Το βιβλίο, Νοηματική Γλώσσα. Ένα κλειδί και μια παγίδα για κωφούς και ακούοντες της Ελένης Καβαζίδου κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Ραδάμανθυς.

Η Ελένη Καβαζίδου θέτει κρίσιμα ερωτήματα και δίνει τεκμηριωμένες απαντήσεις βασισμένη στις πιο αξιόπιστες ακαδημαϊκές πηγές της τελευταίας εικοσαετίας. Ταυτόχρονα αναδεικνύει σημεία κλειδιά για τις μελλοντικές έρευνες.

-Αποτελεί κλειδί ή παγίδα η Νοηματική Γλώσσα; Ποιά είναι τα στάδια εξέλιξής της, τα προτερήματα και οι αδυναμίες της;

-Ποιά είναι η γενεσιουργός Αιτία της Κουλτούρας των Κωφών; Ποιές συνθήκες ευνόησαν την κοινότητα των κωφών να αναπτυχθεί τόσο πολύ στον 20ο αιώνα; Ποιά τα θετικά και ποιά τα αρνητικά αυτής της ραγδαίας εξέλιξης των κοινοτήτων τους;

-Ποιές είναι οι διαφορές μεταξύ της νοηματικής και της προφορικής γλώσσας στην εγκεφαλική λειτουργία;

-Μπορεί η Νοηματική Γλώσσα να χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση νοητικών, κινητικών και ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων;

Όπως γράφει χαρακτηριστικά η συγγραφέας: «Είναι καλό να γνωρίζουμε τα κλειδιά και τις παγίδες της σύγχρονης νοηματικής γλώσσας και των εκπροσώπων της. Έχοντας τη γνώση, έχουμε τη δύναμη».


Επιμέλεια: Χρήστος Τσαντής


Επεξεργασία Εικόνων, φωτογραφίες εξώφυλλου & οπισθόφυλλου: Πάρις Ιωαννίδης


Εικονογράφηση: Φαχαντίδου-Τσιλιγκίρογλου Άννα, MD, RFSH Καθηγήτρια ΤΕΦΑΑ, Α.Π.Θ., Παιδίατρος, Ιατρός Κοινωνικής Ιατρικής


Φωτογραφίες: Αβράμογλου Κυριακή, φωτογράφος της «Εσαεί Εν Ροή»


  

Η Ε. Καβαζίδου είναι απόφοιτος του Τ.Ε.Φ.Α.Α. του Α.Π.Θ. με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Φυσική Αγωγή και Διδακτορικό στο γνωστικό αντικείμενο της Χοροκινησιοθεραπείας και της Διατροφικής Συμπεριφοράς. Έχει αποκτήσει επάρκεια στη Νοηματική Γλώσσα. Παρουσίασε έρευνές της σε Διεπιστημονικά Συμπόσια και στο Παγκόσμιο Συνέδριο Εκπαίδευσης Κωφών.

Υπήρξε στέλεχος της συντονιστικής επιτροπής του Πανευρωπαϊκού Φεστιβάλ Νεολαίας Κωφών και Ακουόντων καθώς και του αντίστοιχου Ευρωμεσογειακού, ενώ είναι Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Τμήματος Θεάτρου και Χορού του Πολιτιστικού Οργανισμού Μακεδονίας Θράκης «Εσαεί εν Ροή». Μετεκπαιδεύτηκε στην αξιοποίηση διάφορων τεχνικών θεραπευτικής γυμναστικής, φυσικής άσκησης, εναλλακτικής θεραπείας, συστημάτων χορού, εφαρμογών θεατρικού παιχνιδιού και εναλλακτικού θεάτρου.

Εργάζεται ως Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Π/θμιας Εκπ/σης Χανίων με κύριο αντικείμενο την ενίσχυση Καινοτόμων Δράσεων στις θεματικές ενότητες Περιβαλλοντικής Αγωγής, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και Αγωγής Σταδιοδρομίας.

Νοηματική Γλώσσα