Μια γυναίκα που πλήττει, ο σύζυγος, ο εραστής της και ένας παλιός θαυμαστής. Ένα ερωτικό τρίγωνο, «απαλλαγμένο από όλα τα ρομαντικά στολίδια που περιέβαλλαν τα παραδοσιακά έργα», όπως τονίζει ο επιμελητής του βιβλίου Συμεών Σταμπουλού, καταλήγει σε τετράγωνο και «σε πραγματική έκρηξη αισθημάτων και ενστίκτων και έντονα κωμικές καταστάσεις. Δημιουργείται ένας κόσμος, που αλληλοξεσκίζεται χαμογελαστά, υπακούοντας σε μια προσωπική αντίληψη της πίστης και της τιμιότητας, συντηρώντας ένα φοβερό παιγνίδι έρωτος».

Πρόδρομος του Θεάτρου του Παραλόγου, Ο Ήχος του Κώδωνος συγκρίνεται με τις δημιουργίες του Πιραντέλο και του Σόμερσετ Μομ, αλλά παρέμενε έως σήμερα γνωστό μόνο ως τίτλος. Η δικαστική του περιπέτεια, το 1943, και η απόρριψή του από τις κρατικές σκηνές σε συνδυασμό με την ασυμβίβαστη προσωπικότητα του συγγραφέα του έχουν δημιουργήσει γύρω του έναν μύθο. Τον μύθο αυτόν φωτίζει η παρούσα έκδοση προσφέροντας, πέρα από την απόλαυση του κειμένου, πλήθος πληροφορίες για το πώς προηγήθηκε της εποχής του και τις περιπέτειες του εξαιτίας όσων, όπως λέει ο ίδιος ο Σκαρίμπας, καθήλωσαν το ελληνικό θέατρο σε μεταφράσεις ξένων έργων και «χλαμύδες και περικεφαλαίες».

Για τον Γιάννη Σκαρίμπα

«Ανάξιος ανιψιός αρχιληστάρχων θείων και απόγονος Σουλιωτών προγόνων», κατά τη δική του διατύπωση, ο Γιάννης Σκαρίμπας γεννήθηκε στη Φωκίδα το 1893 και πέρασε όλα του τα χρόνια, έως τον θάνατό του το 1984, στη Χαλκίδα με την οποία και ταυτίστηκε. Με το πρώτο του ήδη διήγημα, το 1929, απέσπασε ομόφωνα το πρώτο βραβείο του περιοδικού Νεοελληνικά Γράμματα για «το πρωτότυπο ύφος του, την εκρηκτική του γλώσσα και τις πλούσιες εικόνες του που μοιάζουν με λαϊκές ζωγραφιές». Αμέσως καθιερώθηκε ως συγγραφέας με δικό του προσωπικό ύφος, το περίφημο «α-λα-Σκαρίμπα ύφος», όπως το αποκάλεσε τότε ο Φώτης Κόντογλου.

Ποιητής, πεζογράφος, θεατρικός συγγραφέας, βιβλιοκριτικός, αθυρόστομος αρθρογράφος και επιστολογράφος, υπονομευτής κάθε σύμβασης, από τους σημαντικότερους Έλληνες υπερρεαλιστές, δεν έπαψε ποτέ να ξαφνιάζει με την καινοτομία και την εφευρετικότητά του. Από τα γνωστότερα έργα του: Το θείο τραγί, Μαριάμπας, Ουλαλούμ, Το ’21 και η αλήθεια, Φυγή προς τα μπρος, Καραγκιόζης ο Μέγας, κ.ά