Η Ματίνα Σταυροπούλου επιστρέφει στη μεγαλύτερή της κλίμακα με τις αφαιρετικές ενότητες των έργων της δεκαετίας του 1990. Σήμερα, καλείται από τον εικαστικό Νίκο Κανόγλου να αναδείξει έργα από την πορεία της των τελευταίων 29 χρόνων δημιουργώντας μια νέα περίπλοκη, σημειολογικά, εγκατάσταση όπου κάθε ένθεση γίνεται ανάθεση.

Η ιστορικός τέχνης, Μαργαρίτα Καταγά, σημειώνει: «Η σύμπραξη με τον εικαστικό Νίκο Κανόγλου, αρχής γενομένης το 2022, που ξεκίνησε ως καλλιτεχνική σύμπραξη των δύο, αποτέλεσε για την εικαστικό έναυσμα για το επαναπροσδιορισμό της κλίμακας. Ο Κανόγλου, μελετώντας τις μορφολογικές λεπτομέρειες στο έργο της, διέκρινε τη δυναμική της υπερ-κλίμακας εντός του καθώς και την ισορροπία μεταξύ οριζόντιων και κάθετων συνθέσεων. Η παλινδρόμηση των οπτικών ερεθισμάτων στη μεγαλειώδη αφαίρεση και η νοητική σύνδεση των επιμέρους στοιχείων που προκύπτουν μέσα σε αυτή, την οδήγησε στην απόφαση της επιστροφής σε μνημειακές συνθέσεις, ως νέο πεδίο δράσης.»

Ένας νέος κόσμος ανα-τίθεται. Θέση, φάσμα, κλίμακα, ενσωμάτωση, απο-σωμάτωση.

  • Εικαστική ανάθεση: Νίκος Κανόγλου – Εικαστικός
  • Θεωρητική ανάλυση | Κείμενο Μονογραφίας – 1994: Εμμανουήλ Μαυρομμάτης – Ομότιμος καθηγητής της Ιστορίας της Τέχνης στο Α.Π.Θ.
  • Θεωρητική ανάλυση | Κείμενο Μονογραφίας – 2023: Μαργαρίτα Καταγά – Ιστορικός της Τέχνης, Επιμελήτρια
  • Αρχιτεκτονική σχεδίαση: Φώτης Ζαπαντιώτης – Αρχιτέκτονας μηχανικός Ε.Μ.Π.

Κεντρική φωτογραφία θέματος: Χωρίς τίτλο (λεπτομέρεια έργου), 1997, λάδι σε κάμποτο προετοιμασμένο με κόλλα ζαρντέν, 120 x 140 cm.