Στο κέντρο αυτής τη παρουσίασης βρίσκεται μια νέα σειρά έργων ζωγραφικής με κολάζ σε μεγάλη κλίμακα που έχει ως σημείο αφετηρίας εικόνες δημοφιλών περιοδικών όπως η Vogue, το Vanity Fair και το Bazaar. Ο Larry Amponsah κόβει εκατοντάδες στερεοτυπικές εικόνες «λευκής ομορφιάς» και άλλων κυρίαρχων αφηγήσεων και τις ανασυνθέτει σε μια σειρά πορτρέτων μαύρων ανθρώπων, αποτίνοντας έτσι φόρο τιμής στην Γκανέζική κληρονομιά του και στις ευρύτερες, διεθνείς αφηγήσεις γύρω από τη μαύρη ταυτότητα. Για τους πίνακες που παρουσιάζονται εδώ, ο Amponsah έχει χρησιμοποιήσει μια επιλογή από αυτά τα μικρά κολάζ εικόνων, επιστρατεύοντας μια σειρά από δημιουργικές στρατηγικές και τεχνικές για τη σύνθεσή τους, όπως το ψηφιακό κολάζ και το κολάζ με χαρτί, αλλά και καινοτόμες τεχνικές εκτύπωσης και ζωγραφικής.

Στα έργα συνυπάρχουν πολλαπλά επίπεδα είτε λεπτομερούς κολάζ, είτε άμεσου σχεδίου στην επιφάνεια του καμβά, συνδυασμός που προσθέτει βάθος και υλική υπόσταση στα φλοράλ περιβάλλοντα που δημιουργούνται και εμπλουτίζει τις αφηγήσεις των κατοίκων τους. Φρούτα, φυτά, λαχανικά και λουλούδια έχουν «φυτευθεί» προσεκτικά σε κάθε έργο, σε μια προσπάθεια να ανασυντεθεί οπτικά η φαντασιακή εικόνα του καλλιτέχνη για τον ψυχικό κόσμο και τις μύχιες διεργασίες των πρωταγωνιστών του. Το αποτέλεσμα είναι μια νέα σειρά από πορτρέτα, των οποίων οι δυναμικές και ρευστές συνθέσεις, προσκαλούν τον θεατή να συμμετέχει ενεργά στις αφηγήσεις γύρω από το μαύρο σώμα και τις πολιτικές αναπαράστασής του. Ο Amponsah επιστρατεύει εδώ ποικίλα οπτικά στοιχεία, σε μια απόπειρα να επινοήσει εικαστικές φόρμουλες που προσπαθούν να αγγίξουν σύνθετα ζητήματα ταυτότητας, όπως την εμπειρία του να κατοικεί κανείς ένα μαύρο σώμα σήμερα.

Έργα όπως το “Must It Take 19 Books and A Clock?” μας δείχνουν το όραμα του Amponsah για το τι σημαίνει μια «ειλικρινής αναπαράσταση της σύγχρονης μαύρης ταυτότητας που αμφισβητεί τις παγκόσμιες κυρίαρχες ιδεολογίες οι οποίες συνδέονται ιστορικά με τα άτομα αφρικανικής καταγωγής». Με αναφορές στην υλικότητα, την ταυτότητα και την κουλτούρα, τα έργα αναδεικνύουν μια σημαντική κοινότητα ανθρώπων που εστιάζει σε ιδέες όπως η γνώση, η ανεξαρτησία, η ρευστότητα και η πολυπλοκότητα.

Με αυτά τα όμορφα πορτρέτα, o Amponsah δοκιμάζει τα όρια της ζωγραφικής ως μέσου, θίγοντας μερικά από τα βασικά ερωτήματα σχετικά με τη γλώσσα της ζωγραφικής και τις δυνατότητες αναπαράστασης στην ιστορία της τέχνης.

Larry Amponsah

O Larry Amponsah είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο Camberwell Collage of Art – UAL και κάτοχος MA in Painting από το Royal College of Art στο Λονδίνο (2018). Έχει σπουδάσει στο Jiangsu University China (2016) και στο Kwame Nkrumah University of Science and Technology στο Kumasi της Γκάνα (2015). Από το 2018 έως το 2020 ήταν Trustee of The Kuenyehia Art Trust στην Γκάνα. Το 2019, προκρίθηκε για το Dentons Art Prize και κατέκτησε το Be Smart About Art Award. Πρόσφατες ατομικές εκθέσεις συμπεριλαμβάνουν τις: ‘When A Stone Cracks, We Don’t Stitch’, 50 Golborne, Λονδίνο (2019); ‘The Open City of Many Gods’ Billboard, Bloc Projects, Sheffield (2019) and ‘Imaginary Direction of Time’, The Fine Art Gallery, CSU-Pueblo Hoag Hall, Κολοράντο(2018). Μεταξύ άλλων έχει συμμετάσχει στις παρακάτω ομαδικές εκθέσεις: ‘DEAR’, Dyson Gallery, RCA Battersea, Λονδίνο (2019); ‘DAMNED IF I DO… DAMNED IF I DON’T’ for Open Space’s: Of Hosts & Guests, Pushkin House, Λονδίνο (2019); ‘FBA Futures Exhibition’, Mall Galleries, Λονδίνο (2019); ‘SURGE’, East Wing Biennial 13, Courtauld Institute of Art, Λονδίνο (2018); ‘YOUNG GUNS’, Sulger-Buel Lovell Gallery, Λονδίνο (2018); ‘Open House CCA’, Delfina Foundation, Λονδίνο (2017); ‘What is your local word for ‘Smile’?’, ArtXanady’s Pop-up Gallery, Labone, Γκάνα (2016); and ‘The Gown Must Go To Town’, Museum of Science and Technology, Άκρα (2015).

Κεντρική εικόνα θέματος: Larry Amponsah, Λεπτομέρεια του έργου Only Good Things Grow Around Nana, 2021, acrylic paint, direct print & oil pastels on canvas, 200 x 240 cm. © Larry Amponsah.