Ελάτε να «δούμε» μουσική καθισμένοι στο γρασίδι πίνοντας ένα δροσερό κοκτέιλ και να απολαύσουμε το φημισμένο ολλανδικό σύνολο και τον πιανίστα Yefim Bronfman [Γέφιμ Μπρόνφμαν] σε ένα από τα πιο αγαπημένα κοντσέρτα για πιάνο όλων των εποχών, το «Αυτοκρατορικό» του Ludwig van Beethoven [Λούντβιχ βαν Μπετόβεν]. O ρωσικής καταγωγής βιρτουόζος του πιάνου θα ερμηνεύσει επίσης τη Σπουδή αρ. 8 σε φα μείζονα του Frédéric Chopin [Φρεντερίκ Σοπέν]. Το πρόγραμμα της Concertgebouw [Κονσέρτχεμπαου] περιλαμβάνει επίσης τρία συμφωνικά έργα, γραμμένα όλα σε διαφορετικό ύφος: τη Σεχραζάντ του Nikolai Rimsky-Korsakov [Νικολάι Ρίμσκι-Κόρσακοφ], την Ορχηστρική εισαγωγή από το έργο «Τα ερείπια των Αθηνών» του Beethoven και τον Σλαβικό χορό σε λα ύφεση μείζονα του Antonín Dvořák [Αντονίν Ντβόρζακ].

Η μαγνητοσκόπηση της συναυλίας της Βασιλικής Ορχήστρας Concertgebouw από το Φεστιβάλ της Λουκέρνης προέρχεται την πλούσια συλλογή της εταιρείας οπτικοακουστικών παραγωγών κλασικής μουσικής UNITEL, όπως άλλωστε και οι υπόλοιπες τρεις μουσικές συναντήσεις κορυφής που προβάλλονται στον Κήπο.

Δύο μεγάλοι καλλιτέχνες στα καλύτερά τους

«Πραγματική αποκάλυψη», γράφει η Wall Street Journal για τον Andris Nelsons [Άντρις Νέλσονς], ενώ η ελβετική εφημερίδα Neue Zürcher Zeitung συμφωνεί και επαυξάνει: «Ήταν ολοφάνερο, τόσο οπτικά όσο και ακουστικά, ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με μια χαρισματική προσωπικότητα που εμπνέει, με τον δυναμισμό της, τους μουσικούς». Και όταν η εκρηκτική ιδιοσυγκρασία του νεαρού μαέστρου συνδυάζεται με τη γαλήνια δύναμη του πιανίστα Yefim Bronfman, έχουμε να κάνουμε με δύο μεγάλους καλλιτέχνες στα καλύτερά τους!

Σε αυτή τη συναυλία με την Concertgebouw, o ρωσικής καταγωγής Bronfman, σολίστ με ευρύ ρεπερτόριο που εκτείνεται από τον Κλασικισμό μέχρι τους σπουδαίους Ρώσους συνθέτες του 20ού αιώνα, εντυπωσιάζει με την ερμηνεία του στο Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 5 σε μι ύφεση μείζονα, έργο 73 («Αυτοκρατορικό») του Ludwig van Beethoven, το οποίο διαδέχεται στο πρόγραμμα την Ορχηστρική εισαγωγή από το έργο «Τα ερείπια των Αθηνών», έργο 113, επίσης του Beethoven, μια σύνθεση με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το ελληνικό κοινό. Στο «Αυτοκρατορικό», ο ακροατής έχει την αίσθηση μιας αντιστροφής ρόλων ανάμεσα στον Βronfman και στον Nelsons, καθώς η ερμηνεία του διεθνώς αναγνωρισμένου πιανίστα, παρά τα απαιτητικά δεξιοτεχνικά περάσματα του Κοντσέρτου, αποπνέει μια βαθιά ηρεμία που τιθασσεύει τον παρορμητισμό του Nelsons.

To δεύτερο σημαντικό έργο της βραδιάς, η Σεχραζάντ, έργο 35 του Nikolai Rimsky-Korsakov, είναι μια εντυπωσιακά λαμπερή συμφωνική σουίτα, την οποία ο ρώσος μουσουργός εμπνεύστηκε από την αραβική συλλογή ιστοριών Χίλιες και μία νύχτες. «Είναι μαγικός ο τρόπος με τον οποίο ο μαέστρος καθοδηγεί τους μουσικούς της Ορχήστρας, προεκειμένου να αναδείξουν τον πλούτο των ηχοχρωμάτων του έργου», σχολίασε η Luzerner Zeitung, ενώ ο ισπανικός Τύπος σημείωσε: «Απόψε είχαμε την εντύπωση ότι όντως η Concertgebouw είναι η καλύτερη ορχήστρα του κόσμου».

Το πρόγραμμα συμπληρώνεται από τον Σλαβικό χορό αρ. 3 σε λα ύφεση μείζονα, έργο 46, μια πόλκα γραμμένη από τον Antonín Dvořák στο πνεύμα της λαϊκής βοημικής παράδοσης, καθώς και από μια σύντομη σύνθεση υψηλών τεχνικών απαιτήσεων, για σόλο πιάνο, του Frédéric Chopin, τη Σπουδή αρ. 8 σε φα μείζονα, έργο 10.

Διάρκεια | 108 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)