Στις 20 Δεκεμβρίου, μαζί με τον Γιώργο Αβραμίδη, θα παρουσιάσουμε ζωντανά στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων –και για πρώτη φορά στην Αθήνα–  το δίσκο που κυκλοφορήσαμε μέσω της Thirsty Leaves Music με τίτλο One.

Μία από τις συχνότερες ερωτήσεις που δεχόμαστε αφορά τον ίδιο τον τίτλο: ναι, το One είναι το δισκογραφικό ντεμπούτο μας ως MAGAM – και ταυτόχρονα η πρώτη κυκλοφορία της Thirsty Leaves σε βινύλιο. Ο One, όμως, προϋπήρχε και είναι πρόσωπο, έστω και φανταστικό: είναι ο ένας εκ των δύο κεντρικών χαρακτήρων σ’ ένα (αδημοσίευτο) θεατρικό κείμενό μου, απ’ το οποίο άντλησα και τους περισσότερους τίτλους για τα κομμάτια. (Ο έτερος είναι ο Another, που θα δανείσει το όνομά του στον επερχόμενο δεύτερο δίσκο μας.)

Παρεμπιπτόντως, οι δύο δίσκοι αποτελούσαν εξαρχής μια ενότητα: προετοιμάστηκαν ταυτόχρονα την τελευταία πενταετία (υπάρχουν και ιδέες που περίμεναν υπομονετικά ακόμη περισσότερο ώσπου να βρουν τελικά εδώ την ολοκλήρωσή τους), ενώ η βασική ηχογράφηση της τρομπέτας για αμφότερους έγινε την ίδια μέρα, στο Μπέι Χαμάμ…

Ηχογραφήσεις και Μπέι Χαμάμ: Ο Γιώργος είχε επιλέξει  1-2 αυτοσχεδιασμούς μου πάνω στους οποίους τον ενδιέφερε να αυτοσχεδιάσει με τη σειρά του. Κάναμε μια ηχογράφηση σε στούντιο, που έμελλε ν’ αποτελέσει τη μία πλευρά του One (‘No Bey side’), κι αφού πειστήκαμε να προχωρήσουμε, εγώ πρότεινα να ηχογραφηθεί η τρομπέτα για τα υπόλοιπα κομμάτια σε χώρο με φυσικό βάθος και ο Γιώργος από την πλευρά του να μην ακούσει τίποτε από αυτά πάνω στα οποία θα καλούνταν να παίξει προτού πατήσουμε το record.

Η διαδικασία της αδειοδότησης για ηχογράφηση σε μνημειακό χώρο μάς ταλαιπώρησε, παρόλη την καλή διάθεση της αρμόδιας εφορίας αρχαιοτήτων, για 7 μήνες (!), ώσπου τελικά μας επετράπη η είσοδος –για μία μέρα… Στήσαμε τα μικρόφωνα, ο Γιώργος φόρεσε τα ακουστικά, εγώ έβαλα να παίζει ένα σετ περίπου μιας ώρας, αποτελούμενο από δικούς μου αυτοσχεδιασμούς, που είχα ετοιμάσει με τη λογική ότι θα κρατήσουμε μόνο τα καλύτερα μέρη. Και… ο Γιώργος δε σταμάτησε ούτε για ανάσα, μέχρι που αναγκάστηκα να τον ενημερώσω ότι η ηχογράφηση τελείωσε. Κι αυτό ήταν: αντί για ένα δίσκο, είχαμε υλικό για δύο.

Μία άλλη συχνή απορία αφορά τα όργανα που χρησιμοποιώ εγώ: Πρόκειται κυρίως για φυσικά ιδιόφωνα κρουστά (glockenspiel, βιμπράφωνο, μαρίμπες, timpani, tubular bells) που σάμπλαρα νότα προς νότα με τη συνδρομή του Βασίλη Μπαχαρίδη και στη συνέχεια χρησιμοποίησα για να φτιάξω τα δικά μου virtual instruments που μπορώ να παίζω μέσω keyboard.

Τέλος, το εξώφυλλο: Θέλαμε ένα logo που να εκφράζει απόλυτα τους MAGAM. Μετά από μήνες στασιμότητας, ζήτησα τη συμβουλή του Ανδρέα Νεοφύτου, που είχα γνωρίσει στο μεταξύ. Το επόμενο πρωί είχαμε το logo που θέλαμε (και μάλιστα πριν προλάβω καν να του εξηγήσω αρκετά από αυτά που είχαμε σκεφτεί) και ο Ανδρέας προσφέρθηκε ν’ αναλάβει εξ ολοκλήρου τη γραφιστική πλευρά του εγχειρήματος.

Η συνέχεια στο ΚΕΤ…

Info: 

Ο moogy alien άρχισε να φτιάχνει μουσική το 2001 χωρίς προηγουμένως να φροντίσει να διδαχθεί πώς θα έπρεπε αυτή να φτιάχνεται, ενώ στη διάρκεια αυτών των ετών επιμένει κιόλας να μη μαθαίνει πράγματα παρά μόνο μέσω της πειραματικής μεθόδου και της επακόλουθης ακρόασης των αποτελεσμάτων. Η προσέγγισή του θα μπορούσε να συνοψιστεί στο «αν ακούγεται καλό, τότε είναι καλό».

Ιδρυτής και επιμελητής του πειραματικού label Thirsty Leaves Music (από τα τέλη του 2014), έχει στο ενεργητικό του 6 προσωπικές κυκλοφορίες και συμμετοχές σε συλλογές, καθώς και την παραγωγή ή / και το artwork για κυκλοφορίες άλλων καλλιτεχνών.

moody-alien.weebly.com


– Οι MAGAM (Γιώργος Αβραμίδης και moody alien) παρουσιάζουν για πρώτη φορά στην Αθήνα τον πρώτο τους δίσκο, με τίτλο One, την Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου, στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων.


Διαβάστε επίσης: