Η καλλιτεχνική κολεκτίβα Medea Electronique σε συνεργασία με το Κέντρο Επισκεπτών του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, πραγματοποιεί την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου (στις 17:00) εισαγωγικό σεμινάριο για το κοινό στο Κέντρο Επισκεπτών, ενόψει του κύκλου εργαστηρίων που θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2015 στον ίδιο χώρο, με θέμα τη διαδικασία παραγωγής ενός συλλογικού έργου τέχνης με τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας.

Τόσο το εισαγωγικό σεμινάριο, όσο και τα εργαστήρια απευθύνονται σε ενήλικες που δεν είναι απαραίτητο να είναι μυημένοι στην Τεχνολογία, καθώς θα χρησιμοποιηθούν εύκολα προσβάσιμα τεχνολογικά μέσα.

Το σεμινάριο έχει ως στόχο να εισάγει τους συμμετέχοντες στο πνεύμα των καλλιτεχνικών εργαστηρίων Mixed Media Arts που θα πραγματοποιηθούν κατά την περίοδο 4 Ιανουαρίου- 29 Μαρτίου 2015 στο Κέντρο Επισκεπτών του ΚΠΙΣΝ, τα οποία θα χωρίζονται σε πέντε θεματικές ενότητες:

τις ηχητικές/μουσικές κατασκευές,
το video art,
το soundscapes/sound art (ηχογράφηση-ηχοτοπία),
την κατασκευή κούκλας & animation,
το Arduino- physical computing

Κάθε εργαστήριο θα διαρκέσει 20 ώρες (με τρίωρες, τετράωρες και πεντάωρες συναντήσεις), ενώ στο τέλος κάθε θεματικής ενότητας, οι συμμετέχοντες θα παρουσιάσουν ένα συλλογικό έργο τέχνης, ένα installation  προϊόν ως αποτέλεσμα των όσων αποκόμισαν από τη συμμετοχή τους στα δημιουργικά εργαστήρια.

Εισηγητές του σεμιναρίου είναι τα μέλη της Medea Electronique:  Παναγιώτης Γουμπούρος, Μανώλης Μανουσάκης, Timothy Ward, Αλέξανδρος Δρυμωνίτης και Κλεοπάτρα Κοραή, οι οποίοι θα συντονίζουν ξεχωριστά την κάθε θεματική ενότητα των εργαστηρίων.

Η συμμετοχή στο σεμινάριο είναι δωρεάν, απαιτείται όμως προεγγραφή στο Κέντρο Επισκεπτών.

Τόσο το σεμινάριο όσο και ο κύκλος εργαστηρίων της Medea Electronique,  πραγματοποιούνται στο πλαίσιο των θεματικών εκδηλώσεων του Κέντρου Επισκεπτών του ΚΠΙΣΝ με τίτλο «Ακτίνες Δράσης- Σημεία Επαφής».

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ MIXED MEDIA ARTS: 4 Ιανουαρίου 2015- 29 Μαρτίου 2015

ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Εισηγητής – Tim Ward (Συνθέτης)
Οι συμμετέχοντες δημιουργούν τις δικές τους μουσικές/ηχητικές κατασκευές χρησιμοποιώντας διάφορα αντικείμενα, όπως τάπερ, μαγνήτες, καλώδια, ταμπλέτες, κυκλώματα κ.λπ. Ταυτόχρονα, τους δίνεται η ευκαιρία να μάθουν να φτιάχνουν αλλά και να επεξεργάζονται ήχους με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και ειδικού προγράμματος επεξεργασίας.
Ηλικίες: 18 – 65

VIDEO ART
Εισηγητής – Παναγιώτης Γουμπούρος (Σκηνοθέτης)
Οι  συμμετέχοντες γνωρίζουν τον κόσμο του video art. Χρησιμοποιώντας κάμερες και γυρίζοντας υλικό από τους χώρους του Κέντρου Πολιτισμού, δημιουργούν  μία μη αφηγηματική ταινία, στην οποία η έμφαση δίνεται στην αισθητική. Στη συνέχεια, το υλικό μοντάρεται και τίθεται σε επεξεργασία υπολογιστή προκειμένου να παραχθεί το τελικό αποτέλεσμα.

