Η έκθεση «Λούσιαν Φρόιντ – New perspectives» θα είναι ανοιχτή για το κοινό μέχρι και τις 18 Ιουνίου του 2023.

Η έκθεση είναι κατανεμημένη σε διάφορα τμήματα, τα οποία αναδεικνύουν χρονολογικά την εξέλιξη του ζωγράφου και τα θέματα με τα οποία καταπιανόταν μέσα στις εφτά δεκαετίες της καριέρας του. Τα τμήματα είναι τα ακόλουθα: Το Becoming Freud είναι αφιερωμένο στα πρώιμα, παραστατικά έργα του καλλιτέχνη, το Early Portraits περιλαμβάνει έργα που αποκαλύπτουν την επιθυμία του να συλλάβει την ουσία, το Intimacy επικεντρώνεται στην προτίμησή του να ζωγραφίζει ανθρώπους του κοντινού του κύκλου, το Power περιλαμβάνει πορτρέτα ανθρώπων που δέχτηκε να ζωγραφίσει αφού είχαν αποδεχτεί τους όρους του για την δουλειά, το Studio, αφορά τον χώρο στον οποίο δημιουργούσε και ο οποίος έγινε μια θεματική των έργων του και, τέλος, το Flesh, το οποίο παρουσιάζει τα τελευταία γυμνά πορτρέτα του.

Ο Λούσιαν Φρόιντ, ο οποίος είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παραστατικούς ζωγράφους της σύγχρονης εποχής, γεννήθηκε στο Βερολίνο και μετανάστευσε με την οικογένειά του στο Λονδίνο το 1933, όταν οι Ναζί ανήλθαν στην εξουσία. Ο πατέρας του ήταν γνωστός αρχιτέκτονας, ενώ η μητέρα του σπούδαζε ιστορία της τέχνης. Ο παππούς του ήταν ο επιφανής ιδρυτής της ψυχανάλυσης, Σίγκμουντ Φρόιντ. Ο καλλιτέχνης έγινε ιδιαίτερα γνωστός για τη φρενήρη ιδιωτική ζωή του, καθώς κινούνταν με άνεση τόσο σε αριστοκρατικούς κύκλους, όσο και στον υπόκοσμο.

Εξ αρχής ο Φρόιντ έκλινε περισσότερο προς την παραστατική τέχνη και ιδιαίτερα στην απεικόνιση των ανθρώπων. Τα περισσότερα από τα έργα του είναι αυτοπορτρέτα, πορτρέτα και γυμνά. Παραδοσιακά, το έργο του έχει συνδεθεί με τη «Σχολή του Λονδίνου», δηλαδή με καλλιτέχνες όπως οι Φράνσις Μπέικον, Φρανκ Άουερμπαχ, Λεόν Κοσσόφ και Μάικλ Άντριους.

Το έργο του Φρόιντ βρίθει από αναφορές σε μεγάλους μετρ της τέχνης, από τους Χόλμπαϊν, Κράναχ, Ντύρερ, Χαλς και Ρέμπραντ, μέχρι τους Κουρμπέ, Ροντέν και Σεζάν, με τους οποίους και αναμετριόταν. Η ζωγραφική του ήταν μια συνεχής αναζήτηση της αλήθειας, κάτι που τον ωθούσε να δουλεύει ζωντανά, μπροστά από το αντικείμενό του, χρησιμοποιώντας μια γλώσσα που συνδυάζει την αυθάδεια με την ανεξαρτησία, ενίοτε αγνοώντας τα όρια της ευπρέπειας.

Πηγή: museothyssen.org

Κεντρική εικόνα θέματος: Oil on canvas. 91.5 x 91.5 cm. Museo Nacional Thyssen-Bornemisza, Madrid.