Περισσότερο από μισό αιώνα, το δημιουργικό πνεύμα του Γάλλου δημιουργού Jean Cocteau (1889 -1963) κατέπλησσε τους πάντες με τη δαιμόνια ενεργητικότητά του στο θέατρο, στην ποίηση, στην πρόζα, στον κινηματογράφο, σε σχέδια και πίνακες. Στο μονόπρακτό του «Le Menteur» – « Ο Ψεύτης », στη σειρά του «θεάτρου τσέπης», του ελάσσονος αυτού θεάτρου – «théâtre mineur», αφήνει να λάμψει ένα αστέρι υπό μια γωνία λιγότερο γνωστή. Αυτή η άγνωστη οπτική στο έργο του Cocteau, που συνδιαλέγεται με τα μαθηματικά, θα μας δώσει το έναυσμα για μια περιδιάβαση στον κόσμο των μαθηματικών παραδόξων, από την εποχή του Επιμενίδη και του Ζήνωνα του Ελεάτη μέχρι τον 21ο αιώνα.

Στο πρώτο μέρος της εκδήλωσης ο Γιάννης Φαρμακίδης, σκηνοθέτης και συγγραφέας, θα παρουσιάσει το μονόπρακτο «Ο Ψεύτης» στα γαλλικά και θα διανείμει την μετάφραση του έργου στα ελληνικά στους θεατές για την καλύτερη κατανόησή του.

Ομιλητές

Η Στέλλα Δημητρακοπούλου ζει στο Βόλο και εργάζεται ως Μαθηματικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Έχει ολοκληρώσει τις προπτυχιακές και μεταπτυχιακές της σπουδές στο Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι µέλος της ομάδας ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ από ιδρύσεώς της και συντονίζει τη σχολική λέσχη ανάγνωσης «Ο Μικρός Θαλής» και τη λέσχη ανάγνωσης ενηλίκων «Ο Αειθαλής» στην πόλη του Βόλου.

Ο Γιάννης Φαρμακίδης γεννήθηκε στον Βόλο και έχει ζήσει εκεί όλα τα χρόνια της ζωής του εκτός των σπουδών και της θητείας. Σπούδασε οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Ασχολείται με το θέατρο εδώ και τριάντα χρόνια, ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, συγγραφέας, μεταφραστής. Γνωρίζει αρκετές ξένες γλώσσες. Έχει σκηνοθετήσει τριάντα έξη (36) παραστάσεις. Έγραψε σαράντα (40) έργα και μετέφρασε περισσότερα από εκατό (100) θεατρικά έργα από επτά γλώσσες.

Θαλής + Φίλοι

H ομάδα ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ είναι μια μεγάλη παρέα εθελοντών. Από την ίδρυσή της, το 2005, εμπνέει και στηρίζει τη δημιουργία λεσχών ανάγνωσης και κάθε δραστηριότητα (συνέδρια, ημερίδες, διαλέξεις) που προάγει το στοχασμό, τη γνώση και το διάλογο. Είναι ένα ανοιχτό δίκτυο ενημέρωσης και δράσεων, που ξεκινά από το χώρο της εκπαίδευσης και ανοίγεται στην κοινωνία.