Όλα ξεκίνησαν το 2017, αφού πλέον είχα μετακομίσει οριστικά από το Βερολίνο στην Αθηνα, είχα περάσει στη δραματική του Ωδείου Αθηνών (μια σχολή που όσοι δεν γνωρίζουν, απαιτεί τρομερή προσήλωση λόγω του τρελού ωραρίου 10:00 – 22:00) κι έτσι μια καινούργια φάση στη ζωή μου ξεκινούσε.

Όλο το 17- αρχές ’18, άρχισα σιγά σιγά να γράφω τα κομμάτια σαν νούμερα καμπαρέ. Με είχε εμπνεύσει τρομερά και η σχολή. Ξεκλείδωσε κάτι.

Μέχρι το καλοκαίρι, είχε γεννηθεί το Talkshow. Σε κόνσεπτ, σε κομμάτια, στίχους, όλα.

Φτάνουμε Σεπτέμβρη-Οκτώβρη ’18, κι εγώ ξεκίνησα να ψάχνω παραγωγό γνωρίζοντας πια πως δεν ήθελα να κάνω ένα δίσκο σκέτο πιάνο/φωνή αλλά εμπλουτίζοντας τον με πιο ποπ στοιχεία, beats, synth κλπ.

Βρίσκομαι με τη Nalyssa Green γιατί θα της άνοιγα τότε τη συναυλία -παρουσιαση του “Μπλουμ” και μου προτείνει να μιλήσω με τον Βασίλη Ντοκάκη (No Clear Mind). Τον Βασίλη τον είχα γνωρίσει πολλά χρόνια πριν, από κοινές παρέες. Βρεθήκαμε και κάπως δέσαμε αμέσως. Όλος ο δίσκος – με εξαίρεση τα καθαρά πιανιστικά κομμάτια του- ηχογραφήθηκε στο home studio- κρησφύγετο του Βασίλη στο Μετς. Είχε τα πάντα!

Πριν ξεκινήσουμε τις ηχογραφήσεις, προσπαθούσα να του επικοινωνήσω πώς το έχω φανταστεί σαν concept – τί ήχους ακούω πέρα από πιάνο για το κάθε κομμάτι κλπ.

Τα κομμάτια τα αντιμετωπίζω ατμοσφαιρικά πρώτα. Σαν μονόπρακτα.

Ήθελα επίσης να έχει χιούμορ, πράγμα που λείπει πολύ από τη σημερινή μουσική…

Έτσι, βρισκόμασταν μια φορά τη βδομάδα, (πάντα βράδυ!) φτιάχναμε ήχους και δοκιμάζαμε από την αρχή τι πάει με τι…

Το Βubbles ήταν το πρώτο κομμάτι που ηχογραφήσαμε τον Ιανουάριο του 19.

Ήξερα από την αρχή ότι θέλω στη μελωδία να υπάρχει organ. Φτιάχναμε τη βάση, έπαιζα το πιάνο σε organ και μετά ο Βασίλης συμπλήρωσε ενορχηστρωτικά με κιθάρα και ό,τι άλλο.Με βοήθησε πολύ γιατί συνέβαλε απίστευτα στο τελικό αποτέλεσμα του δίσκου.

Δε γνωρίζω τα μυστικά της μουσικής παραγωγής ή άλλα όργανα πέρα από το πιάνο αλλά τα πήγαμε πολύ καλά με τα σύνθια!

Το Yoga class ήταν το κομμάτι που αποκαλούσαμε ‘boss level’.

Ήταν κάπως δύσκολο από φωνητική άποψης στο να βρεθεί η ισορροπία  “εσωστρέφεια-εξωστρέφεια.” Το τελευταίο μέρος του στο synth είναι ένας αυτοσχεδιασμός μου που κρατήσαμε!

Για το Karma Cut! , το πιο χιουμοριστικό και χαρούμενο κομμάτι του δίσκου, έχει τρομερό ενδιαφέρον πώς οι αρχικές πιανιστικές σκάλες, μεταμορφώθηκαν σε ένα μπάσο.

Τα πιανιστικά (pink, orange, gray, small talk) ηχογραφήθηκαν στο Στούντιο Δισκοι Δισκέξ, καλοκαίρι του 19, κρατώντας την αίσθηση του φυσικού-ζωντανού. Υστερα προστέθηκαν λίγες παραπάνω φωνές για να παίξουμε με το “me, myself & I” φράση -“παρανομαστής” για το θέμα του δίσκου.

Τελευταίο ηχογραφήθηκε το Castform Disaster, στο οποίο μοιράζομαι τα vocals και τη μουσική με το Βασίλη.

Σίγουρα μου λείπει αυτή η περίοδος των ηχογραφήσεων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα χρόνο μετά, κι αφού φτάναμε στο τέλος των ηχογραφήσεων,  συνειδητοποίησα πως ο Βασίλης είχε τηρήσει όλες τις αρχικές -θεατρικές- παρατηρήσεις μου μέσα από ένα δικό του πρίσμα. Κι αυτό λέγεται καλή συνεργασία.

Υστερόγραφο: Σε όλη την πορεία ηχογραφήσεων, παρακολουθούσε σιωπηλά, ένα από τα πιο γλυκά σκυλάκια, η Φρέζα!


Διαβάστε επίσης:

Talkshow: Το νέο άλμπουμ του Kristof