Η Αίθουσα Τέχνης Καππάτος, παρουσιάζει την έκθεση «LYNDA BENGLIS part one: new works on paper: μέρος πρώτο: νέα έργα σε χαρτί»

από την Πέμπτη 5 Απριλίου μέχρι τις 31 Μαΐου 2012.


Η Λύντα Μπένγκλις είναι μια από τις επιφανέστερες και σημαντικότερες καλλιτέχνιδες της εποχής μας. Γεννήθηκε στην Λουιζιάνα των ΗΠΑ το 1941 από μητέρα Αμερικανίδα και πατέρα Ελληνικής καταγωγής, από το Καστελόριζο. Από το τέλος της δεκαετίας του ’60, όταν πρωτοπαρουσιάσθηκε στην εικαστική σκηνή της Νέας Υόρκης, διακρίθηκε για το ριζοσπαστικό καλλιτεχνικό έργο της και την έντονη κριτική της διάθεση.

Ζώντας ανάμεσα στους πρωτοποριακούς καλλιτέχνες της εποχής, άντλησε στοιχεία από τους πρώτους Αμερικανούς Αφηρημένους Εξπρεσιονιστές, συνδύασε την προσωπική ιδεολογική στάση της με τα σύγχρονα ρεύματα και τις κοινωνικοπολιτικές δράσεις της εποχής και άρθρωσε ένα πολύ προσωπικό και δυναμικό λόγο σε ένα διεθνές πεδίο. Έγινε γνωστή για την αντίθεσή της και την ειρωνική στάση της απέναντι στα κυρίαρχα ανδρικά πρότυπα και με την προσωπική της καλλιτεχνική έρευνα ξεχώρισε αμέσως από τους καλλιτέχνες της γενιάς της και κατατάχθηκε ανάμεσα στους εξέχοντες «διαδικαστικούς» (process) καλλιτέχνες.

Έχει λάβει πολλά βραβεία για το έργο της, έχει παρουσιασθεί σε πολλά από τα σπουδαιότερα Μουσεία Σύγχρονης Τέχνης, έχει διδάξει σε πολλά Πανεπιστήμια και έχει  λάβει μέρος σε σημαντικότατες εκθέσεις σε όλο τον κόσμο. Έργα της υπάρχουν σε σπουδαίες συλλογές και Μουσεία όπως : Guggenheim Museum New York; Los Angeles County Museum of Art; Museum of Modern Art, New York; The National Gallery of Victoria, Melbourne, Australia; San Francisco Museum of Modern Art; Walker Art Center, Minneapolis and the Whitney Museum of American Art, New York. Μια διεθνής Αναδρομική έκθεση των έργων της παρουσιάσθηκε το 2010-11 στα Μουσεία: The Irish Museum of Modern Art, Dublin; The Van Abbe Museum, Eindhoven; Le Consortium, Dijon; New Museum, New York; Museum of Contemporary Art, Los Angeles.

Η Λύντα Μπένγκλις δρα καταλυτικά στα έργα της συνδυάζοντας στοιχεία σωματικής δράσης, επιθυμίας, αυτοματισμού και ταχύτητας. Το έργο της παραμένει άρρηκτα συνδεδεμένο με την ίδια την ζωή και τα συναισθήματά της και λειτουργεί ως το αποτέλεσμα του βιώματος και της σωματικής-πνευματικής εμπειρίας. Χρησιμοποιώντας την ίδια την φύση και τις ιδιότητες των υλικών της, μεταπλάθει σε φόρμες και σε άμορφες εικόνες τις προσωπικές επιθυμίες και έννοιες με τρόπο χειρονομιακό και άμεσο.

Στα νέα έργα της σε χαρτί, στην τρίτη Ατομική Έκθεσή της στην Αίθουσα Τέχνης Καππάτος, (1998, 2003)  η αυτόματη γραφή είναι το κυρίαρχο στοιχείο της δόμησής τους, η χειρονομία και η εγγραφή του σώματος αποτελεί την αφετηρία και την δύναμη δημιουργίας τους. Η αποστασιοποίηση από κάθε μορφή αισθητισμού που είναι εμφανής σε αυτά τα έργα, είναι ουσιαστική παράμετρος του έργου της που εξελίσσεται ενδελεχώς, συστηματικά, άναρχα, περιέχοντας όλη την πορεία της στην σύγχρονη εικαστική σκηνή των τελευταίων δεκαετιών. Οι αναφορές στην Ελλάδα είναι εμφανείς και στα νέα της έργα, όπως και σε όλη τη διάρκεια της καλλιτεχνικής της πορείας.