Αναζητώντας τον κοινό τόπο των δυο νομών, του Νομού Μαγνησίας – τόπο καταγωγής του καλλιτέχνη- και του Νομού Λαρίσης – του τόπου που θα παρουσιαστεί η έκθεση- ο Αλέξανδρος Ψυχούλης στρέφει το βλέμμα του στην Κάρλα, την πολύπαθη λίμνη που κάποτε ένωνε τους δύο νομούς.

Η Κάρλα –από τις μεγαλύτερες λίμνες τις Ελλάδας κάποτε- έπεσε θύμα της Εκβιομηχάνισης της Γεωργίας , ενός αναπτυξιακού σχεδίου που ήθελε να πείσει τους Έλληνες πως οι λίμνες ήταν άχρηστες πηγές δεινών και έπρεπε να εξαφανιστούν.

Μικροπολιτικές σκοπιμότητες αντιπαρέρχονται τις ενστάσεις των ειδικών και η λίμνη αποστραγγίζεται το 1962 με καταστροφικές περιβαλλοντικές αλλά και κοινωνικές συνέπειες. Αρκετά χρόνια αργότερα, επιχειρείται η ανασύστασή της με χρήματα της ΕΟΚ. Φαραωνικά φράγματα και αντιστοίχου μεγέθους προχειρότητες δημιουργούν κάτι που μοιάζει σε λίμνη σε νάρθηκα. Παρά την αντίθετη πρόθεση το αποτέλεσμα είναι δηλωτικό της ανθρώπινης αδυναμίας να αναστρέψει κάτι τόσο καταστροφικό.

Κάτω από τον τίτλο «Ο Βάλτος», όνομα με το οποίο οι ντόπιοι συνήθιζαν να αποκαλούν τη λίμνη, Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης ερμηνεύει την ιστορία με μια σειρά έργων φτιαγμένων με στυλό διαρκείας σε χαρτί. Μικρές ιστορίες ανοησίας και πρόχειρες σημειώσεις. Το τοπικό θέμα βρίσκει τις οικουμενικές του διαστάσεις. Το τοπίο της χαμένης λίμνης γίνεται το σκηνικό που θα εξελιχτούν κωμικοτραγικά γεγονότα.

Η έκθεση αποτελεί ένα τρυφερό αφήγημα για την ανθρώπινη αλαζονεία και την ηλιθιότητα.

Με την υποστήριξη: Σχέδιο Σαμαρά