Εδώ και είκοσι χρόνια μας έχουν δώσει μερικούς από τους πιο αξιοπρόσεκτους ήχους που έχουν βγει ποτέ από μία μπάντα. Οι Mode Plagal επιστρέφουν και μέσα από «την κοιλιά του κήτους» μας χαιρετούν, υποσχόμενοι πως δεν θα τους καταπιεί ποτέ! Ο Θοδωρής Ρέλλος μας μιλάει εκ μέρους όλων για την πορεία τους και το νέο δίσκο, και εμείς απλώς ανυπομονούμε για το διήμερο που έρχεται στο Half Note!

 

Με προσεγμένους προσωπικούς δισκούς και εμφανίσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, οι Mode PlagalΚλέων Αντωνίου, Θοδωρής Ρέλλος, Αντώνης Μαράτος, Τάκης Κανέλλος, Florian Mikuta – ξεχωρίζουν για την αενάως δημιουργική προσέγγιση τους στη μουσική μέσα από την jazz και την world fusion. Στο πνεύμα αυτό, αλλά και με εμπνευσμένες και ευφάνταστες ποιητικές αναφορές και ο καινούργιος δίσκος τους με τίτλο Στην κοιλιά του κήτους που τώρα παρουσιάζουν…

 

Συνέντευξη στην Μαρία Κωφίδου

 

CultureNow: Πώς δημιουργήθηκε η μπάντα Mode Plagal και γιατί επιλέξατε το «πλάγιος τρόπος»;

Θοδωρής Ρέλλος: Νομίζω ότι το συγκρότημα υπήρχε από πάντα. Με άλλα ονόματα, με ένα-δύο αλλαγές στο μπάσο στα πλήκτρα και στα κρουστά. Με τον τίτλο Mode Plagal κάνουμε λόγο αφενός για το υλικό που θα προερχόταν από την τροπική (modal) μουσική της περιοχής των Βαλκανίων και αφετέρου για μία στάση απέναντι στα πράγματα (plagal), με την έννοια της προσαρμοστικότητας στις ανάγκες της εποχής. 

 

C. N.: Έχετε δημιουργήσει ένα μουσικό ιδίωμα χρησιμοποιώντας την τεχνοτροπία της jazz σε συνδυασμό με κυρίως την ελληνική παράδοση καθώς και άλλα μουσικά στοιχεία. Ήταν κάτι που προέκυψε στην πορεία της μεταξύ σας συνεργασίας ή ήταν εξαρχής ζητούμενο να δημιουργήσετε κάτι εντελώς καινούριο, διαφορετικό και πρωτοποριακό; 

Θ. P.: Ο δαίμων της πρωτοπορίας υπήρχε από την αρχή, αλλά το αποτέλεσμα προέκυψε στην πορεία. 

 

C. N.: Ποιες ήταν οι επιρροές σας;

Θ. P.: Διάφορες προσωπικότητες της ελληνικής και διεθνούς μουσικής – και όχι μόνο – σκηνής, που θα θέλαμε να έχουμε σχέσεις μαζί τους και να αναφερόμαστε μέσα από την εργασία μας σ’ αυτούς. 

 

C. N.: Τα ελληνικά συγκροτήματα καθώς και οι μουσικοί που υπηρετούν τη jazz σκηνή, πιστεύετε ότι έχουν την αναγνώριση που τους αρμόζει εντός των συνόρων;

Θ. P.: Θα μπορούσαν να την έχουν, αλλά τους προδίδει η ανάγκη τους για δουλειά και έτσι ο κόσμος τους βλέπει συχνά να παίζουν πίσω από διάφορους τραγουδιστές, αγνοώντας τη δική τους καλλιτεχνική δραστηριότητα η οποία  λειτουργεί για τους μουσικούς τους ίδιους σαν ένα πνευματικό άλλοθι και για να μην τρελαθούν.

 

C. N.: Τι χαρακτηρίζει την νέα σας δισκογραφική σας δουλειά με τίτλο «Στην κοιλιά του κήτους»;

Θ. P.: Μάλλον η ύπαρξη αρκετών  κειμένων – ποιημάτων.

 

C. N.: Το στοιχείο του πειραματισμού είναι έκδηλο στο νέο σας δίσκο. Ποιο ήταν το concept για τη δημιουργία του;

Θ. P.: Ήταν να φέρει ο καθένας  μας, δικές του συνθέσεις ή ιδέες που θα ενορχηστρώναμε και θα παίζαμε όλοι μαζί.

 

C. N.: Τι αναμένεται να δούμε στις εμφανίσεις στη σκηνή του Half Note;

Μ. P.: Τραγούδια που εναλλάσσονται με ορχηστρικά θέματα, κομμάτια και αυτοσχεδιασμούς που όλοι κουβαλάμε στο μουσικό μας DNA, και πιστεύω με αρκετή διάθεση για πειραματισμό.

 

C. N.: Πιστεύετε ότι το ελληνικό κοινό είναι «εκπαιδευμένο» σε αυτού του είδους τα ιδιαίτερα ακούσματα; ή ότι κατά μεγάλο ποσοστό τα μέσα εχουν επιβάλλει την κατανάλωση εύπεπτων λαικοποπ μουσικών προϊόντων;

Θ. P.: Αυτά ακριβώς τα μέσα είναι το παράδειγμα και η επιτομή του σκοτεινού πράγματος που μας περιβάλει, η «κοιλιά του κήτους».

 

C. N.: Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Θ. P.: Να υπάρχουμε σαν γκρουπ.

 

Info: Οι Mode Plagal θα εμφανιστούν στο Half Note στις 18 και 19 Μαϊου 2011.