Στο τρίτο του βιβλίο ο Κωνσταντόπουλος στήνει το αφηγηματικό του πλαίσιο εντάσσοντας σε αυτό μια σειρά ανατρεπτικών γεγονότων που στοχεύουν στη δημιουργία μιας καθηλωτικής ιστορίας. Κεντρικός ήρωας ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Πάνος Κουτσόπουλος, ο ντετέκτιβ με το παρατσούκλι «Κουτσός», ο οποίος θα αναλάβει μια ιδιαίτερη υπόθεση όταν θα κληθεί να ανακαλύψει την κρυμμένη ταυτότητα ενός αποστολέα ανυπόγραφων απειλητικών επιστολών οι οποίες στέλνονται σε έναν πλούσιο επιχειρηματία, με σκοπό να του θυμίσουν μια παλιότερη υπόθεση στην οποία είχε εμπλακεί. Πολύ σύντομα θα βρεθεί στη Μεσσηνία, σε ένα χωριό μεγάλου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, όπου ο επιχειρηματίας σκοπεύει να περάσει τα Χριστούγεννα μαζί με τους συνεργάτες του.

Δε θα αργήσει να αναφανεί, ωστόσο, ότι το χριστουγεννιάτικο ρεβεγιόν στο οποίο θα παραβρεθούν όλοι δεν είναι τόσο αθώο όσο φαίνεται. Τα εμπλεκόμενα πρόσωπα κρύβουν πολλά μυστικά. Διαπλεκόμενες σχέσεις αναδεικνύονται, μυστικά αποκαλύπτονται και μια σειρά γεγονότων που σχετίζονται με την αρχαιολογική σχέση του τόπου και το ιστορικό ενδιαφέρον που προκαλεί έρχονται στο φως και στοιχειοθετούν μια ιστορία διάστικτη με όλα εκείνα τα συστατικά ενός καλού αστυνομικού βιβλίου. Η ένταση μεγαλώνει σταδιακά δημιουργώντας αγωνία καθώς η πλοκή κλιμακώνεται και αποκαλύπτει μυστικά που σχετίζονται με τις απειλητικές επιστολές και τους φόνους. Η αναζήτηση του θησαυρού, κυρίως η αναζήτηση της σημειολογίας που κρύβεται πίσω από τη λέξη θησαυρός, αποτελεί το κύριο έναυσμα στην εξελικτική πορεία της αφήγησης και πυροδοτεί την εκκίνηση για την διαλεύκανση των φόνων.

Όλοι οι ήρωες μπορεί να συσχετιστούν με τους φόνους. Κανείς δε μοιάζει περισσότερο ύποπτος από τον άλλον και κανείς λιγότερο αθώος. Τα κίνητρα και οι υποψίες διαπλέκονται σε μια σκοτεινή πορεία την οποία ακολουθούν όλοι οι ήρωες και έτσι η αναγνωστική διαδικασία κορυφώνεται σε μια προσπάθεια αναζήτησης των λεπταίσθητων λεπτομερειών που θα αφήσουν να διαφανεί εν τέλει ο δολοφόνος. Η προσπάθεια να φανεί η αθωότητα τους είναι κοινή καθώς κανείς δεν έχει κάποιο ισχυρό άλλοθι και χρειάζεται να πείσει για την αξιοπιστία των λόγων του, ώστε να απομακρυνθούν οι υποψίες από το πρόσωπό του.

Παράλληλα, ο συγγραφέας βρίσκει την ευκαιρία να καταγράψει τα χαρακτηριστικά εκείνα που διακρίνονται στην επαρχιακή πραγματικότητα. Οι νοοτροπίες ζωής όπως αυτές διαφαίνονται σταδιακά στον ασφυκτικό κόσμο της επαρχίας και διαμορφώνουν τις καταστάσεις και τις συνθήκες αναπαράγοντας τα κοινωνικά πρότυπα και στερεότυπα.

Το βιβλίο ανασυνθέτει εικόνες ρεαλιστικές με μια γραφή σαφώς προσδιοριζόμενη από το είδος που καλείται να εξυπηρετήσει: το αστυνομικό μυθιστόρημα. Αρκετοί διάλογοι, λόγος συμπυκνωμένος, περιεκτικός, ωστόσο λιτής εκφραστικής, χωρίς μεγάλες περιγραφές αλλά με μια ωμότητα που παραπέμπει σε αστυνομικό έργο ενίοτε και σε ψυχολογικό θρίλερ. Μια ρέουσα, κινηματογραφική ροή που δίνει το στίγμα της εικόνας που περιγράφει εντείνοντας την αγωνία και κορυφώνοντας το συναίσθημα εξυπηρετεί την καταγραφή της δράσης.

Ένα βιβλίο που οι θιασώτες της αστυνομικής λογοτεχνίας θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα.

Διαβάστε επίσης:

Παναγιώτης Κωνσταντόπουλος – Ο θησαυρός