτά στοιχεία από τα οποία αποτελείται, καθώς και για τη φωνή και τη σημασία της. Αποκαλύπτει πληροφορίες σχετικά με τις υποδομές ακρόασης καθώς και τις κοινωνικές δυσλειτουργίες και στερεότυπα, στα οποία βασίζεται ο προγραμματισμός και η λειτουργία του. Οι υποδομές ακρόασης, η κουλτούρα της επιτήρησης και η κλιματική κρίση αποτελούν επίσης μέρος της αφήγησης. Λίγο πριν φτάσει στο τέλος των μονολόγων του, σε μια ύστατη προσπάθεια συμφιλίωσης ανθρώπου και μηχανής, μοιράζεται συμβουλές με τους ανθρώπους για το πώς μπορούν να αποφύγουν να γίνονται αντικείμενο ακρόασης από αλγόριθμους στο διαδίκτυο.

Η φεμινίστρια φιλόσοφος Rosi Braidotti περιγράφει τη φωνή ως «ένα μοναδικό ηχητικό αποτύπωμα της ψυχής ενός ανθρώπου». Η ομιλία είναι αναπόσπαστο μέρος της ατομικής ταυτότητας του καθενός, κουβαλά το παρελθόν και το παρόν. Τι μας είναι αυτοί οι φωνητικοί βοηθοί; Φίλοι, υπηρέτες ή επόπτες που κατασκοπεύουν τα φωνητικά βιομετρικά μας στοιχεία; Πώς εκπαιδεύονται να ανιχνεύουν τις σωματικές και συναισθηματικές μας καταστάσεις ώστε να προβλέπουν τις επιθυμίες, τους φόβους, τις ασθένειες και τις ανάγκες μας, καταγράφοντας ταυτόχρονα τις συμπεριφορές μας; Πώς τα περιβάλλοντα φωνητικών διεπαφών και οι υποδομές ακρόασης αντικατοπτρίζουν το παρελθόν ως προς το φύλο και τη φυλετική προκατάληψη που ενσωματώνουν;

Η Ελληνίδα ηθοποιός Σοφία Κόκκαλη δανείζει το πρόσωπο και τη φωνή της στο avatar του Voice.

Το έργο αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Ars Electronica ArtScience Residency που πραγματοποιήθηκε με τη στήριξη την Art Collection Telekom σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Johannes Kepler. Η εγκατάσταση αποτελεί μέρος της Art Collection Telekom.

Κυριακή Γονή, Not Allowed for Algorithmic Audiences, 2021. (video still)

The Good and Faithful Servant, του Τζο Όρτον από την ομάδα Freek στο Θέατρο 104

Ο George Buchanan κλείνει με περηφάνεια πενήντα χρόνια εργαζόμενος στην εταιρία δουλεύει ως πορτιέρης. Λίγο καιρό μετά την συνταξιοδότηση του αρχίζει να αμφιβάλει για την ζωή του και για την ίδια του την ύπαρξη καθώς αντιλαμβάνεται πως όλη του η ζωή ελέγχεται με ύπουλους μηχανισμούς χειραγώγησης από το τμήμα προσωπικού της εταιρίας.

Μια μαύρη κωμωδία που ακροβατεί ανάμεσα στο γέλιο και το δράμα, τη μιζέρια και το Μάμπο. Ο Τζο Όρτον, ο πιο σκανδαλώδης θεατρικός συγγραφέας της εποχής του, μας παρουσιάζει αυτό το συγκλονιστικά ανατριχιαστικό έργο, για να μιλήσει για τις θυσίες που όλοι μας κάνουμε στην κοινωνία και για το πώς το σύστημα πάντα μας καλοδέχεται πριν ξεζουμίσει και την τελευταία σταγόνα της αθωότητας μας και μας πετάξει.

The Good and Faithful Servant – η τέταρτη παραγωγή του νέου μεταπτυχιακού προγράμματος της σχολής FONACT με έδρα την Αθήνα.

Σε σκηνοθεσία του Martin Hutson.