Με αφορμή το τέλος των καλοκαιρινών διακοπών, ο Δημοσθένης Γαλλής παρουσιάζει τη νέα σειρά φωτογραφιών του με τίτλο «Λουόμενοι» στη Ρόδο, ένα νησί που αποτελεί τόπο καλοκαιρινών διακοπών για χιλιάδες «λουόμενους» κάθε χρόνο.

Ο τρόπος σύλληψης μας πηγαίνει πίσω στην παράδοση του Ιμπρεσιονισμού του 19ου αιώνα, καθώς οι συνθέσεις του είναι αυθόρμητες και μεμονωμένες, αποτυπώνοντας οπτικές εντυπώσεις που δημιουργούν μία σκηνή  και όχι μια «πραγματική» αναφορά σε αυτή. Δε δανείζεται το ύφος του Ιμπρεσιονισμού αλλά τη χρονική στιγμή που αυτός υποδηλώνει, επιλέγοντας να παίξει φωτογραφικά με το καλοκαιρινό φως. Αυτή η χρονική στιγμή αποτελεί το σκαρίφημα του φωτογραφικού έργου του Γαλλή.

Η απουσία προσχεδιασμού τονίζει την αυθεντική αίσθηση που δίνει ο φωτογραφικός φακός για τους ανθρώπους και τα πράγματα. Πρόκειται για μια διαδικασία απόλυτα συνειδησιακή, που εμπεριέχει την αντανάκλαση του καλλιτέχνη στα ανώνυμα πρόσωπα, που όμως γίνονται συνώνυμα των εσωτερικών προβληματισμών του φωτογράφου. Η θολή αποτύπωση των προσώπων αναδεικνύει την κοινωνική μάσκα που φορούν οι συνάνθρωποί μας ακόμα και στις πιο ξέγνοιαστες στιγμές, όπως είναι αυτές των καλοκαιρινών διακοπών.

Όλοι διατείνονται με τον πιο σαφή τρόπο ότι είναι θιασώτες του καθαρού νοήματος και της αλήθειας. Η κοινωνική τους όμως συμπεριφορά, τους διαψεύδει κατηγορηματικά. Πιστεύουν σε αντιφατικά πράγματα και αρέσκονται να βρίσκουν την αλήθεια σε αντίθετες συνιστώσες. Εξάλλου δεν είναι τυχαίο ότι όλη η ελληνική φιλοσοφία βασίζεται στην αναζήτηση της αλήθειας. Έτσι οι άνθρωποι παρουσιάζονται ακαθόριστοι και διφορούμενοι. Γι αυτή την διάσταση του ανθρώπινου «φέρεσθαι» και «είναι» μας καλεί ο Γαλλής να προβληματιστούμε και να επαναπροσδιορίσουμε τη συμπεριφορά μας με ενάργεια.

Γι αυτό άλλωστε τα 30 έργα δεν έχουν τίτλο, καθώς δεν αναφέρονται σε συγκεκριμένα πρόσωπα αλλά σε όλους  συμπεριλαμβανομένου και του δημιουργού που μέσα από αυτή την έκθεση ανέμελων στιγμών αναζητά εναγωνίως την προσωπική του αλήθεια για τα πράγματα και τους ανθρώπους.

 

Βιογραφικό σημείωμα καλλιτέχνη


O Δημοσθένης Γαλλής γεννήθηκε το 1967 στην Αθήνα, όπου ζει και δημιουργεί. Αυτοδίδακτος φωτογράφος, υπηρετεί την τέχνη της φωτογραφίας για περισσότερα από 20 χρόνια. Έργα του βρίσκονται στις μόνιμες συλλογές του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, της Δημοτικής Πινακοθήκης του Δήμου Αθηναίων, στο Μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης, στο Μουσείο Καβάφη στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου καθώς και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Αντιπροσωπευτικό δείγμα της δουλειάς του εκτίθεται μόνιμα στον ιστότοπο: www.dimosthenisgallis.com.

Παρουσίασε τις εξής προσωπικές εκθέσεις: «Αλεξάνδρεια», Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναιών και Πινακοθήκη Σύγχρονης Βαλκανικής Τέχνης Κοντιά Λήμνου (Αθήνα, Λήμνος 2013), «Γύμνια», Πολυχώρος Αγγέλων Βήμα (Αθήνα 2011) και «Χρόνος – Φύση – Άνθρωπος», Γκαλερί Ηώς (Αθήνα 2009). Επίσης, συμμετείχε στις εξής ομαδικές εκθέσεις: «Cheap Art 13», Στρατόπεδο Κόδρα (Θεσσαλονίκη 2011), «Άνθρωποι, Χρώμα και Σίδερο 5», Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος (Πειραιάς 2011), «Cheap Art 16», Γκαλερί Αντωνοπούλου (Αθήνα 2010), «Συνομιλία Ασπρόμαυρου και Χρώματος», Ωχρόφαιο (Αθήνα 2010), «Άνθρωποι, Χρώμα και Σίδερο 4», Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος (Πειραιάς 2010), «Έκθεση Συμπαράστασης στους Εργαζομένους της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος», Πολυχώρος Μ. Λοΐζος (Νίκαια 2009), «Σιωπηλοί Διάλογοι: Προσωπογραφίες Πολυμέσων στο Πέρασμα του Χρόνου», Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος – ACG Art (Αθήνα 2009), «Διεθνής Biennale Νέων Καλλιτεχνών», Mgarr (Μάλτα 2001 – τιμητική διάκριση), και «150 χρόνια της Σκήτης του Αγίου Ανδρέα στο Άγιον Όρος», Γαλλικό Ινστιτούτο (Θεσσαλονίκη 1999-2000).