«Αν έπρεπε να ζωγραφίσω αυτή τη νεαρή δεσποινίδα, θα έκανα τα μαλλιά της κόκκινα και πορφυρά, από τον τρόπο με τον οποίο συνδυάζει το μποζολέ με το μπορντό μέσα σε αυτές τις μακριές υπέροχες μπούκλες της!» (σελ. 121)

Ο πιο διάσημος ζωγράφος του εικοστού αιώνα, ο Πάμπλο Πικάσο, γίνεται μυθιστορηματικό πρόσωπο, ενώ ένα χαμένο έργο του κινεί τα νήματα της πλοκής. Το «Μαγειρεύοντας για τον Πικάσο» έχει χαρακτηριστεί από τη σπουδαία Καναδή συγγραφέα Μάργκαρετ Άτγουντ ως «ένας συναρπαστικός συνδυασμός έρωτα, μυστηρίου και γαλλικής γαστρονομίας».

Το μυθιστόρημα εξελίσσεται παράλληλα σε δύο χρονικές περιόδους: στην άνοιξη του 1936, όταν στη Γαλλική Ριβιέρα, και συγκεκριμένα στο παραλιακό χωριουδάκι του Ζουάν-Λε-Πεν, η κεντρική ηρωίδα, η δεκαεπτάχρονη Οντίν μαγειρεύει μαζί με τη μητέρα της στην κουζίνα του ιδιόκτητου Café Paradis και φροντίζει για το μεσημεριανό φαγητό ενός διάσημου και μυστηριώδους πελάτη· και στη σύγχρονη εποχή, όταν η Σελίν, επιτυχημένη makeup artist του Χόλιγουντ και εγγονή της Οντίν, ξεκινά ένα μακρύ ταξίδι στην πόλη όπου η γιαγιά της και ο Πικάσο συναντήθηκαν για πρώτη φορά. Η δεκαεπτάχρονη Οντίν καλείται να εκτελέσει κάποιες «παράλογες εντολές» που ακούει για πρώτη φορά.

Πρέπει να μεταφέρει καθημερινά το γεύμα ενός πελάτη σε μια βίλα την οποία εκείνος, άρτι αφιχθείς από το Παρίσι, έχει νοικιάσει με άκρα μυστικότητα: «Μπαίνεις στο σπίτι από την πλαϊνή πόρτα, την οποία θα έχει αφήσει ξεκλείδωτη για αυτό τον λόγο. Πηγαίνεις απευθείας στην κουζίνα. Ζεσταίνεις το φαγητό και του σερβίρεις. Και φεύγεις αμέσως…» Μα ποιος είναι αυτός ο πελάτης; «Ένας σημαντικός καλλιτέχνης που θέλει να εργαστεί απερίσκεπτος, σε απόλυτη ησυχία και ηρεμία (…) Επιθυμία του είναι να μη μάθει κανείς πως βρίσκεται εδώ».

Η Οντίν κάνει ό,τι της λένε, μέχρις ότου καταλήγει να μαγειρεύει η ίδια για τον Πικάσο στην κουζίνα της βίλας. Εκεί έρχεται έκπληκτη σε επαφή με κάτι παράξενα σχέδια που απεικονίζουν «γυμνές κυρίες με κτηνώδη αρσενικά». Είναι τα σχέδια του κορυφαίου ζωγράφου με θέμα τον Μινώταυρο. Εκεί θα δει επίσης να παρελαύνουν κι άλλα ιερά τέρατα της τέχνης, όπως ο Ματίς και ο Κοκτό.

Η αναπάντεχη συνάντηση της Οντίν με τον κορυφαίο καλλιτέχνη γίνεται αφορμή για ένα συναρπαστικό ταξίδι αναζήτησης του αληθινού της εαυτού και του μοναδικού ταλέντου της στη γαστρονομία, σε μια περίοδο που και εκείνος βρίσκεται σε ένα σημαντικό σταυροδρόμι όχι μόνο της επαγγελματικής αλλά και της προσωπικής του ζωής. Γιατί ο Πικάσο διανύει τη μεταβατική περίοδο της προσαρμογής του από την οικογενειακή ζωή με την Όλγκα Κόκλοβα στην εκτός γάμου εποχή με τη νέα μούσα του, τη Μαρί Τερέζ. Η γνωριμία με τον Πικάσο θα σφραγίσει ανεξίτηλα τη ζωή της Οντίν για τις επόμενες δεκαετίες.

Πολύ αργότερα, στη Νέα Υόρκη, η Σελίν μαθαίνει έκπληκτη ότι η γιαγιά της είχε κάποτε μαγειρέψει για τον Πικάσο· παίρνει επίσης από τη μητέρα της ένα πολύτιμο ενθύμιο: το δερματόδετο σημειωματάριο με τις συνταγές που η Οντίν είχε εκτελέσει για τον ζωγράφο. Πληροφορείται ακόμη ότι ο Πικάσο είχε χαρίσει ένα έργο του στην Οντίν, δώρο για την υπέροχη μαγειρική της, το οποίο κανείς δεν γνωρίζει πού βρίσκεται. Με κίνητρο τις αινιγματικές ιστορίες της μητέρας της αλλά και τα ίχνη από καλά κρυμμένα οικογενειακά μυστικά που μένει να αποκαλυφθούν, η Σελίν ξεκινά με τη σειρά της το δικό της μακρύ ταξίδι. Στην υπέροχη ατμόσφαιρα της Κυανής Ακτής ανακαλύπτει αλήθειες για την τέχνη, τον πολιτισμό, τη γαστρονομία και τον έρωτα που τη βοηθούν να αποδεχτεί το μέλλον και το πεπρωμένο της.

Camille Aubray

Η Camille Aubray είναι η συγγραφέας του Μαγειρεύοντας για τον Πικάσο, ενός μυθιστορήματος που το περιοδικό People συμπεριέλαβε στη λίστα «The Best New Books». Με σπουδές δημιουργικής γραφής στο University of London, η Aubray έχει διδάξει στο New York University. Δραστηριοποιείται στον χώρο της τηλεόρασης ως μέλος της συγγραφικής ομάδας των τηλεοπτικών σειρών One Life to Live και Capitol, και ως παραγωγός του αμερικανικού δικτύου ABC. Μοιράζει τον χρόνο της ανάμεσα στο Κονέκτικατ των ΗΠΑ και στη Νότια Γαλλία.