Από την αρχική ιδέα για μια ταινία μέχρι την ολοκλήρωση της περνάει χρόνος. Στο πέρασμα του χρόνου, αυτή η πρωταρχική ιδέα ή αντέχει και επιβιώνει της  πάλης με άλλες ιδέες για ταινίες, επικρατεί και υλοποιείται ή εξαφανίζεται. Εφαρμόζω σε κάθε ταινία αυτόν τον δαρβινισμό των ιδεών, εκκινώντας από μια βαθιά ανάγκη κάθε ταινία να διερευνήσει  μια απολύτως καινούρια για μένα περιοχή, τόσο θεματικά όσο και στυλιστικά, μορφολογικά.

Ο πυρήνας για αυτήν την ταινία υπήρξε η διαπίστωση ότι πολύ συχνά, οι οικείοι των μεγάλων καλλιτεχνών, υπέστησαν τις επιπτώσεις  της πορείας των τελευταίων προς την «πνευματική κορυφή». Αυτές οι «παράπλευρες απώλειες», έγιναν αποδεκτές σιωπηλά από την κοινωνία σαν συνέπειες των ιδιορρυθμιών της «μεγαλοφυΐας», δημιουργώντας κατά κάποιο τρόπο ένα είδος ιδιότυπης ασυλίας.

Η ταινία αναφέρεται στις επώδυνες σχέσεις ενός διάσημου ηθοποιού με τις δυο κόρες του, κατά τη διάρκεια των προβών πάνω στον Μάκβεθ – το έργο που έχει σαν κεντρικό πυρήνα τη δίψα για Ισχύ. Στην Τέχνη όπως και στην Πολιτική (αλλά και στις περισσότερες ανθρώπινες δραστηριότητες με τον τρόπο που αυτές λειτουργούν στις κοινωνίες μας) αυτή η δίψα για Ισχύ είναι κοινή. Μόνο που στην Τέχνη η εξουσία, η περίφημη «πνευματική εξουσία των ταγών», καλύπτεται πίσω από την Αισθητική, την κοινή ανάγκη για το Ωραίο. Η λίστα με σπουδαίους δημιουργούς που προξένησαν καταστροφή γύρω τους παράγοντας υψηλή τέχνη, είναι ατελείωτη. Αν όμως η  ζωή είναι η υπέρτατη αξία, κανένα έργο, κανένα αριστούργημα δεν μπορεί να δικαιολογήσει τον πόνο ή την καταστροφή μιας ύπαρξης.

Αυτές τις σχέσεις καταστροφής αφηγείται αυτή η ταινία. Μια ταινία για την οποία έκανα πρόβες εντατικά πάνω από ένα χρόνο με δύο εξαιρετικές ηθοποιούς, την Aurora Marion και την Katia Leclerc O’ Wallis, πριν γράψω το σενάριο με την Ευγενία Παπαγεωργίου και αρχίσω τα γυρίσματα με την καθοριστική συμμετοχή του Κώστα Αρζόγλου και της Estelle Marion καθώς και όλων των συνεργατών: Ολυμπία Μυτιληναίου (φωτογραφία), Ευγενία Παπαγεωργίου (μοντάζ), Χρήστος Κωνσταντέλλος, Ιφιγένεια Τζιμούλη (σκηνικά), Αριάδνη Νικολούδη (κοστούμια), Γιάννης Καραμήτρος, Ιάσων Θεοφάνου (ηχοληψία), Κώστας Μπώκος/Studio 19 (σχεδιασμός ήχου).

Info:

Ο Νίκος Κορνήλιος γεννήθηκε στην Αθήνα. Για πολλά χρόνια έζησε στο Παρίσι, όπου έγραψε μουσική για ορχηστρικά σύνολα και σκηνοθέτησε στο Εθνικό Θέατρο, μεταξύ άλλων. Το 1982 γύρισε την πρώτη του ταινία. Οι ταινίες του έχουν παρουσιαστεί σε πολλά διεθνή φεστιβάλ. Διδάσκει υποκριτική για το θέατρο και τον κινηματογράφο.

• Η ταινία “Η Τέχνη Καταστρέφει”, του Νίκου Κορνήλιου, θα προβληθεί στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης την Πέμπτη 9 Νοεμβρίου, στις 19:30 (αίθουσα Τόνια Μαρκετάκη) και την Παρασκευή 10 Νοεμβρίου, στις 15:30 (αίθουσα Σταύρος Τορνές). 


Διαβάστε επίσης:

Η Τέχνη καταστρέφει, του Νίκου Κορνήλιου στο 58ο ΦΚΘ

Το πρόγραμμα του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης