Η Mira Dancy είναι γνωστή για τα αναπαραστατικά ζωγραφικά έργα της και τις site-specific εγκαταστάσεις της που ενσωματώνουν στοιχεία πλεξιγκλάς και άμμου. Το ‘See-Thru Palm’, με ένα νέο σύνολο έργων ζωγραφικής, σχέδια μελάνης μεγάλου φορμά, αλλά και προσθήκες κειμένου και βινυλίου, θα εκτίθεται στην Γκαλερί Δύο Χωριά Ακρόπολη από τις 17 Ιουνίου ως τις 29 Ιουλίου 2023.

Σε όλο το φάσμα της δουλειάς της, η Dancy χρησιμοποιεί τεχνικές διαστρωμάτωσης για να δημιουργήσει ρήξεις στον χώρο. Τυπολογικά αρμονικά αλλά πρακτικά αδύνατα, τα οπτικά παράδοξά της υποδηλώνουν πνευματικές και φιλοσοφικές έννοιες της υποκειμενικότητας, της αιωνιότητας και της σχέσης μας με τη φύση. Τα συγκλίνοντα επίπεδα των πινάκων της απεικονίζουν σώματα σε μεταιχμιακές καταστάσεις, όχι μέσω της απαλής διάλυσης της θολότητας, αλλά μέσω τολμηρών, σκληρών περιγραμμάτων που παραπέμπουν σε μια αναδιάταξη των φυσικών και ψυχολογικών ιεραρχιών. Οι ιδιότητες της γραμμής, του χρώματος και του σχήματος υποτάσσονται σε θεωρητικές δομές, καθώς οι πίνακες προτείνουν έναν κόσμο ώριμο να ξαναπλαστεί με τη φαντασία, να διαμορφωθεί από τη σκέψη και την αίσθηση.

Το έργο της Dancy ενεργοποιείται μέσα από ένα παιχνίδι υπερθέσεων και αντιθέσεων. Τα έργα του ‘See-Thru Palm’ συνεχίζουν συμβολικά αυτή την εξερεύνηση. Οι πίνακες και τα σχέδια μελάνης περιλαμβάνουν μια παιγνιώδη ανταλλαγή μοτίβων – ανάμεσα στο φύλλο του φοίνικα (palm) και την παλάμη του χεριού (palm) – και τα δύο γλαφυρά αποσωματοποιημένα μέσα στην περιδίνηση του εικονογραφικού κόσμου της Dancy. Ερμηνείες του να βλέπεις μέσα από (seethru) νερό, να παρακολουθείς ένα πουλί να μπαίνει σε ένα λουλούδι ή να στοχάζεσαι πάνω στις γραμμές της παλάμης σου, πυροδοτούν τις πολυεπίπεδες συνθέσεις των πινάκων, αλλά και τις πιο διακριτικές αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις στην γκαλερί. Η διαμόρφωση μιας οπτικής εμπειρίας μέσω του συνδυασμού χρώματος, γλώσσας και χωρικών χειρονομιών υπαινίσσεται ένα τηλεσκοπικό συνεχές ανάμεσα στην κατοίκηση ενός σώματος, ενός ποιήματος ή ενός δωματίου.

Σε όλο το εύρος της έκθεσης υπάρχει ανάμικτη η έννοια του γυαλιού ως δοχείου και του γυαλιού ως φακού, δημιουργώντας μια συνομιλία ανάμεσα στην ύλη και στο κενό. Μια μορφή βινυλίου σε στάση κατάδυσης, τοποθετημένη στους γυάλινους τοίχους που βλέπουν στον δρόμο, ρίχνει περιστασιακά τη σκιά της στο εσωτερικό της γκαλερί. Η άρθρωση του χώρου μέσω πολλαπλών αλλεπάλληλων μορφών απηχεί το διατηρητέο που είναι εγγενές στην τοποθεσία της γκαλερί Δύο Χωριά: στεγασμένη σε μια αστική βίλα του τέταρτου αιώνα, η γκαλερί έχει διατηρήσει ένα υπόγειο επίπεδο με την αρχική αρχιτεκτονική του κάτω από γυαλί, ώστε να είναι ορατό στο κοινό από ψηλά. Σε διάλογο με το έργο της Dancy, ο ίδιος ο χώρος παρασύρεται μέσα στον συμπαντικό αναστοχασμό της πάνω στην αλλαγή, τη μονιμότητα και την πληθώρα των ενεργειών που βρίσκονται ακριβώς κάτω από την επιφάνεια του ορατού.

Mira Dancy

H Mira Dancy (γεν. 1979, Newcastle, Ηνωμένο Βασίλειο) ζει και εργάζεται στο Λος Άντζελες. Έλαβε το πρώτο πτυχίο της από το Bard College το 2001 και το μεταπτυχιακό της δίπλωμα (MFA) από το Πανεπιστήμιο Columbia το 2009. Στις ατομικές εκθέσεις της συγκαταλέγονται οι: «Madonna Undone» στη Night Gallery, Λος Άντζελες, «Psychic Nerve» στην Chapter NY, Νέα Υόρκη, Frieze LA στο Λος Άντζελες, «Supple As The Supplicant» στην Galería Agustina Ferreyra, Πόλη του Μεξικού. Στις ομαδικές εκθέσεις που έχει συμμετάσχει περιλαμβάνονται οι εξής: «Somatic Markings» στην Kasmin Gallery, Νέα Υόρκη, «After Hope» στην Γκαλερί Δύο Χωριά, Αθήνα, «3.0» στην Chapter NY, Νέα Υόρκη, «Therefore I am» στη Spurs Gallery, Πεκίνο, «Majeure Force, Part One» στη Night Gallery, Λος Άντζελες. Αφιερώματα στην καλλιτέχνιδα έχουν δημοσιευτεί σε πολλές εκδόσεις, όπως π.χ.: Creative Boom, Contemporary Art Review LA και Vogue. Έργα της Dancy έχουν συμπεριληφθεί σε διάφορες συλλογές, όπως του Columbus Museum of Art στο Κολούμπους, LACMA στο Λος Άντζελες, Whitney Museum of American Art στη Νέα Υόρκη, YUZ Foundation στη Σαγκάη.

Κεντρική φωτογραφία θέματος: Dio Horia, Mira Dancy, Seat of the Crow, Acrylic and ink on paper, 106.5 x 193 cm, 2023