Για πρώτη φορά έρχεται στην Ελλάδα η Bárbara Santos, μια από τις σημαντικότερες εκπαιδεύτριες του Θεάτρου του Καταπιεσμένου (με ειδίκευση στις τεχνικές Θέατρο Φόρουμ, Νομοθετικό Θέατρο, Αισθητική του Καταπιεσμένου, κλπ.), και επί χρόνια στενή συνεργάτις και συνεχίστρια του έργου του Augusto Boal, καλεσμένη από την Ακτιβιστική Ομάδα ΘτΚ και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση για ένα MasterClass/Σεμινάριo.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε 30 άτομα που έχουν ήδη κάποια εμπειρία στις τεχνικές του Θεάτρου Φόρουμ και του Θεάτρου του Καταπιεσμένου γενικότερα.

Σύντομη περιγραφή: Το Θέατρο Φόρουμ θα πρέπει να είναι ένα ανοιχτό ερώτημα, το οποίο αντιπροσωπεύει την ανάγκη της ομάδας να κατανοήσει τις συνέπειες που περιβάλλουν τη σύγκρουση και να αναζητήσει τρόπους για να ξεπεραστεί η καταπίεση που αντιμετωπίζει. Για την πρόκληση ενός στοχευμένου αναστοχασμού, που να παράγει μια πρόταση πιθανών απαντήσεων, είναι απαραίτητο το ερώτημα να έχει διατυπωθεί σωστά. Η διαδικασία ταυτοποίησης και επεξήγησης της σύγκρουσης, καθώς και η μετατροπή των συγκρούσεων σε μια δραματική δομή, ως υλικό που θα μπορεί να παρουσιαστεί στο κοινό, θα είναι η βάση για αυτό το σεμινάριο.

Γλώσσα: Αγγλικά


Διαδικασία Αιτήσεων:

Α) Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει μέχρι 20 Αυγούστου 2014 να δηλώσουν τα στοιχεία τους και τη σχέση/εμπειρία τους με το αντικείμενο αποκλειστικά μέσω της ηλεκτρονικής φόρμας που βρίσκεται: ΕΔΩ ή/και στην ιστοσελίδα www.theatroedu.gr

Β) Μέχρι 25 Αυγούστου 2014 η γραμματεία του σεμιναρίου θα απαντήσει σε όσους επιλεγούν μέσω email και θα τους ενημερώσει για το πώς θα καταθέσουν το ποσό ώστε να κατοχυρώσουν τη θέση τους

Διοργάνωση: Ακτιβιστική Ομάδα Θεάτρου του Καταπιεσμένου, Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με το Κινητήρας Στούντιο.

Η Bárbara Santos είναι βραζιλιάνα κοινωνιολόγος, ηθοποιός και εμψυχώτρια του Θεάτρου του Καταπιεσμένου (Kuringa). Έχει μακριά εμπειρία με το ΘτΚ και βαθιά γνώση της μεθοδολογίας του: θεωρία και πράξη. Δούλεψε με τον ιδρυτή της μεθόδου Augusto Boal για πάνω από δύο δεκαετίες, ως συντονίστρια του Centre of Theatre of theOppressed στο Rio de Janeiro (1994-2008) και, διεθνώς, σε πολλά διαφορετικά πεδία και πλαίσια, στη Λατινική Αμερική, την Αφρική, τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη, και συμμετείχε στη σύλληψη πολλών τεχνικών του ΘτΚ, όπως το Νομοθετικό Θέατρο και η Αισθητική του Καταπιεσμένου. Επί του παρόντος, είναι η καλλιτεχνική διευθύντρια του διεθνούς δικτύου «Madalena» (γυναικείες ομάδες Θεάτρου του Καταπιεσμένου) και του «KURINGA– a space for Theatreof the Oppressed», διεθνούς κέντρου πιστοποίησης και εκπαίδευσης Θεάτρου του Καταπιεσμένου, στο Βερολίνο (http://kuringa.org/en/qualification.html). Έχει συχνά αντιμετωπίσει προκλήσεις και δυσκολίες σε πολιτικές και καλλιτεχνικές διαδικασίες δημιουργίας ευκαιριών διαλόγου. Η εξειδίκευσή της βασίζεται σε δεκάδες εμπειρίες ανά τον κόσμο πάνω στο πώς οι ομάδες να εντοπίζουν τα κεντρικά ερωτήματα για την καλλιτεχνική αναπαράσταση, μέσω της εξερεύνησης των κοινωνικών τους πλαισίων. Η Αισθητική του Καταπιεσμένου αποτελεί τη διαδικασία της δουλειάς της για τη διεύρυνση των μέσων έκφρασης και για την αποφυγή του περιορισμού της επικοινωνίας στο λεκτικό μέρος. Αυτή η εργασία αποπειράται να αναπτύξει την αισθητική αντίληψη των μελών της ομάδας, ώστε η ισχύς των ιστοριών που λέγονται, η δύναμη της δραματουργίας τους, να μετατρέπεται σε μια πραγματικά θεατρική (και πολιτική) αναπαράσταση, με την οποία οι ηθοποιοί και οι θεατές να μπορούν να ταυτιστούν και να αναγνωρίσουν τον εαυτό τους.