Το συνέδριο πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ελληνικό και Παγκόσμιο Θέατρο: Δραματουργία, Παράσταση, Εκπαίδευση» (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Ε.Κ.Π.Α.), με το «Πρόγραμμα Νεοελληνική Γραμματολογία και Ιστορία των Ιδεών (15ος-20ός αι.)» και το Πρόγραμμα «Πολιτισμικοί Διαμεσολαβητές ανάμεσα στην Ελλάδα, στη Γαλλία και άλλες Ευρωπαϊκές χώρες (1830-1974)» του Τομέα Νεοελληνικών Ερευνών του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών (Ε.Ι.Ε.), με τη Γαλλική Σχολή Αθηνών – École Française d’Athènes (E.F.A. Section moderne et contemporaine), με το «Θέατρο της Ημέρας» (Εταιρεία καλλιτεχνικής και παιδευτικής θεατρικής έκφρασης) και με την Εταιρεία «Η νέα ΣΚΗΝΗ».

Ο Μολιέρος υπήρξε κορυφαίος Γάλλος δραματουργός με ευρεία πρόσληψη στον ευρύτερο χώρο της Νοτιο-ανατολικής Ευρώπης από τον 17ο αιώνα (παραστάσεις στη Γαλλική Πρεσβεία στην Κωνσταντινούπολη) έως τις μέρες μας.

Κύριος στόχος του Συνεδρίου είναι να αναδειχθούν διαφορετικές πτυχές της πρόσληψης του έργου του στη νεοελληνική παιδεία και στο νεοελληνικό θέατρο, από τον 18ο αιώνα έως σήμερα.

Οι εργασίες του Συνεδρίου θα διεξαχθούν στις 23-24 Νοεμβρίου 2022 στο αμφιθέατρο «Λεωνίδας Ζέρβας» του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών.

Θα συμμετάσχουν με ανακοινώσεις τους πάνω από 40 ομιλητές που θα καλύψουν τις παρακάτω θεματικές:

Πρόσληψη στον 18ο και 19ο αιώνα
Προσεγγίσεις του Ταρτούφου
Προσεγγίσεις του Δον Ζουάν
Προσεγγίσεις του Μισάνθρωπου
Μολιέρος εκτός συνόρων / Διεθνείς απηχήσεις
Θέατρο για Παιδιά
Θεωρητικές προσεγγίσεις
Η πρόσληψη του Μολιέρου στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα
Η πρόσληψη του Μολιέρου στο δεύτερο μισό του 20ού αιώνα και στις αρχές του 21ου
Σκηνογραφία – Ενδυματολογία
Ο Μολιέρος σε Κρατικές Σκηνές και ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.
Σύγχρονες δραματουργικές και σκηνοθετικές προσεγγίσεις

Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα εδώ.

Κεντρική φωτογραφία θέματος: Pierre Mignard I, Portrait of Molière painted at Avignon c. 1658 (cropped), Photographer: René-Gabriel Ojéda | Wikimedia Commons