Μέσα από τις ενορχηστρώσεις και τις διασκευές του, ο Σακέτ προσεγγίζει την ευρωπαϊκή μουσική, παντρεύοντας τον ήχο παραδοσιακών οργάνων της Ανατολής και του πιάνου. Στη συναυλία του στο Μέγαρο, ο πολυδιάστατος αυτός μουσικός, που είναι ερμηνευτής του ταρ και του σιτάρ αλλά και τραγουδιστής, θα παρουσιάσει ένα πρόγραμμα με αυτοσχεδιαστικά στοιχεία που βασίζεται στην περσική μουσική παράδοση αλλά και σε διασκευές διάσημων έργων μεγάλων ευρωπαίων συνθετών, όπως του Μότσαρτ και του Μπραμς. Τον Σακέτ πλαισιώνουν ο Soroosh Azemikhah στο πιάνο και ο Siavash Saket στο τουμπερλέκι και το ούντου. Μαζί τους, ο τραγουδιστής Parsa Hassandokht.

Η εμφάνιση του σχήματος στο Μέγαρο πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Μορφωτικό Κέντρο της Πρεσβείας της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν στην Αθήνα και εντάσσεται στο πλαίσιο της Σειράς Γέφυρες που διευθύνει ο Δημήτρης Μαραγκόπουλος.

Μουσική από το Ιράν

Η μουσική του Ιράν αποτελεί συνέχεια της πανάρχαιας μουσικής παράδοσης της Περσίας. Όπως και στην Ινδία, είναι αναμφισβήτητη η ύπαρξη μιας πιο «κλασικής» έντεχνης παράδοσης (με κανόνες, συστήματα, φόρμες, εκπαίδευση) και μιας πιο λαϊκής παράδοσης με άκρως συναρπαστικά σημεία ισορροπίας και σύγκλισης.

Τα ιδιαίτερα «κουρδίσματα» των περσικών τρόπων-κλιμάκων με τα μικροδιαστήματα, η θαυμαστή ισορροπία ανάμεσα στον αυτοσχεδιασμό και την οργανωμένη σύνθεση, η εκλεπτυσμένη δυναμική του ήχου ανάμεσα στην άχνα και την ένταση, οι αντιθέσεις στα τέμπι, τα μοναδικά ηχοχρώματα των οργάνων-έργων τέχνης και κυρίως η σχέση ανάμεσα στον λόγο και τη μουσική (το ένα γεννιέται μέσα από το άλλο), συνιστούν ένα σπουδαίο μουσικό πολιτισμό. Είναι όμως βέβαιο ότι, παρά τη συγγένεια με άλλες παραδόσεις –βυζαντινή, ινδική, αραβική, τουρκική κ.ά.–, ο πολιτισμός αυτός έχει την δική του πορεία και ταυτότητα, γεμάτη βάθος, συναισθήματα, σκέψεις, τεχνική και ερμηνεία.

Ο Keivan Saket είναι μια πολύπλευρη προσωπικότητα μουσικού, ερμηνευτή, πανεπιστημιακού δασκάλου, συγγραφέα. Πέρα από την πλούσια παρουσία στην πατρίδα του, έχει εμφανιστεί στη Σουηδία, την Ινδία, τη Νορβηγία, τη Δανία, τη Γερμανία (με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Μπόχουμ), τις ΗΠΑ, τη Ρωσία, την Αυστρία, το Ιράκ, το Χονγκ Κονγκ, το Κατάρ, το Σύδνεϋ, τις Βρυξέλλες και αλλού.

Ίδρυσε τη μεγάλη ορχήστρα Κeivan Saket με περισσότερους από 60 μουσικούς και τραγουδιστές. Ο Saket έχει δημιουργήσει, μέσα από πολλά έργα του, «γέφυρες» ανάμεσα στην ιρανική και την ευρωπαϊκή μουσική: μέσα από ενορχηστρώσεις αλλά και διασκευές με τη χρήση οργάνων όπως το ταρ και το σιτάρ, προσεγγίζει ευρωπαϊκά έργα συνθετών (Μότσαρτ, Μπραμς, κ.ά.).

Αξίζει να σημειωθεί ότι το πιάνο έχει αφομοιωθεί πλήρως στη μουσική της Περσίας από τον 19ο αιώνα, ενώ ο Morteza Majhoub είναι ο πρώτος που επιχείρησε να προσαρμόσει το κούρδισμα του πιάνου πάνω στο περσικό σύστημα και ο πρώτος που επινόησε ένα ειδικό σύστημα γραφής γι αυτό.