Καλοκαιρινές βραδιές στην οθόνη του Κήπου με μεγάλες παραστάσεις όπερας και συναυλίες από σπουδαία ορχηστρικά σύνολα, ερμηνευτές με εντυπωσιακή διεθνή πορεία και εμβληματικούς αρχιμουσικούς της εποχής μας. Φέτος, απολαμβάνουμε στο υπαίθριο μουσικό σινεμά του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών για δεύτερη χρονιά τους καρπούς της συνεργασίας του με την UNITEL, μιας από τις σημαντικότερες εταιρείες παραγωγής και διανομής πολιτιστικού περιεχομένου σε όλο τον κόσμο.

Μετά την Ιταλία και την Αρένα της Βερόνας, από όπου παρακολουθήσαμε την «Κάρμεν», σειρά έχει η Αυστρία. Έτσι, την Πέμπτη 29 Ιουνίου στις 8:30 το βράδυ, θα συναντήσουμε στην περίφημη Musikverein [Μουζίκφεραϊν] τον σούπερ σταρ του βιολιού Λεωνίδα Καβάκο, τη Φιλαρμονική της Βιέννης και τον καταξιωμένο δανό μαέστρο Herbert Blomstedt [Χέρμπερτ Μπλόμστεντ], που θα μας μεταφέρουν σε ένα μουσικό ταξίδι στον χρόνο, μέσα από συναρπαστικά έργα του ρεπερτορίου του 18ου, του 19ου και του 20ού αιώνα. Στο πρόγραμμα του έλληνα βιρτουόζου βιολονίστα, το Kοντσέρτο για βιολί σε ρε μείζονα του Johannes Brahms [Γιοχάννες Μπραμς] και το τρίτο μέρος από την Παρτίτα αρ. 1 σε σι ελάσσονα για σόλο βιολί του Johann Sebastian Bach [Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ]. Η προβολή ολοκληρώνεται με την Πέμπτη Συμφωνία του Carl Nielsen [Καρλ Νήλσεν], μία από τις πιο αντιπροσωπευτικές δημιουργίες του επιφανούς δανού συνθέτη.

Οι εκδηλώσεις στον Κήπο του Μεγάρου πραγματοποιούνται με τη χορηγία της Motor Oil.

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα

Ο αρχιμουσικός Herbert Blomstedt, αν και έκανε το ντεμπούτο του με τη διάσημη Φιλαρμονική της Βιέννης σε μεγάλη ηλικία, έγινε ένας από τους πιο αγαπημένους αρχιμουσικούς του βιενέζικου συνόλου. Πρόσφατα μάλιστα, του απενεμήθη ο τίτλος του επίτιμου μέλους της Ορχήστρας. Στη συναυλία του με τη Φιλαρμονική της Βιέννης, o Blomstedt παρουσιάζει ένα από τα πλέον αντιπροσωπευτικά έργα της Σκανδιναβικής Σχολής, τη Συμφωνία αρ. 5 του Δανού Carl Nielsen. O Blomstedt αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η μουσική του Carl Nielsen αποπνέει κάτι ξεχωριστό, κάτι απροσμέτρητο. Ξεχειλίζει από δανέζικο χιούμορ: είναι συνάμα πολύ σοβαρή αλλά και πολύ κωμική, και ταυτόχρονα μεγαλειώδης». Η Πέμπτη γράφτηκε μεταξύ 1920 και 1922 και θεωρείται μία από τις σπουδαιότερες συμφωνικές συνθέσεις του Nielsen. Έργο πρωτότυπο, από συνθετικής άποψης, αλλά και περίπλοκο συνδυάζει με ευφάνταστο τρόπο τον Ρομαντισμό και τον Μοντερνισμό.

Στον αντίποδα των συναρπαστικών πειραματισμών του Carl Nielsen βρίσκεται το Κοντσέρτο για βιολί του Johannes Brahms, ένα από τα πιο αγαπημένα και πολυπαιγμένα έργα που έχουν γραφτεί ποτέ για βιολί και ορχήστρα. Στη συναυλία της Μουζίκφεραϊν, το ερμηνεύει μοναδικά ο μεγάλος Έλληνας βιρτουόζος Λεωνίδας Καβάκος.

Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κοντσέρτου είναι το εξαιρετικό ηχητικό βάθος του, γεγονός που οφείλεται στη χρήση από τον συνθέτη των χαμηλών περιοχών του βιολιού. Πηγή έμπνευσης για τον Brahms υπήρξε η εκπληκτική μαεστρία του αριστοτέχνη Ούγγρου βιολονίστα Joseph Joachim. Γι’ αυτόν άλλωστε γράφτηκε το συγκεκριμένο έργο-πρόκληση, το οποίο αναδεικνύει με εντυπωσιακό τρόπο τις δεξιοτεχνικές ικανότητες αλλά και τη μουσικότητα του εκάστοτε σολίστ.

Το πρόγραμμα των προβολών στον Κήπο Ιούνιος-Ιούλιος 2023

Στο υπαίθριο μουσικό σινεμά του Κήπου, τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε επίσης την όπερα «Μαντάμα Μπαττερφλάυ» (6/7) από το Φεστιβάλ του Μπρέγκεντς και μία ακόμη συναυλία της Φιλαρμονικής της Βιέννης στην Μουζίκφεραϊν (13/7), στην οποία εμφανίζονται δύο μεγάλοι σταρ της κλασικής μουσικής: η θρυλική πιανίστα Martha Argerich και ο σπουδαίος αρχιμουσικός Zubin Mehta.