SOUNDSCAPES SOUNDART
Εισηγητής – Μανώλης Μανουσάκης (Παραγωγός – Μουσικός)
Προχωρώντας στην τρίτη συνάντηση, την επόμενη ημέρα, οι συμμετέχοντες θα μάθουν τις βασικές αρχές ηχογράφησης και θα δημιουργήσουν ήχο-τοπία εμπνευσμένα από το πάρκο του Κέντρου Πολιτισμού. Παρόλο που το πάρκο δεν είναι ακόμα κατασκευασμένο θα δημιουργήσουμε ήχο-τοπία για το πώς φανταζόμαστε ότι θα ηχεί ένας χώρος σαν αυτόν. Ουσιαστικά μια virtual ηχητική πραγματικότητα η οποία θα προσδιορίζει τα μελλοντικά ηχοχρώματα, τα οποία θα είναι μια μίξη από ήχους πουλιών δηλαδή φυσικών ήχων συνδυασμένων με μουσικές όπερας, αναγνώσεις βιβλίων κλπ.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΟΥΚΛΑΣ και ANIMATION
Εισηγητής – Κλεοπάτρα Κοραή (Animator / Σκηνοθέτης)
Οι συμμετέχοντες ασκούνται στην κατασκευή κούκλας και αντικειμένων, τα οποία και καλούνται να χρησιμοποιήσουν  στο  μάθημα animation. ΟΙ μαθητές, χρησιμοποιώντας υλικά όπως πλαστελίνη και σιλικόνη, δημιουργούν ομαδικά τις δικές τους κούκλες/χαρακτήρες. Οι κούκλες ζωντανεύουν και γίνονται πρωταγωνιστές σε ιστορίες/ταινίες μικρού μήκους με βάση την τεχνική του stop-motion, αξιοποιώντας τις ιδέες και τη φαντασία των συμμετεχόντων.

ARDUINO
Εισηγητής – Αλέξανδρος Δρυμωνίτης (Προγραμματιστής)
Το Arduino μπορεί να ενταχθεί σε ένα εργαστήρι ευρείας φύσης συνδέοντας πολλούς διαφορετικούς τομείς όπως βίντεο, ήχο, φώτα, ρομποτική, διάδραση. Ουσιαστικά είναι η πλατφόρμα η οποία μπορεί και δίνει μεγάλο εύρος στο χαρακτήρα ενός εργαστηρίου.

Το εν λόγω εργαστήριο στοχεύει στην ένταξη των συμμετεχόντων στον κόσμο του physical computing, το οποίο είναι ο τομέας που εντάσσει τον φυσικό κόσμο στον κόσμο τον υπολογιστών και αντίστροφα. Αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση διάφορων αισθητήρων (π.χ. αισθητήρες απόστασης, πίεσης, θερμοκρασίας, επιτάχυνσης κτλ.) όπου το Arduino συλλέγει πληροφορίες από τους διάφορους αισθητήρες για διάφορους παράγοντες του περιβάλλοντος χώρου και στη συνέχεια μεταδίδει τις πληροφορίες αυτές στον υπολογιστή. Ο υπολογιστής με τη σειρά του δρα, ανάλογα με το πώς έχει προγραμματιστεί, σε σχέση με τις πληροφορίες αυτές. Π.χ. χρησιμοποιώντας έναν αισθητήρα απόστασης, μπορεί κάποιος να προγραμματίσει τον υπολογιστή να ρυθμίζει την ταχύτητα του playback ενός βίντεο ανάλογα με την απόσταση ενός ανθρώπου από τον αισθητήρα. Όσο πλησιάζει τον αισθητήρα τόσο πιο γρήγορα αναπαράγεται το βίντεο.
Μια άλλη πτυχή του physical computing είναι να δίνει ο υπολογιστής πληροφορία στο Arduino.

Το αποτέλεσμα είναι ορατό με διάφορους τρόπους, π.χ. φώτα που αντιδρούν στον ήχο, μοτέρ που κινούν αντικείμενα (μέχρι και ολόκληρα ρομπότ) ανάλογα με τα frames ενός βίντεο αρχείου κτλ. Η ιδέα είναι να συνδυαστεί εικόνα και ήχος με physical computing.