Η Laure Mary-Couégnias, που εργάζεται με έδρα στο Παρίσι, θα παρευρίσκεται στα εγκαίνια της έκθεσης, στις 7 Οκτωβρίου 2021. Η έκθεση περιλαμβάνει νέα έργα της καλλιτέχνιδας, δύο από τα οποία δημιουργήθηκαν στη Μύκονο κατά τη συμμετοχή της στο πρόγραμμα residency της γκαλερί Δύο Χωριά.

Το Time Out, όπως σημειώνει η ίδια η Mary-Couégnias, τέθηκε σε κίνηση με μια στιγμή, στο ατελιέ της στο Παρίσι, που «κυοφορούσε μια προοπτική συνάντησης και μια πρόσκληση για απόδραση»:

Μόνη μέσα σ’ αυτό το σπίτι, που από το πρωί είχε αδειάσει από έναν φανταστικό επισκέπτη, παρακολουθώ το ηλιακό πρίσμα ενός αόρατου παραθύρου. Η καρδιά σκιρτά από έναν άνεμο που παρασέρνει μακριά μια παριζιάνικη ανάμνηση που χορεύει σε χιλιάδες φωτεινά σημεία και καταλήγει στη σκόνη.

Επέρχεται κάποιου είδους συνδιαλλαγή με τη σιωπή, δημιουργώντας τον ορισμό των ορίων για να μπορεί κανείς να διαφύγει και ταυτόχρονα να αφεθεί σε μια συζήτηση που δεν έγινε ποτέ. Τα πάντα αποκρυσταλλωμένα γύρω από ένα όνειρο εκπορευόμενο από μια ακίνητη αταξία που αναπαριστά με όρους φυσικούς το άπειρο, σαν να μπορούσαμε να ξεφύγουμε από τους νόμους της απουσίας. Το να ξεκινάμε ένα άγνωστο ταξίδι, που έχουμε χάσει τον δρόμο του, μας υπενθυμίζει πόσο έχουμε απομακρυνθεί από τον εαυτό μας. Έτσι είναι απελευθερωτικό.

Η έκθεση αρχίζει με το χαρακτηριστικό μοτίβο της καλλιτέχνιδας, που είναι να απεικονίζει γνώριμα αντικείμενα και χώρους σε σουρεαλιστικές διαρρυθμίσεις, παραπέμποντας στους εικονογραφικούς και γλωσσικούς γρίφους του Μαγκρίτ–καθιστώντας το γνώριμο αλλόκοτο και ανησυχητικό, θέτοντας ερωτήματα σχετικά με τη φύση της αναπαράστασης και την πραγματικότητα. Με μια εικονογραφική επικοινωνία χωρίς κριτική διάθεση, το θεματικό πεδίο που θίγει η έκθεση παρουσιάζεται ως αναπόφευκτη συνέχεια των αέναων παρατηρήσεων της Mary-Couégnias πάνω στη φύση του πολιτισμένου κόσμου, στα ίχνη της ζωής στον πλανήτη και στη φαντασμαγορία που συνιστούν όλα αυτά.

Η σειρά Time Out είναι η βαθιά συγκινητική απόπειρα εστίασης στην ιστορία ενός ταξιδιού. Τολμά να οραματιστεί έναν κόσμο στον οποίο δεν απεικονίζονται άνθρωποι, ούτε και ζεύγη πλασμάτων που επιβιώνουν χάρη στην αγάπη τους. Στα έργα της σειράς Time Out, ενοποιημένα τοπία και ποικίλες συζεύξεις αντικειμένων απεικονίζονται σε ακατοίκητους χώρους, όπου προφανώς κάποιος βρισκόταν πριν αλλά μάλλον δε βρίσκεται πια.

Μικρά ίχνη στα έργα, όπως ο καυτός καφές στο Nobody’s Breakfast, 2021, ή το καθαρό νερό στη γυάλα στο Lonely River, 2021, φαίνεται να υποδηλώνουν ότι το άτομο που ήταν εκεί πριν διέφυγε οικειοθελώς και τώρα είναι εκούσια κάπου αλλού. Εκπληκτικά στην ολότητα του οραματισμού τους, τα έργα της Mary-Couégnias είναι ένας απερίσπαστος διαλογισμός πάνω στα χειρότερα και στα καλύτερα για τα οποία είμαστε ικανοί: την απόλυτη καταστροφικότητα, την απελπιστική επιμονή και την τρυφερότητα που απαιτείται για να παραμείνουν οι άνθρωποι [ή η αγάπη] ζωντανοί/ή σε πείσμα του κόσμου.

Ήταν τέλη καλοκαιριού όταν η καλλιτέχνιδα έφτασε στη Μύκονο για το residency στην γκαλερί Δύο Χωριά, κι έτσι αυτό που αντίκρισε ήταν ένα τοπίο άνυδρο, καφετί και ανεμοδαρμένο. Με την πεποίθηση ότι θα μπορούσε να ανακαλύψει μια νέα ονειρώδη έμπνευση στην πλούσια ιστορία της χώρας, το τοπίο και την αρχιτεκτονική της, ξεκίνησε να αναζητά ζώντα ερείπια με τα οποία να συνδεθεί.

Χρειάστηκαν μόνο μια δυο μέρες για να επινοήσει νέους χώρους σιωπής με ανήσυχα συναπαντήματα και να προσθέσει τοπικά στοιχεία και χρώματα στη δουλειά της. Οι αρχαιοελληνικοί κίονες, οι κυκλαδίτικοι ανεμόμυλοι και μια ιδιαίτερη απόχρωση του κίτρινου είναι μικρές ανακαλύψεις που εμφανίζονται σε ορισμένα έργα της και είναι εμπνευσμένες από το residency στα Δύο Χωριά.

Ακολουθώντας τα βήματα της Naïve Art, της Pop Art και του σουρεαλισμού, η Laure Mary-Couégnias συνεχίζει να δημιουργεί ένα ιδιάζον έργο που ανταποκρίνεται επάξια σε αυτές τις καταβολές, δημιουργώντας παράλληλα μια εξαιρετικά περίπλοκη πρακτική που εκπέμπει δύναμη και είναι απόλυτα δική της.