Αντλώντας έμπνευση από την προσωπική της εμπειρία εκτοπισμού, η Lyn Liu δημιουργεί ένα σύμπαν συμβολισμών και συχνά αλλόκοτων εικόνων όπου αναπαρίστανται καταστάσεις της καθημερινότητας σαν να τις βλέπουμε μέσα από έναν κινηματογραφικό φακό. Στα έργα της η πραγματικότητα μοιάζει με μια αλληλουχία στοπ καρέ που αναδεικνύουν τόσο το εσωτερικό ψυχολογικό τοπίο του ατόμου όσο και την κοινωνική σφαίρα δίνοντας έμφαση στις πιέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ των δύο αλλά και εντός τους.

Για την έκθεση στην γκαλερί The Breeder, η Lyn Liu διερευνά τα δίπολα μεταξύ ατομικού και συλλογικού, υποκειμένου και αντικειμένου, απομόνωσης και ενσωμάτωσης μέσα από εννέα ζεύγη ζωγραφικών έργων. Σε κάθε ένα από τα ζεύγη, το ένα έργο περιστρέφεται γύρω από την ιδέα του υποκειμένου, της οντότητας που έχει εμπειρική και αντιληπτική ικανότητα και το άλλο γύρω από την ιδέα του αντικειμένου, την οντότητα που επηρεάζεται από τη δράση του υποκειμένου.

Η Lyn Liu προβληματίζεται ως προς το αποτέλεσμα που επιφέρει η αυτο-απομόνωση στην οποία συχνά καταφεύγει το άτομο όταν βρεθεί σε ανοίκειο περιβάλλον σαν έναν τρόπο να ανακτήσει τη θέση του και την υπόστασή του, να επαναφέρει τον εαυτό του στη θέση του υποκειμένου ή και να αντισταθεί ώστε να διατηρήσει την μοναδικότητά του. Ο τίτλος Mocking Game προκύπτει από τον συνδυασμό του Mocking Bird που είναι ένα συγκεκριμένο είδος κοτσυφιού (ο μίμος ο πολύγλωσσος ή ατριχόρνις) και της λέξης Game (παιχνίδι) θέλοντας να προσδώσει μια σαρκαστική διάθεση στην διαδικασία μάθησης των κοτσυφιών μέσω της μίμησης καθώς και στην αναμέτρηση μεταξύ των δύο πλευρών, των δύο έργων ανά ζεύγος όπου το υποκείμενο ατενίζει το αντικείμενο και το αντικείμενο μιμείται το υποκείμενο. Ακόμα και η διαδικασία δημιουργίας των έργων παραπέμπει στο mocking game, καθώς η Liu διαμορφώνει μια γλώσσα στο πρώτο έργο και ακολούθως προσπαθεί να την μιμηθεί στο δεύτερο.

Στο ζεύγος έργων με τον τίτλο Interposition (επέμβαση), η Liu παρουσιάζει ένα παράδειγμα παρέμβασης σε μια προϋπάρχουσα ακολουθία. Η πράξη ενός ατόμου να παρεμβληθεί με το σώμα του μεταξύ ενός ζευγαριού παπουτσιών διαταράσσει τον πρότερο δεδομένο δεσμό τους. Στο δεύτερο έργο, βλέπουμε να εκτυλίσσεται η περίπτωση της παθητικής αποδοχής μιας πράξης όπου ο πρωταγωνιστής βρίσκεται στριμωγμένος σε μια εσοχή, όπου τον έσπρωξε ένας αόρατος αυτουργός. Παρομοίως, στο ζεύγος έργων Encounter (συνάντηση), βλέπουμε τις καρέκλες σε μια αίθουσα εκδηλώσεων να έχουν τοποθετηθεί με έναν ανορθόδοξο τρόπο· αντί να είναι στραμμένες προς το τραπέζι, οι θέσεις «κοιτούν» τις καρέκλες του διπλανού τραπεζιού, θυμίζοντας ένα παιχνίδι τυφλής εμπιστοσύνης όπου κάθε καρέκλα έχει πάρει τελικά την ίδια απόφαση. Αντιθέτως, το δεύτερο έργο απεικονίζει αυγά ορτυκιού και ένα χρυσόψαρο κλεισμένα μέσα στην ίδια πλαστική σακούλα. Οι δύο αυτές οντότητες που φυσιολογικά δεν θα συναντιούνταν μεταξύ τους, έχουν βρεθεί σε μια καταναγκαστική συνάντηση.

Lyn Liu, Disturbance – triangle chair, 2023, oil on linen, 60 x 70 in., 152.4 x 177.8 cm

Lyn Liu – Πληροφορίες για την εικαστικό

Η Lyn Liu γεννήθηκε το 1993 στο Πεκίνο, Κίνα και ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη, ΗΠΑ. Η πρακτική της Liu περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο ζωγραφική, χαρακτική και ανεξάρτητες εκδόσεις. Αποφοίτησε από τη Σχολή Καλών Τεχνών της Νέας Υόρκης το 2016 και απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Τμήμα Τεχνών του Πανεπιστημίου Columbia της Νέας Υόρκης το 2022. Η Liu παρακολούθησε επίσης την Ανώτερη Σχολή Καλών Τεχνών (École Nationale Supérieure des Beaux-Arts) στο Παρίσι από το 2017 έως το 2020. Η πρώτη ατομική έκθεσή της Dogville με την γκαλερί Kasmin στη Νέα Υόρκη πραγματοποιήθηκε το 2022.

Κεντρική φωτογραφία θέματος: Lyn Liu, Undercover – head umbrella, 2023, oil on panel, 18 x 24 in., 45.72 x 60.96 cm.