Στους ζωγραφικούς πίνακες της Amadyar κυριαρχούν το χρώμα και το σχήμα. Κάποια έργα είναι εμπνευσμένα από αυτοβιογραφικά στοιχεία και αναφέρονται σε αναμνήσεις από την παιδική της ηλικία στο Αφγανιστάν, ενώ άλλες σειρές έργων σχετίζονται με μέρη και τόπους που έχει επισκεφτεί, όπως μεταξύ άλλων το μεγάλο χρονικό διάστημα παραμονής της στην Καλιφόρνια. Η Amadyar μεταφέρει τις εικόνες αυτές από το εκάστοτε περιβάλλον της αρχικά σε σχέδια. Βασισμένη σε αυτά τα σκίτσα, δημιουργεί καμβάδες από τους οποίους αναδύονται αφηρημένες συνθέσεις χρώματος. Μέσα από αυτή την διαδικασία περιορίζει τις καθημερινές της εντυπώσεις σε απλά, οργανικά σχήματα, αφήνοντας ταυτόχρονα στον θεατή το περιθώριο να κάνει τους δικούς του συσχετισμούς.

O τίτλος της έκθεσης Making Waves, μπορεί να ερμηνευτεί με διαφορετικούς τρόπους: ίσως να υπονοεί κάτι πολύ εντυπωσιακό και πρωτοποριακό, ή κάτι που προκαλεί αναταράξεις και διαταράσσει την ηρεμία. Η Amadyar συνδυάζει στους πίνακές της μία από τις παλαιότερες τεχνικές και πτυχές της ζωγραφικής σε χρωματικά πεδία (Color Field Painting). Όταν ένα χρώμα οριοθετεί, αγγίζει ή επικαλύπτει το άλλο, οι μεμονωμένες μορφές γίνονται ορατές. Η ένταση των χρωμάτων επιτυγχάνεται με χρωστική που η καλλιτέχνης αναμιγνύει με κουνελόκολλα. Οι ενώσεις των ζωγραφισμένων πεδίων δημιουργούν νέα χρώματα και μορφές, με αποτέλεσμα οι συνθέσεις της να εκπέμπουν ταυτόχρονα αρμονία και ασυμμετρία, ισορροπία και αστάθεια, ηρεμία και ένταση.

Οι τίτλοι των έργων της Amadyar αναφέρονται σε διαφορετικούς τόπους και λειτουργούν σαν μια τελευταία στρώση χρώματος. Για παράδειγμα ο τίτλος του ζωγραφικού έργου “Αγορά” αναφέρεται σε κάτι που είδε ή άκουσε στην τελευταία της επίσκεψη στην Αθήνα και υποδηλώνει μια συγκεκριμένη αίσθηση που δημιουργείται με τον ήχο της λέξης.

Tamina Amadyar

Η Tamina Amadyar γεννήθηκε το 1989 στην Kabul και σπούδασε στην Kunstakademie του Ντύσελντορφ, με καθηγητή τον Tal R. Ζει και εργάζεται στο Βερολίνο. Στις πρόσφατες ατομικές τις εκθέσεις περιλαμβάνονται οι: The Big Dipper, Kewenig, Πάλμα ντε Μαγιόρκα, Ισπανία (2019); It’s a match, Oldenburger Kunstverein, Όλντενμπουργκ (2019); BIG BLUE SKY, Kunstverein Reutlingen, Ρόιτλινγκεν (2018); 10,000 hours, Galerie Guido W. Baudach, Βερολίνο (2017);

Έχει επίσης συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις, όπως: Adrian, George, Peter, Sofia, Tamina., P420 Art Gallery, Μπολόνια (2019); last dance, Autocenter at the KINDL, Βερολίνο (2018); Kunst als Spiegel der Gesellschaft – Werke aus der Sammlung der DekaBank, Schloss Neuhardenberg, Neuhardenberg, Γερμανία (2017); Memories of an elephant, Kunsthaus Essen, Έσσεν (2017); Monday is a day between Sunday and Tuesday, Tanya Leighton, Βερολίνο (2017); You’re just too good to be true, Contemporary Fine Arts, Βερολίνο (2015). Έχει λάβει τις ακόλουθες επιχορηγήσεις: Hooper Projetcs stipend (2015), Helmut E. Kreutzer Stiftung stipend (2013-2014), the Rölfs Partner stipend (2013) και stipend of Heinrich-Böll Stiftung e.V. (2009-2015). Το 2016 συμπεριλήφθηκε στην λίστα του Forbes „30 under 30“.


Κεντρική φωτογραφία θέματος: Tamina Amadyar, Agora, 2019, Pigment and glutin on canvas, 200 x 155 cm