Ο τίτλος ουσιαστικά τα λέει όλα. Ο Μοντεβέρντι επιλέγει για το έργο του το τέλος της Οδύσσειας του Ομήρου. Από ένα εμβληματικό έργο της ανθρωπότητας και της ανθρώπινης διανόησης επιλέγει τον επίλογο για να μιλήσει με την μουσική του για την ανθρώπινη ύπαρξη. Να μας προτείνει μια ανάγνωση της πράξης της ζωής.

Το έργο ξεκινά με έναν πρόλογο στον οποίο βλέπουμε την umana fragilità, την ανθρώπινη ευθραυστότητα να είναι έρμαιο του Χρόνου, της Τύχης και του Έρωτα οι οποίοι την ξεγυμνώνουν από κάθε αίσθηση προσωπικής βεβαιότητας και την αφήνουν γυμνή και σχεδόν εγκαταλελειμμένη να βαδίσει και να πράξει στο ταξίδι της ζωής.
Μετά τον πρόλογο αυτόν αρχίζει η αφήγηση της ιστορίας.

Βλέπουμε στους χαρακτήρες όλα τα στοιχεία του ανθρώπου, τις πιθανές σχέσεις, και συμπεριφορές. Τον έρωτα ως τρόπο ύπαρξης που μέσω της ηδονής και της προσωπικής ευχαρίστησης αδιαφορεί για τα υπόλοιπα με το ζευγάρι Μελανθώ και Ευρύμαχος. Την κενοδοξία, την φιλαργυρία, τον φθόνο, την υπερηφάνεια, τον δόλο με τους τρεις Μνηστήρες. Την γαστριμαργία, την πλεονεξία, την βία και την δειλία με τον Ίρο. Την φιλία, την εμπιστοσύνη και την ελπίδα με τον Εύμαιο. Την στοργή και την αμφιθυμία ανάμεσα στο καθήκον και στο συναίσθημα με την Ευρύκλεια. Την υικότητα και την ενηλικίωση με τον Τηλέμαχο. Την παρουσία του Θείου και την σχέση του με τους θνητούς με την Αθηνά.

Και τέλος το πλήρες δράμα της ανθρώπινης ύπαρξης με την θηλυκή και την αρσενική της πλευρά με το δίπολο Πηνελόπης και Οδυσσέα. Της ύπαρξης που ζει με ακλόνητη πίστη-εμπιστοσύνη για την προσδοκώμενη επιστροφή και επαφή, της ύπαρξης που ταξιδεύει, γνωρίζει, πολεμά, μεταμφιέζεται, αντιμετωπίζει την ζωή ενίοτε κατά πρόσωπο και ενίοτε με προσωπείο, σκοτώνει τους δαίμονες, περνά μέσα από πειρασμούς και αμφιβολίες και καταλήγει να επανενθρονιστεί στην βασιλεία της Σχέσης. Επιστρέφει στην πατρίδα όπου πατρίδα είναι η επαφή με τον Άλλον.

Είμαστε όλοι οι χαρακτήρες του έργου. Κομμάτια μας αντιστοιχούν σε κάθε έναν από αυτούς. Ο Όμηρος και ο Μοντεβέρντι δημιουργούν το πλαίσιο του χώρου και του χρόνου όπου βιώνουμε αυτή την αναπόφευκτη και τόσο συναρπαστική εμπειρία!

Βιογραφικό:

Ο Tάσης Χριστογιαννόπουλος γεννήθηκε στον Πειραιά. Σπούδασε πιάνο και τραγούδι. Από το 1989 πρωταγωνιστεί στη Λυρική Σκηνή και στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών ενώ παράλληλα εμφανίζεται και σε μεγάλα θέατρα του εξωτερικού όπως Νέα Υόρκη, Παρίσι κ.α. ερμηνεύοντας Μάκβεθ, Ντον Τζοβάννι, Ντον Κάρλο, Τραβιάτα, Μαγικό Αυλό κ.α. και δίνοντας συναυλίες. Έχει ηχογραφήσει μεταξύ άλλων τις όπερες: Ταμερλάνος, Ιούλιος Καίσαρ (Χαίντελ), Δαναϊδες (Σαλιέρι), Τα μυστήρια της Ίσιδος (Λέκνιτς-Μότσαρτ), Φάλσταφ (Βέρντι) και τραγούδια των Φ. Νταβίντ, Μ. Γκοντάρ κ.α.

Παράλληλα συνεργάζεται με Έλληνες συνθέτες και έχει ηχογραφήσει μεταξύ άλλων, έργα των Μάνου Χατζιδάκι, Γιώργου Κουρουπού, Νίκου Μαμαγκάκη, Ηλία Ανδριόπουλου, Θάνου Μικρούτσικου και συμπράττει με τραγουδιστές όπως οι Μαρία Φαραντούρη, Σαβίνα Γιαννάτου, Μανώλης Μητσιάς κ.α..  Επίσης γράφει μουσική ο ίδιος. Έργα του: Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας μικρός πρίγκηπας, χοροί για πιάνο, προσευχή για δυο φωνές, μικρός κύκλος τραγουδιών, τα μπαλέτα On the road και Labyrinth, Χριστουγεννιάτικη Ιστορία, Παραμυθοϊστορίες, κύκλοι τραγουδιών για ορχήστρα και φωνή “e.e.cummings” και για πιάνο και φωνή “Thomas Moore”, Κλυταιμνήστρα, παίζονται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Info

Τοποθεσία: Ηρώδειο

Ημέρες και ώρες: 4/8/2020 και 5/8/2020 | Στις  21:00

Πληροφορίες: greekfestival.gr


Διαβάστε επίσης:

Η επιστροφή του Οδυσσέα στην πατρίδα, από την Καμεράτα και τον Γιώργο Πέτρου στο Ηρώδειο